2012. március 31., szombat

Papírpatchwork tojástartó


A múltkori mintáspapír-beszerzésemnek köszönhetően most kellő mennyiségű alapanyaggal rendelkezem, legközelebb valószínűleg olyan 30-40 év múlva szorulok pótlásra. :-)
Persze, amióta ilyen készletet tartok otthon, alig-alig nyúltam hozzájuk - ez lehet a mohó mintáspapír-gyűjtő nőszemélyek Murphy-törvénye -, kivéve azokat a pillanatokat, amikor csak úgy levettem őket a polcról, és áhítattal átlapozgattam mindet.

Egy ilyen átlapozgatás alkalmával gondoltam arra, hogy mivel varrni nem tudok, mi lenne, ha a sok azonos árnyalatű, de különböző mintájú papírból hoznék létre egy foltvarrás-szerű képet -végül is a patchwork-mintákat ehhez simán fel lehetne használni, és érdekes lenne készíteni egy ilyen faliképet, ötszögekből vagy bármilyen más patchwork-alapelemből. Ehhez persze sokkal több idő kellene, mint ami nekem mostanában van, de a gondolat mégis ott motoszkált bennem, úgyhogy végül kigondoltam egy borzasztóan egyszerű dolgot, amivel azért mégis össze lehet hozni a különféle azonos színű mintákat. Ráadásul ebből végül egy húsvéti tárgy lett, ami így egy héttel az ünnep előtt éppen aktuális. :-)

Mintás papír híján persze bármilyen papírból el lehet készíteni ezt a tárgyat, ami tojástartóvá lett végül - és igazán helyes dísze az asztalnak.


A papírpatchwork így készült: nagyjából azonos szélességű csíkokat vágtam sárga mintás papírokból.





A csíkokat egymás mellé ragasztottam egy kartonlapra:





Az így keletkező papírpatchwork-lapból kivágtam öt nagyobb és öt kisebb sziromformát.





Az öt nagy szirmot egymás mellé ragasztottam (némi átfedéssel), hogy kiadjanak egy virágformát. Ugyanígy az öt kisebb szirmot is összeragasztottam, és a keletkező kisebb virágformát a nagyobb közepére ragasztottam. A virágszirmok széleit egy kicsit felpöndörítettem.
Fogtam hat tejesdobozkupakot, és a virágra ragasztottam:





A kupakok széleit sárga szalaggal körberagasztottam:





Végül beleültettem a tartókba hat főtt tojást - mindenféle festés vagy dekoráció nélkül, hiszen maga a tartó elegendően mintás.

Ha még stabilabbá szeretnénk tenni a tartót, legalulra beragaszthatunk egy virág formájúra vágott vastag karton merevítőt, de szerintem ez nem feltétlenül szükséges.

Nagyon vidám dekoráció lett belőle, olyan igazán húsvéti darab. :-)












9 megjegyzés:

  1. Szenzációs!!!! Remélem lesz időm a héten még elkészíteni, tuti sikert aratna.
    A papírjaimmal én is így voltam, mint te. Napikig csak kivettem a szekrényből, átlapoztam, megsimítottam őket, De annyi jó kis ötletet találtam, hogy végül kénytelen voltam megkezdeni őket.

    VálaszTörlés
  2. Szuper jó ötlet!
    Mosolyogtam, azon amit a papírokról írtál, ha valami nagyon tetszik, akkor én is szeretem nézegetni és sajnálom elhasználni és erről jutott eszembe, hogy még én se használtam belőlük. :)

    VálaszTörlés
  3. De szééép és ötletes!.Képzeld el én egyszerűen képtelen vagyok belevágni a gyönyörű színes papírokba!:)))Pedig már időszerű lenne azokat a húsvéti díszeket megcsinálni amiket kinéztem magamnak.De ha egyszer olyan szépek így "egybe"...:)

    VálaszTörlés
  4. Kriszti, köszönöm! És végül mit készítettél belőlük először?

    Fróni, köszi :-)

    Júlia, szívesen!

    Liza, hát igen, hiszen olyan szépek így érintetlenül... de azért persze azért vannak, hogy felhasználjuk őket :-)

    M, legközelebb két ugyanolyan mintásat kell venni, és akkor az egyiket meg lehet hagyni érintetlenül... én pontosan ezt is csináltam, de hát sosem voltam normális :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megcsináltam a kalitkádat, egy nyuszis girlandot a kisfiam szobájának ajtajára, a lepkés- tojásos díszedet. Most belevágok a fa festésébe is, remélem sikerül, arra pedig leveleket, virágokat és kis baglyokat készítek majd.Most bagoly őrületbe vagyok, pénteken egy kis baglyot varrtam a kisfiamnak. Egy hétig nem látom most,és a baglyocska vigyázz rá, amíg nem leszünk együtt!

      Törlés
  5. Tizenhét kiló ilyen jellegű, "nemakarokbelevágniannyiraszép" karton figyel a sarokban :))) SZuper ötlet a tojástartó. Az "S"-es tojásoknak, amelyek a leggyakoribbak mostanság, biztos elegek is a kis kupakok :)))

    VálaszTörlés
  6. Tizenhét kiló? Most nagyon irigy vagyok :-) Á, ez még az L-es tojásoknak is jó, mert nem bele kell tenni a tojásokat, hanem csak rá...

    VálaszTörlés