2012. március 9., péntek

Horgászjáték


Nagyon-nagyon hiszek az otthon készített játékok erejében. Számomra annak idején az anyaságban az egyik nagy felfedezés az volt, hogy bár szeretnénk a legjobbat-legszebbet adni a gyerekeinknek, sokszor a legcsillogóbb bolti játékokat is kenterbe veri egy szeretetettel, otthon készült tárgy. Meggyőződésem, hogy a gyerekek nagyon fogékonyak arra a mögöttes tartalomra, amit az mutat, hogy az anyukájuk keze alatt születik egy játék, érzik a beletett időt, szeretetet, energiát. Számomra már nagyon sokszor bebizonyosodott ez...

Tudom, hogy sok anyuka azt gondolja, nem elég ügyes kezű ahhoz, hogy maga készítsen játékot. Annyira szeretném teljes szívemből biztatni ezeket az anyukákat, hogy dehogynem! Hiszen nem számít, ha kicsit csálé vagy kicsit ragasztófoltos - sőt, ha nagyon, az sem baj -, a gyerekünk csak azt fogja látni benne, anya egy varázsló, hiszen játékot tud alkotni...

A régi időkben természetes volt, hogy az otthon található apróságokból készítenek-kötnek-faragnak a szülők játékokat. Pedig nem voltak képzettebbek, tehetségesebbek, mint a mai szülők, csak éppen nem volt játékbolt, ahol lehetett volna ezerféle csodálatos dologból választani. És azok a gyerekek is tudtak játszani, mert az egyszerű kis játékaik mellé használták a fantáziájukat is...
Sokszor azt érzem, a boltban kapható játékok nagy része - akármilyen gyönyörű is - valahogy leneveli a gyerekeket a képzelőerő használatáról. Hiszen minden részlet ott van előttük, minden ki van dolgozva, nekik már nem kell hozzágondolni semmit... az otthoni játékok ezért is jók, nem tudnak olyan tökéletesek lenni, mint a boltiak, és kell, hogy a gyerek beletegye a saját fantáziáját is.... csak egy nagyon apró példa: pár nappal ezelőtt írtam a guriganyuszikról. A gyerekek nagy örömmel játszottak velük mindenféle történetet, és egyszercsak hallottam, hogy a Nagyobbik éppen arról mesél, hogy szegény nyuszi becsukta az ajtónyílásba a kis puha, bolyhos farkát, és elment ezért az erdei doktorhoz. Akkor jutott eszembe, hogy basszus, elfelejtettem farkat ragasztani a nyusziknak... mondtam is a Nagyobbiknak, hogy este majd ragasztok rájuk egy-egy vattapompont. Ő pedig csak rámnézett, és azt mondta: "De Mama, hiszen van farkuk...." - mert ő belelátta a nyuszikba azt is, ami nincs.

Persze, nem akarok bölcselkedni, csak a lényeg, hogy minden anya varázsló. Nem kell hozzá semmi különös plusz, nem kell tökéletesnek sem lenni, hála Istennek, a gyerekeink így szeretnek minket, a sok hibánkkal, az időnkénti türelmetlenségünkkel, a fáradtságunkkal, a néha könnyes szemünkkel, a reggeli kapkodásunkkal, a meseolvasás közben érkező egy-egy ásításunkkal, a kócosságunkkal, a karikás szemünkkel, a farkatlan nyuszikkal, a nem steril külsejűre sikerült saját kezű játékainkkal... mindennel.

És mindez arról jutott eszembe, hogy készítettem a kicsiknek egy horgászjátékot, ami szintén semmi különös - de egy hete minden egyes este ezzel játszanak, kifogják a halakat, történeteket kanyarítanak köréjük, és fáradhatatlanul dobják őket újra vissza a "vízbe", hogy aztán megint kifogják őket.

Spárga, botocskák, műanyag kupak, mágnes, papír - ennyi az egész. Ha van kedvetek elkészíteni a gyerkőcöknek, biztos vagyok abban, hogy nagyon fognak neki örülni! :-)


Először is szükség lesz 6 műanyag kupakra - ebből hármat egy olló hegyével lyukasszunk ki középen.





Fogjunk egy darab spárgát, vezessük át a lyukon, csomózzuk meg többször, majd a csomó utáni felesleget vágjuk le.





A kupakra pedig pillanatragasztó segítségével ragasszunk rá egy másik kupakot (a széleket végig kenjük be vékonyan a ragasztóval.)





