2012. március 23., péntek

Kávé, kávé


Ha lenne kávé-elvonókúra, a családom már biztosan beutalt volna rá, totális kávéfüggőség diagnózissal. Nem ismerek senkit, aki nálam több kávét inna (kivéve persze Lorelai Gilmore-t), egyszerűen rajongok a kávéért. Amikor brit tudósok bebizonyították, hogy napi három kávé kifejezetten egészséges, én voltam az első, aki boldogan üdvözölte a hírt. Megosztottam Vele is persze ezt a csodás felfedezést, amire Ő csak annyit mondott, "Jó, akkor már csak a maradék tízre kell magyarázat"  ami persze nincs, mert ez olyan, mintha az ember meg tudná magyarázni, miért lesz szerelmes éppen abba, akibe... ugye, hogy nem lehet.

Amikor tavaly nyáron Olaszországban töltöttünk két hetet, kávémániám még aggasztóbb méreteket öltött. 14 napnyi csodálatos minőségű kávéfogyasztás után hazatérve nem a temérdek szennyes holmi kipakolása volt az első dolgom, hanem leültem a laptop elé, és azon nyomban elkezdtem igazi olasz kávéfőző gépeket kajtatni a neten.
A szerencse a segítségemre sietett, és baráti kapcsolatok révén sikerült egyenesen Olaszországból - és nagyon kedvező áron - importálni egy csodás kávéfőzőt, aminek azóta névre szóló parkolóhelye van a konyhapulton, és csak nagybetűkkel tudok beszélni róla, márpedig tudjátok, nálam ez milyen sokat jelent :-) 

Mivel hétköznap hajnalban kelek, amint lebotorkálok a nappaliba, ahhoz, hogy ne aludjak vissza a kanapén, rögtön szükségem van egy kávéra. Ezután feléledek annyira, hogy el tudjak menni mosakodni, fogat mosni és ilyenek... Eközben felkel Ő is, megfőzi az ő első és az én második kávémat, amit ha szerencsénk van, még sikerül azelőtt leküldenünk, hogy a kicsik lenyüzsögnének hozzánk. A munkahelyemre beérve bekapcsolom a laptopot, majd a kávézóban szert teszek a 3. kávéra. Ezzel már kihúzom ebédig, ami után persze rögtön kell még egy csésze, hogy neki tudjak futni a délutánnak.... végül az ötödiket akkor iszom meg, ha hazaérek.
(Nem mindig az ötödik az utolsó, de most többet nem merek bevallani, mert Ő is olvassa a blogot, és kapok a fejemre így is. :-) )

Amikor itthon vagyunk, néha nagyon nehéz dolgom van, mert amint elkezdek a kávéfőző irányában sündörögni, rögtön felhangzik a szívemnek minden más körülmények között annyira kedves hang: "HÁNYADIK?!" Ilyenkor jobbnak látom nem cibálni az oroszlán bajuszát, és más megoldások után nézek.
Egy ilyen, kávé után senyvedő pillanatban született meg a következő keksz, aminek nagyon finom és intenzív kávéíze van, a benne lévő darált kávénak köszönhetően. Azoknak ajánlom ezt a sütit, akik hozzám hasonlóan nagy rajongói a fekete csodának, és gyorsan-könnyedén szeretnének előállítani egy finomságos rágcsálnivalót. :-)


Kávés-mandulás kekszecskék


Hozzávalók:

5 dkg kukoricaliszt
15 dkg finomliszt
10 dkg darált mandula
15 dkg puha vaj (nem margarin)
10 dkg kristálycukor
egy kávéskanál sütőpor
1 tojás
1 evőkanál darált kávé

a tetejére: egy tábla étcsokoládé


Elkészítés:

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
Keverjük össze a száraz hozzávalókat.  Tegyük hozzá a puha vajat és a tojást, és gyorsan gyúrjuk össze, amíg össze nem áll egy szép kis tésztagombóccá.
Sütőpapírral borított tepsire tegyünk a masszából pici gombócokat (kb. tízforintos méretűeket), és süssük őket pontosan 12 percig.

Ha elkészültek, vízfürdő fölött olvasszunk meg egy tábla étcsokit, és egy kiskanállal csurgassuk az olvadt csokit a kis kekszek tetejére.










31 megjegyzés:

  1. Most már biztos, hogy rokon lelkek vagyunk. Én is imádom a jó kávét és rengeteget meg is tudok inni belőle büntetlenül. Főleg amikor a párom szüleinél vagyunk, ott szuper a kávéfőző és isteni a kávé. Sajna az én kis konyhámba nem fér el egy jó kis gép, így itthon szerényebben iszom.
    Most is egy jó kis kávé mellett írok neked.

