2017. április 8., szombat

Kavicsnyuszik


A legjobb érzés mindig olyasmiből alkotni, amihez nem kell beszerezni semmi különöset - például elég csak néhány kavicsot gyűjteni útközben. A kavicsokkal amúgy is jó viszonyt ápolok, szívből kedvelem az egyediségüket: nincs köztük két egyforma, mindegyik egy kicsit szabálytalan, és éppen ezért nagyon szerethetők. 
Ha belegondolok, mindez a gyerekekre még sokkal igazabb :-)
Igazából bármi készülhet a kavicsokból, ezért is nagyon jó alapanyagok: ahogy kézbe veszünk egyet, elkezdenek a gondolatok formálódni, és hamarosan meglátunk benne valamit, amit aztán megpróbálhatunk valósággá változtatni. Igaz, én mostanában valahogy mindenben nyuszikat látok: amikor legutóbb a kezembe kerültek a múltkor gyűjtött kavicsok, az egyikben kis megszeppent nyulat láttam, a másikban egy eléggé bamba, nagy fülest - így aztán a kavicsokból végül egész nyúltömeg lett, mert nem erőltettem a gondolatok más irányba történő terelését. :-)

A nyuszik alapanyagául szolgáló kavicsok teljesen átlagos, útközben itt-ott gyűjtögetett, különféle alakú, színű és méretű darabok voltak - persze lemostam és egy szivaccsal alaposan átdörgöltem őket:





Akrilfestékkel és fekete alkoholos filccel szemet-pofit-bajuszszálakat festettem a kavicsokra.





Előkotortam néhány raklapdeszkavéget:





Ragasztópisztollyal a kavicsokat két deszkavégre ragasztottam:





Már csak két dolog volt hátra: filcanyagból kivágtam a füleket, és pillanatragasztó géllel a kavicsokra ragasztottam. Végül zöld száraznövényt ragasztottam az alapra, és ezzel készen is lettek a húsvét előtti idei utolsó nyuszis dekorációk, útszéli kavicsokból. :-)




























11 megjegyzés:

  1. Orvoshoz kell mennem, ... ezt meg kacsanyuszinak olvastam.
    Fül nélkül egyébként tiszta Barba család gyerekei :)
    Fülöpke

    VálaszTörlés
  2. Zseniális!
    Második kép, alsó sor, középső kavicsnyúl: "Nem én ettem meg...!"
    :)
    Angéla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ezen annyit nevettem, tényleg pontosan olyan :-) :-)

      Törlés
  3. Jaj de édesek!!! Ez az igazi kreatívitás, amikor az ember rögtön meglátja a tárgyban, hogy mit lehet belőle alkotni! :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök nagyon, hogy tetszenek :-) De nyuszit tényleg bármiből lehet készíteni, ez egy nagy felismerés nekem :-)

      Törlés
  4. Bonne idée, bonne journée isabelle

    VálaszTörlés