A zsinórok végeit kössük rá egy-egy botra, a kupak aljára pedig ragasszunk egy mágneskorongot - ez éppen nem látszik ezen a képen. 
Megeshet, hogy a műanyag rugalmassága miatt a játék során elengedi a ragasztó a mágnest - ezt mi végül úgy oldottuk meg, hogy visszaragasztottuk a mágnest, és egyszer áttekertük celluxszal - ez nem befolyásolta a mágneses hatást, viszont tökéletesen a helyén tartotta a mágnest.






Színes (mintás) kartonokból vágjunk ki halformákat, egy fekete filccel rajzoljuk meg az "arcukat", és ragasszunk rájuk egy-egy mágneskorongot:





Aztán pedig csak dobjuk le a halacskákat a földre, és kezdődhet a horgászás :-)
















19 megjegyzés:

  1. Nagyon egyetértek veled az otthon készült játék felülmúlhatatlanságát illetően, bár néha tényleg azt kívánom, bárcsak ügyesebb lennék. Én is varrtam a csemetéknek waldorf könyvben látott nyuszit meg egyszerű elefántot. Bármit készítettem, és bármilyen idétlenre sikerült mindig nagy örömmel játszottak vele.
    Ezúton is köszönöm a sok ötletet! Nem is gondolod, mennyire inspirálóan hat rám a blogod! Azt hiszem, a gyerekeim is hálásak lehetnek neked. :)
    Minden nap várom az újabb és újabb egyszerűen elkészíthető, praktikus, játékos, ötletes és szép kivitelű otthon elkészíthető játékokat. :)

    VálaszTörlés
  2. Ezer hála és köszönet! Ezennel kitüntetlek a "Beteg, nyűgös Gyerekek Anyáinak Megmentője" címmel...:) Imád "horgászni" a lányom, talál egy szalagot, mindjárt dobálja, hogy "nézd, horgászok Anya". Most vszínűleg influenzás, lázas, nyűgösebb, gondolom nem kell részleteznem :) olvastalak reggel, és éreztem, hogy megmenekültem, el tudom majd szórakoztatni. Kb 20 perc volt össz-vissz, bot keresgéléstől, ragasztópisztoly felmelegítésén keresztül a teljes műig. És király :):) Köszi, köszi, köszi! Napsütéses szép napot!
    Timi

    VálaszTörlés
  3. Margaretta, köszönöm... nagyon-nagyon örülök, ha azt érzed, inspirál ez a blog, azt hiszem, ennél nagyon elismerést nem is kívánhatok, ha közületek van, aki úgy érzi, ezt most elkészíti... és hidd el, hogy bizony igenis ügyes vagy, én például nem valószínű, hogy tudnék nyuszit varrni :-)

    Timi, szívből örülök, hogy sikerült egy picit megkönnyíteni a betegséges órákat, mert azért olyankor nem árt találékony anyukának lenni, ezt tapasztalatból tudom :-) Nagyon köszi, hogy megírtad, jó érzés, ha jól vizsgázik egy ötlet... Mielőbbi nagyon-nagyon gyors gyógyulást kívánok a lánykádnak, neked pedig viszontkívánom a napsütéses napot! :-)

    VálaszTörlés
  4. Hát, én is már csak szuperlatívuszokban tudok Rólad beszélni:)! Ha annyit mondok, hogy Te vagy a kezdőlapom, az mindent elárul, azt hiszem.
    Én is örök hálával tartozom Neked, hogy ráébresztettél, hogy nem baj, ha nem vagyok kreatív, elég, ha tudom, kitől érdemes koppintani:).

    Tegnap a kisfiam megint babérokat aratott az oviban, és ezt is Neked köszönhetem:). Írtam, hogy az óvónéniknek facsipeszes kaspóban adtuk át a virágot, a lányoknak pedig - kicsit továbbgondolva a karkötődet - lepkés karkötőket csináltunk (http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1926438737195.56187.1728983594&type=1) (találtam a Tescoban egy gyönyörű, lepkés csomagoló papírt, rögtön a csajok jutottak eszembe, hiszen mindenki hercegnő meg tündér volt a farsangon, a szintén gyönyörű vadiúj kartonjaim pedig bevetésre vártak, ugyi). A kiskrapek persze segített az elkészítésükben, és mellét feszítve harsogott a folyosón: "Hoztunk ajándékot, én csináltam!" És persze, boldogan bezsebelte a puszikat az összes szerelmétől:).