    VálaszTörlés
  2. Mmm!!! Biztosan nagyon fincsi! Én is rajongok a kávéért!

    VálaszTörlés
  3. Aháááá, szóval a sok kávé segít benne, hogy ilyen aktív vagy nap mint nap! :)

    VálaszTörlés
  4. Az a bizonyos Gilmor lány nem olyan kávét iszik, mint ami errefelé szokás ... próbálna meg erős kávét inni abból a hatalmas "ibrikből", amit látunk a filmen ...mentem szívrohamot kapna a második után ...:D és szerintem a kávéfőző automatákból sem erős kávé jön ... valószínűleg a vérnyomásod is alacsony így nyugodtan ihatod ... vagyunk vele így néhányan :D

    VálaszTörlés
  5. Ha nincs otthon mandula, akkor lehet valamivel helyettesíteni? Én is nagy kávé rajongó vagyok, 20 éves korom ellenére :)

    Fruzsi (egy névtelen, de lelkes olvasó :))

    VálaszTörlés
  6. Lehet, hogy ezentúl ez lesz a kedvenc kekszem??? Nem is tudom képes lennék e kávé nélkül élni... áááá még a gondolat is képtelenség!:) Az én napirendem szinte ugyan olyan kávé téren, mint a tiéd, az egyetlen különbség, hogy munkába indulás előtt csak egyet iszom.

    VálaszTörlés
  7. Én kocakávés vagyok,:) tejeskávét iszom reggelente, meg innék napközben is vagy ötöt,;) de visszafogom magam és max ebéd után iszom, ha nagyon nyomott a fejem:). Álmaim között megbújik egy kis kávéfőző, ami csuda dolgokat tud(na) nekem készíteni, de sajna eddig se a Mikulás, se a Jézuska, se a húsvéti nyuszi nem kapcsolt hogy akkor talán mégis... hátha majd ebben az évben.;)
    Süti hétvégén kipróbálva, mert van nekem két feneketlen gyomrú unokaöcsém, ők a világ leglelkesebb sütikóstolói.;)

    Kérdés:mandulát mogyoróval lehet helyettesíteni?

    VálaszTörlés
  8. Kriszti, akkor tényleg azok vagyok, és örülök, hogy éppen egy kávé mellett olvastad el a bejegyzést, ez nagyon összeillős volt így :-)

    Orsi, akkor tényleg szívből ajánlom!

    Névtelen, biztos az is, igen, bár sokszor azt érzem, már immunis vagyok a koffeinre :-)

    Erika, ez biztos így van, igen... mondjuk én meg azt a hosszú kávét nem bírnám meginni :-)

    Fruzsi, én is kávémegszállott voltam már húszéves koromban :-) Persze, lehet dióval, mogyoróval, vagy ha egyik sincs kéznél, végső esetben ugyanennyi súlyú liszttel egészítsd ki, szerintem az sem lesz ehetetlen :-)

    Mézeskalács, akkor ha esetleg kipróbálnád, nagyon várom a szakértő értékelést :-)

    M, nagyon szurkolok, hogy a húsvéti nyuszi meghozza ezt az álom-kávéfőzőt, mert tényleg olyan jó :-) Remélem, ízleni fog a süti a feneketlen gyomrosoknak is, majd írd meg! És lehet mogyoróval helyettesíteni, csak nyugodtan!

    VálaszTörlés
  9. A csokis kekszed már tarolt a családban (hála a receptért), most ez lesz a következő favorit, már látom a lelki szemeim előtt.
    Jómagam nem kávézok (leszoktam!!!!), de a férjem igen. Szóval: férjem a szívébe fog zárni ezért a sütiért! :)))

    VálaszTörlés
  10. A kávéra a tanulás mellett szoktam rá: először cappucinot ittam, aztán már kevertem hozzá egy kis nescafét, végül kikötöttem a főzött feketénél... Általában egy kellett, ebéd után, hogy ne boruljak rá az íróasztalra. :-) Aztán a baba a pocakomban elsőként a kávéról szoktatott le, miután még a szagától is megundorodtam, bár egy hónapig erősen fájt emiatt a fejem. Már két éves a fiam, de még nem szoktam vissza, bár néha elcsábulok, főleg egy-egy alig alvós éjszaka után. Valószínűleg ez a nagy önmegtartóztatás addig tart, míg újra el nem kezdek dolgozni...

