2012. szeptember 27., csütörtök

Papírtökök


Hamarosan itt az az időszak, amikor elöntik a hatalmas, gömbölyű, narancssárga Halloween-tökök a zöldségeseket, és az ember lányának kedve támadna alaposan bevásárolni belőlük, hogy aztán mindenhova ilyen csodaszép tököket tegyen... egészen addig, amíg meg nem látja ezeknek a tököknek az árát.
Én aztán igazán a rendesen elgyengülős típus vagyok, bármilyen dekorációs lehetőség láttán, de tavaly is összesen egy darabra voltam csak hajlandó beruházni, pedig szívem szerint a ház minden szegletét teleraktam volna ezekkel a narancssárga gyönyörűségekkel. Nem azért, mert a tengerentúlon ezt így szokás, hanem mert egyszerűen szép látvány... viszont elhatároztam, hogy idén ez máshogy lesz, és tényleg jó pár tököt teszek ki a szobákba - na nem mintha azóta bankot raboltunk volna, inkább csak mert kigondoltam valamit, amit aztán ki is próbáltam, és nekem nagyon megtetszett. :-)

Röviden: a dekortökök idén újságpapírból és krepp-papírból lesznek, az abszolút költséghatékonyság jegyében. Jó, egyetlen darab rendes tököt kifaragási céllal azért persze most is fogok venni, de az összes többi papírból lesz, mégpedig így, ahogy itt látjátok :-)

Szóval, a művelethez először is kell némi narancssárga krepp-papír és sok-sok felesleges újságpapír:





Egy adag újságpapírt gyűrjünk gömbformára, és csomagoljuk további újságpapírokba, közben folyamatosan gömbbé formázgatva a papírkupacot. Semmi bonyolult dologra nem kell gondolni, csak húzzunk újabb és újabb rétegeket egymásra úgy, hogy a papírszéleket lehetőség szerint a következő réteg fedje el - így nem fog szétbomlani a kezünkben az egész.

Amikor elégedettek vagyunk a mérettel és a formával, tekerjük körbe párszor celluxszal. Még ezután is paskolgathatunk a papírgömbön, hogy szép formás legyen:





Vágjunk a krepp-papírból két akkora négyzetet vagy téglalapot, amelybe kényelmesen, ráhagyással bele tudjuk majd csomagolni az újságpapírgömböt.





Tegyük a krepp-papír közepére a gömböt, hajtsuk fel körben a kreppet, és felül gumizzuk össze. A gumi felett vágjuk le a krepp-papírvégeket.





Egy darabka barna zseníliadrótot dugjunk be a a levágott papírvégbe, majd formázzuk meg a drótot, tökszárszerűre:





Zöld filcanyagból (vagy akár kartonból) vágjunk ki pár levelet, és ragasszuk fel a papírgömbre:





És végül már csak az arcot kell elkészíteni - ehhez egy kevés erősebb tartású, fekete papír kell, valamint egy olló és egy ragasztó -, az arckifejezések pedig már csak rajtunk és a hangulatunkon múlnak. :-)
















36 megjegyzés:

  1. Nagyon "tökös" ötlet!
    Áruld el, mikor alszol (ha alszol egyáltalán)? :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Többnyire éjfél és 5 óra között, plusz-mínusz félóra :-)

      Törlés
  2. Hogy milyen ötletes dolgokat csinálsz? Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  3. Igazán tökös! Épp a bölcsiben kértek meg, hogy alkossak valami dekorációt... Ideális lenne, ha nem bánnád! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy bánom, használd csak egészséggel :-)

      Törlés
  4. Jajj de édes lett! :]
    Le a kalappal előtted, miket nem tudsz! :]

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szuper ötlet! Én is elborzadok rendszeresen a tökök árától, de egy mindíg landol nálunk is - Férj játéka a faragás :). Elvinném magammal otthonra az ötletet - köszönöm - Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A faragás nálunk is férfimunka :-) Persze, és remélem, elégedettek lesztek az eredménnyel!

