2016. március 23., szerda

Tojások transzfertechnikával


A transzferálásról - nagyjából az összes többi DIY-bloggertársammal ellentétben - még sosem írtam. Ennek nem az az oka, hogy a transzferálás ne szippantott volna be engem is úgy, ahogy mindenkit, aki kipróbálta, hanem mivel tényleg ezer helyen lehet olvasni a témáról, nem akartam egy újabb lenni a sorban, aki leírja. De meg kell mondanom, a transzferálást tényleg muszáj kipróbálni, fantasztikus és látványos technika ez, ami ráadásul elég egyszerű is, tehát azonnal nagy sikerélményt ad mindenkinek.
Transzferálni többféle módon és anyaggal lehet, nekem legjobban a transzferoldatos technika vált be - ezzel tényleg pillanatok alatt lehet lézerprinterrel nyomtatott grafikákat átvinni különféle felületekre. Persze, én is úgy jártam, mint mindenki, aki transzferálásra adta a fejét - egy ideig mindenre megszállottan transzferáltam, felkutatva a házban található összes falapot, dobozkát, fatányért és vállfát. Végül amikor már tényleg minden átalakítható felület elfogyott, nagy nehezen lejöttem a szerről, és végre felhagytam a nonstop transzferálással.
Egészen mostanáig. Tegnap reggel ugyanis a helyi zöldségesnél kifújt libatojásokat pillantottam meg, és a transzferálási mánia újra a hatalmába kerített... persze tudtam, hogy egy olyan íves felületre, amiből egy tojás áll, nagyon nehéz átvinni szépen a nyomtatást, de egyszerűen muszáj volt kipróbálnom. Lelki szemeim előtt ugyanis azonnal megjelent a hófehér tojást borító francia feliratok képe, és Ti biztos megértitek, hogy az ilyen kísértésnek egyszerűen lehetetlen ellenállni...
Hogy nehéz volt-e a gömbölyű tojásokra szépen transzferálni - hát igen. Nem is lettek hibátlanok a tojások, közel sem - de ettől még annyira szeretem őket, hogy csak na. És bár első körben ezt akartam adni a hozzánk tévedő esetleges locsolóknak, valószínűleg úgy kell majd kicsavarni őket a kezemből (mármint a tojásokat :-) ).

Az elkészítés folyamata a következőkben látható - de nem írok minden részletet érintő útmutatást a transzferálásról, mivel tényleg nagyon-nagyon sok helyen lehet erről olvasni, nálam sokkal hozzáértőbb szakemberek leírásaiban. Azért persze pár szót fűzök a képekhez, főleg a gömbölyű felületre történő képátvitellel kapcsolatban.

A szépséges kifújt libatojások - ilyenkor annyira szerencsésnek érzem magam, hogy a legközelebbi zöldséges itt ilyeneket árul:






Elővettem a kinyomtatott mintás készletemből azokat a papírokat, ahol a minták egészen kicsiben szerepelnek (és természetesen fordítva, hiszen a tükörképük transzferálódik). A grafikák egyébként a csodálatos www.thegraphicsfairy.com oldalról vannak, ezúton is köszönet értük!





 Kivágtam a szöveget, több csíkra osztva - magasabb (nagyobb) grafikát lehetetlen volna a tojás gömbölyű felületére átvinni, ezért keskenyebb sávokra kell szabni a mintát.





Pici celluxdarabokkal a tojásra rögzítettem a papírcsíkokat. Haladóbb verzióban egyszerűen oda is lehet szorítani kézzel a minta széleit, de így biztosan nem mozdul el, és nem fog elmaszatolódni a kép.





A transzferoldatba fültisztító pálcikát mártottam, és ezzel simítottam át a papírt. Nem jó, ha az oldatból túl sok kerül a papírra, mert akkor szétfolyhat a minta, csak annyi kell, amennyi éppen átitatja.