    VálaszTörlés
  11. Kedves Levendulalány! Akkor simán kezet foghatunk, mert Lorelai Gilmore-nál még én is több kávét iszom. Lazán, hosszan, sok tejjel. Mégis, mindkét terhességem elején (az elsőnél szinte végig) egy dolog volt, aminek a szagától is rosszul voltam....kitalálod. De most a második alatt a második trimeszterre elmúlt az undor. Persze nem akarok feketézni, de amikor szembejött a boltban a koffeinmentes, az egy homlokracsapós pillanat volt (miért nem iszom én ilyet?????), vettem, azóta nyakalom ezt, mint korábban a rendeset. Úgyis vizes vagyok, kell a vízhajtó :)))))
    A vérnyomásom mindennel együtt alulról veri a 100/60-at. Múltkor értesítettek az oviból, hogy a fiam elveszett a BKV buszon maradt, de ne izguljak, már megvan! Ezt a hírt a védőnő várójában kaptam, telefonon. Utána 80/60-at mért a védőnő. Asszem én nyugodtan kávézhatok :)))

    VálaszTörlés
  12. Annyira megörültem ennek a receptnek, aztán rájöttem, hogy nekünk meg csak babkávé van itthon :( A mi szívünk csücske ugyanis babkávéból főzi a mindennapi betevőnket. Mivel lehet ledarálni vajon? A gépből nem tudom kivenni sehogysem :( és mi is nagyon szeretjük a kekszeidet :)

    VálaszTörlés
  13. kávé tipp annak, aki nem feketén issza: gingseng-es cappucino. Csak azért vagyok rá képes nemet mondani minden reggel, mert késésben vagyok az oviból. Pedig tuti sokat segítene!! :)
    Üdv Palermoból! :))

    VálaszTörlés
  14. Fróni, hát egy hős vagy, hogy leszoktál, kétszer én is próbáltam, de siralmas eredménnyel... remélem, nem okozok csalódást a férjednek :-) Ha nagyon kávés, egy kicsivel több darált kávét is tehetsz még bele, mondjuk egy kiskanállal!

    Ágnes, ezt szinte garantálni tudom, hogy tényleg addig tart majd... de szerintem nem baj :-)

    Gólya, babaváráskor én is koffeinmentessel oldottam meg a kávéfüggőséget, de csakis a Nescafé koffeinmentesét bírtam meginni, úgyhogy majdnem anyagi romlásba taszajtottam a családot :-)
    Jaj, ez a sztori!! Mindent visz :-) Hála Istennek, hogy meglett a kisfiad gond nélkül, de akkor te tényleg nyugodtan kávézhatsz, sőt, ezek után neked kötelező :-) :-)

    Harth, háát, ha nincs kávédaráló, akkor sajnos elég tanácstalan vagyok a válasszal, talán mozsárban esetleg zacskóba tenni, és húsklopfolóval megcsapkodni...? :-)

    Amy, jól hangzik, ez így készen kapható? Jaj, ez a Palermo... olyan jó neked :-)

    VálaszTörlés
  15. Most jöttem rá, hogy mindegy, hogy ételleírást vagy valamilyen általad alkotott gyönyörűséget hozol, ugyanúgy élvezem az írásaidat! Még a kávézási szokásokról is úgy tudsz írni, hogy isszuk minden sorodat! Meg persze a kávét! :)

    VálaszTörlés
  16. Én is, én is, én is kávéfüggő vagyok. Bármikor, bárhol, bármennyit, de nem bármilyet:-)))Ja, és lefekvés előtt közvetlenül is jöhet egy (simán beszundítok utána)! És Ő is nálunk egyszerre aggódik, értetlen, ráadásul abszolút koffein mentes:-))))

    VálaszTörlés
  17. boltban még nem láttam, csak a kávézókban :/ mikor nagyon rámjön a kávézhatnék, de valami különlegesre vágyok, akkor egy kis fahéjjal szoktam itthon megbolondítani:) semmi extra, de ez a max, amit a kis konyhánkban létre tudok hozni :( bár hálát adok az égnek, amiért kotyogós kávéfőzőnk van :D

    VálaszTörlés
  18. Rám nagyon nagy hatással van a kávé. Mikor a fősuliról elmentünk bulizni-mivel nem szeretem az alkoholt- én mindig kávét ittam a bulikba, de kb. ugyanaz a hatása volt, rihegtem röhögtem össze vissza :) De már nem szeretem a fekete kávé ízét mióta az első babánkat vártam. Azóta a tejes kávét szeretem, de a harmadik annyira érzékeny a kávéra, hogy képes nem aludni tőle nappal, ugyhogy most nekem is a koffein mentes jön. Hogy ez eddig hogy nem jutott eszembe???