      Törlés
  6. Hát ez mekkora ötlet! Épp azon gondolkodtam, hogyan klónozhatnám a kertben növekvő 2, azaz kettő darab narancssárga tököt, hogy a házba is jusson. Le a kalappal! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy van saját példányotok! Én is olyan szívesen nevelnék, de már egy tök is elfoglalná a fél kertet :-)

      Törlés
  7. Vajon ez piciben is jól mutatna???Nálunk pici a lakás úgyhogy nem tudnám hova tenni őket nagyban:( De annyira tetszenek hogy muszáj őket megcsinálnom:)

    Tudom még mindig korai de már egyre jobban várom a karácsonyi ötleteidet is...:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem piciben is TÖKéletes lenne :-) Csak arányokat kell csökkenteni, és pont ugyanilyenek lesznek, kisebben.
      Igen, nekem is nagyon benne van a kezemben a karácsony, de még próbálom visszafogni magam, legyen legalább október :-) :-)

      Törlés
  8. ez nagyon jó ötlet!!!! talán van is hozzá minden, kivéve a kreppapírt (a zseníliát majd helyettesítem mással). annyira inspirálsz amúgy! ma bevásároltam csipkeszegélyből, ma este indul a dekorálááás!!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, sok öröm lett a dekorálásból! :-)

      Törlés
  9. que ideia magnifica, simples e lowcost. obrigada pela inspiração. Bjs de Portugal
    decorarereciclar.blogspot.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thanks a lot, I'm glad you like my blog - come back again! :-)

      Törlés
  10. Köszönöm az ötletet! Cserébe hoztam én is neked valamit:) Ahogy megláttam, azonnal te jutottál az eszembe, még így ismeretlenül is...
    http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/373978_208179505961258_1024384593_n.jpg

    VálaszTörlés
  11. Köszi ez megint egy remek ötlet, és tuti nem lesz belül penészes a tök, nem baj, ha elrontom, csak újat készítek fekete papírból! Mellé teszek két kis lámpást és már meg is van! Megint spóroltam :D

    VálaszTörlés
  12. Kedves Levendulalány!

    Nagyon jó dolgokat csinálsz, szívesen olvasom mindennap, már korán reggel ezzel kezdek.
    Találtam egy neked való blogot, nézd meg biztosan merítesz jó ötleteket belőle. További jó "munkálkodást" kívánok! És várom az újabb kis műremekeidet!Szép estét kívánok! Zsuzsa
    http://otthonkommando.blog.hu/2012/09/26/oszi_dekoracio_falevelbol

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Zsuzsa! Nagyon örülök, hogy szereted a blogot, remélem, hozzájárulhatok a kellemes napkezdethez :-) Köszönöm szépen a linket, ismerem az Otthonkommandót, és szerintem is nagyon jó!

      Törlés
  13. Én ma talaltam ide de nagyon jó ötleteid vanak elis mentettem a kedvencek közzé köszönöm

    VálaszTörlés
  14. mi is elkeszitettuk otthon az alapot, de aztan a 3 evesem hoember formaju madarat kanyaritott ki a ket papir gombbol...nem baj, igy is nagyon jot szorakoztunk!Koszi es puszi!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen! Egyébként a hóember nagyon kreatív ötlet, lehet, hogy valamikor fel is használom, ha hozzájárultok :-)

      Törlés
    2. megtisztelnel vele bennunket:-) irtam neked levelet, meg elkuldtem a kepeket is, megkaptad?

      Törlés
    3. Igen, és örültem is neki, nagyon köszönöm! Írok is majd, csak a leveleimet nagyon nehezen tudom feldolgozni, olyan szerencsés vagyok, hogy sok kedves embertől kapok e-mailt :-)

      Törlés
    4. ok, no problem, csak nem tudtam, hogy megerkezett-e vagy sem:-)de orulok neki, hogy megkaptad! Jo hetveget!!

      Törlés
  15. Megcsináltam a papírtököket, de jóval kisebb méretben: az enyémek
    nagyjából alma méretűek. Azután hármat felkötöttem - egymástól kb. 15 cm-nyire - egymás alá egy szalagra. A szalagon felül csináltam egy kis hurkot és a bejárati ajtóra akasztottam. Jópofa, függő ajtódísz lett belőle, köszönöm az ötletet!
    Oliva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, igazán dekoratív lehet így, ahogy leírtad!

      Törlés
  16. Szia,

    köszönöm az ötletet. Meg is valósítottam. Azzal a különbséggel, hogy ahogy egybefogtam a narancskreppet zöld-virágkötő ragaccsal (nevét nem tudom, papírszerű az anyaga, de ragad) csavartam egybe - így lett szára. Nagyon jó!!! Hóember is kiváló ötlet tuti elkészítem azt is!
    Motikata

    VálaszTörlés