 Ezután az ollóm oldalával óvatosan megnyomogattam- átsatíroztam a papírt, hogy a fekete festék mindenhol átkerüljön a tojásra. Van, aki ezt egy kiskanállal csinálja, kinek mi válik be - én az olló oldalára esküszöm. :-)
A papírt levettem a tojásról. A minta átkerült, így nagyon örültem. :-) Persze nem lett olyan tökéletes, mint amikor sík felületre tesszük át a grafikát, de ahhoz képest, amire számítottam elsőre, bőven megfelelt az eredmény.





Úgyhogy rögtön készítettem még újabb jó néhány tojást, és erről is úgy kellett lekattantanom magamat, ahogy nemrég a transzferálásról úgy általában... :-)









































10 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszetősek...Most már ki kell próbálnom nekem is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek! Hát nem a tojásra a legegyszerűbb transzferálni, de sima felületre tényleg nagyon könnyen átvihető a minta!

      Törlés
  2. Érdekes, én még sosem hallottam erről a technikáról, szóval nagyon jól tetted, hogy feltetted a blogodba. És hiába mesél erről más, mi Tőled szeretünk hallani élményeket. De már maga az a tény, hogy ilyen csodás tojásokat lehet kapni valahol, már az is megér egy misét. Én két éve falun akartam szerezni libatojásokat, és csak pár koszlott kacsatojásig jutottam.
    Pompás lett az eredmény. Viszont hogy lehet színes feliratokat átmásolni? És bármilyen fekete tinta, nyomdafesték esetén működik ez a módszer?
    Liba Leontin

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Színessel még nem próbálkoztam, mert ezek a vintage feliratok a kedvenceim, de a netes szakirodalom szerint az sem lehetetlen, sok helyen láttam például színes fénykép transzferálását falapra, az is nagyon látványos.
      Ez a transzferfolyadék, amit használtam, bármilyen lézernyomtatóval készült grafika esetén működik. De ha egyszer elkezded, tényleg mindenre fogsz transzferálni egy ideig, úgy magával ragad a dolog, mint a pinty :-)

      Törlés
  3. Gyönyörű! :) Én is sokat kreativkodom (imádom a blogod:) dekupázs, tegola, minizés stb. de ez eddig vhogy elkerült. Csak lézeres nyomtatással működik, vagy tintasugarassal, netán újságból kivágott szöveggel-képpel is? Mintha láttam volna, vagy ahhoz másféle transzferfolyadék is kell?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a fajta transzferfolyadék lézeres nyomtatással működik csak,de sok más megoldás van (bár nekem ez adta eddig a legszebb eredményt).
      Ha esetleg tudsz angolul, itt szuperül összefoglalják a metódusokat:
      http://thegraphicsfairy.com/12-easy-image-transfer-methods-for-diy-projects/

      Törlés
  4. Én sem hallottam még erről a technikáról, de nagyon megtetszett. Nézegettem, de nekem az nem volt egyértelmű, hogy a mintát tartalmazó papír egyszerű nyomtatópapír, vagy speciális transzferpapír? Gyönyörűek a tojások (is) :)Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen sima nyomtatópapír, a legegyszerűbb! Nagyon szépen köszönöm! :-)

      Törlés
  5. Jajj, ez de jó ötlet, mondjuk már mindegy, a húsvéti szezonnak erre az évre vége, de annak ellenére ez egy szuper ötlet, és jövőre lehet meg is csinálom. Próbálkoztam egy módszerrel , táblafestékkel szerettem volna bevonni a tojást, és arra írni, de nem sikerült, lehet azért, mert a tojás felület nem olyan, mint egy fal. Szerintem, elnézve a falat, a tojáson is jól mutathatott volna, csak hát a kivitelezés. :( http://lakberendezes-otthon-design.blogspot.hu/2015/10/a-tablafestek-valtozatos-felhasznalasi.html

    Üdv:
    Julcsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tojást amúgy is nagyon nehéz bevonni ecsetes festékkel, minimum két részletben lehet csak, alsó fél, felső fél, és gondolom, a krétafesték ráadásul legalább két rétegben az igazi... pontosan miért nem sikerült, megírod?

      Törlés