    VálaszTörlés
  19. Hankka, olyan kedves vagy! Köszönöm! A kávét meg csak igyuk, olyan jó az :-)

    Apróságok, úgy látszik, ezek a nagy Ő-k már csak ilyenek :-)

    Amy, én is szoktam fahéjat tenni a tejhabra, olyan jól kiteljesíti a kávé ízét... de ezt a spéci verziót meg kell egyszer majd kóstolnom. Legalább még egy ok, amiért el kell mennem Palermóba :-)

    Orsi, ez édes, hogy ilyen hatást vált ki belőled a kávé :-) A koffeinmentes tényleg nagyon jó ilyenkor, csak meg kell találni az igazit, némelyiknek egészen borzalmas íze van...

    VálaszTörlés
  20. Mikor elolvastam a receptet, még aznap megsütöttem. A családomon és a kollegáimon teszteltem. Mandula hiányában én egy tábla étcsokit kockáztam fel. Fantasztikus ízkombináció.
    Ez egyik kollegám megkérdezte, hogy ennek nem az a neve, hogy ...pancake, mire én: "ennek a neve egyszerűen csak annyi, hogy PIK-PAK süti."
    Nagy sikert arattam vele, mindenhol megállja a helyét.
    Köszönöm, Eszter
    P.s.: a következő, amit tesztelek, a kenyér lesz. csak még nem volt időm megvásárolni a hozzávalókat.

    VálaszTörlés
  21. Eszter, nagyon örülök, hogy sikered volt vele, szerintem is így van, annyira jó íz jön ki a hozzávalókból, abbahagyni is nehéz... és tényleg nagyon gyorsan megvan. Köszönöm, hogy megírtad! Örülnék a kenyérrel kapcsolatos beszámolónak is majd :-)

    VálaszTörlés
  22. Szereztünk darált kávét és hát a sejtésem beigazolódott, ez a kávés keksz az igazi :) Dióval csináltam.

    VálaszTörlés
  23. Harth, szívből örülök, hogy megszerettétetek, szerintem is egy különlegesen jól sikerült darab - és gondolom, dióval is tökéletes.

    VálaszTörlés
  24. Tudtam én, hogy ez lesz a kedvenc kekszem!!!:) Nagyon, nagyon, nagyon finom. Az egyetlen különbség, hogy én darált mogyoróval készítettem, mert ez volt itthon. Ezer köszönet a receptért!!!

    VálaszTörlés
  25. Nagyon szívesen, olyan jó, hogy neked is így ízlett! Én mindennap lebeszélem magamat arról, hogy újra elkészítsem, megenném az összeset egy ültő helyemben, az biztos :-)

    VálaszTörlés
  26. Szemezek én rég ezzel a sütivel, lassan majd el is készítem..:) hmmm
    Húsvétra terveztem, de végül most 7végén készítettem el a kávés tortát Zsuzsitól (http://zsuzsifoz.blogspot.com/2012/03/segitsuti-2012-kaves-dios-torta.html), igaz én dió elhagyásával sütöttem végül meg, pedig imádom, de a darabos dió a férjem és fiamnak nem jön be...
    ISTENI lett, szóval ajánlom Neked, mint kávéfüggőnek! :)

    VálaszTörlés
  27. Szia, Hajni! Köszi, már nézem is :-)

    VálaszTörlés
  28. Kedves Éva!

    Néhány hónapja találtam rá a blogodra, és azóta is ámulva olvasom :) hihetetlen ötletes dolgokat csinálsz, amióta olvaslak, egyre több ilyen apróság jut nekem is eszembe.

    Amikor épp ráérek, egy-egy kulcsszót ki szoktam szemelni, és végigolvasom, így jutottam - kicsit megkésve - ehhez a recepthez. Ma megsütöttem, és hát zseniális :) Igaz csak fél adagot, de már nincs is belőle egy szem se, egy óra alatt elfogyott :) egyébként szerintem úgy a legfinomabb, amikor még meleg.

    Köszönet a receptért és a blogért :)

    Edina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Edina! Nagyon örülök, hogy ízlett neked is, én egyszerűen rajongok érte :-) Remélem, még sokszor találkozunk itt a blogon!

      Törlés
  29. Halihó! Rokonlélek2 jelentkezik :)
    Nem csak a kávét imádom, de a brit tudósok kutatásait is nagy tisztelettel figyelem ;). Köszönöm a receptet, szép napot!!! Andi

    VálaszTörlés
  30. Most találtam rá erre a bejegyzésre, felveszem a listára ezt a sütit, köszi.:) Legközelebb próbáld ki, hogy piskótába teszel a liszthez darált kávét, az is nagyon finom. Az eredeti Éva torta 1 diós, 1 kávés, 1 diós, 1 kávés lapból áll vanília krémmel.

    VálaszTörlés