    A tegnapi posztod kapcsán nem csak az jutott eszembe, hogy sürgősen zseníliadrót-tulajdonossá is kell válnom, hanem az is, hogy ez teljesen Te vagy:). Tavasztündér:). Folyton így képzellek el. Egy törékeny Tavasztündér, aki egyet suhint a varázspálcájával, és melegséget varázsol a szívünkbe. Jájjj, de szentimentális hangulatba kerültem, mindjárt meghatódom saját magamtól:). Na, de tényleg, szeretünk, ez a lényeg:)!

    Bocs, kicsit hosszúra sikeredtem, azt meg majdnem elfelejtettem megkérdezni, hogy ezeket az apró mágneseket hol szoktad beszerezni?

    VálaszTörlés
  5. Nagyon aranyos ötlet, ezért is szeretek benézni hozzád. :)

    VálaszTörlés
  6. Ezt most találtam: http://www.teszvesz.hu/bloggerverseny/. Tudsz róla?

    VálaszTörlés
  7. Horgászmániás kisfiam imádja fogja, köszi az ötletet! Ma pont szembe jött velem egy másik oldal, ahol remek pet-palackos ötletek vannak: http://szinesotletek.blog.hu/2012/03/09/lelegezetelallito_otletek_pet_palack_ujrahasznositasara?utm_source=bloghu_megosztas&utm_medium=facebook&utm_campaign=blhshare

    Nézd meg, hátha jön még újabb és újabb ihlet!
    Üdv: Ildi

    VálaszTörlés
  8. Gondolkodtam, leírjam-e, de pont ehhez a bejegyzéshez illik: két ötletedet valósítottam meg, a kishajót és a papírtörlő-dudát (most nem emlékszem, hogy nevezted el). A kisfiam megnézte, de nem játszik egyikkel sem. Mielőtt félreértenéd: nem ellened szól, hiszen nagyon jónak találom az ötleteket, azért is készítettem el! És biztosan készítek még mást is, de lehet, hogy várnom kell a sikerélményre, lehet, hogy egy két éves még nem értékeli igazán az "anya játéka" dolgot. Bár ez a horgászat lehet, hogy őt is lekötné... Az engem is érdekelne, hogy a kis mágnesek is a szokásos internetes áruházból valók?
    Üdv!
    Ágnes

    VálaszTörlés
  9. Ez is nagyon jó ötlet, ilyet mi is csináltunk az oviban, csak dekorgumiból vannak a halak. Így akár igazi vízben is használhatók.
    A papírhalakat is tartósabbá teheted, ha belaminálod.(Persze nem állítom, hogy akkor azok is vízre szállhatnak)

    VálaszTörlés
  10. Kishala, egy tündér vagy... én köszönöm, hogy beszámoltál a készített dolgok sorsáról, nagyon jó volt olvasni! És köszönöm a sok-sok kedvességet is! :-)
    Mágnest szerintem nagyon sok helyen lehet venni, és érdemes az árakat összehasonlítani, elég nagy különbségek tudnak lenni. Ezeket a legtöbb kreatív cuccos webáruházban lehet kapni, szóval érdemes néhányat összehasonlítani - én többnyire az Opitectől szoktam rendelni, illetve a Hobbykavalkádtól, de tényleg sok-sok helyen lehet kapni...
    A bloggerversenyről hallottam, de nem hinném, hogy bármi esélyem lenne ebben - a szokásos önbizalom... - majd esetleg legközelebb... :-)

    Petra, köszönöm szépen - mindig örülök, ha benézel! :-)

    Ildi, nézem is, nagyon köszönöm! És remélem, a kisfiadnak tetszeni fog a játék, főleg, ha ilyen nagy horgász :-)

    Ágnes, nem értem félre, és örülök a visszajelzéseknek mindig! Előfordul ilyen is, persze, végül is mi felnőttek sem vagyunk egyformák, kinek ez tetszik, kinek az... De azért talán ennek a horgászásnak sikere lenne, ez olyan igazán jól játszható dolog.

    VálaszTörlés
  11. Liza, sajnos nem volt itthon dekorgumi, ezért lettek kartonból :-)

    VálaszTörlés
  12. Van egy kérdésem- the tranlation didn't come through well- does the magnet go in between the two plastic caps or on the end? I have made fishing games before but used a paper clip on the lip of the fish instead of adding the magnet. Then you can add a slip of paper with a question or an activity (jump up and down, clap three times, sing a song etc.) Your fishing pole is nicer than the ones I have made in the past.

    My hungarian is progressing but slowly! I am falling in love with the language. It is beautiful.

    VálaszTörlés
  13. This Hungarian question was absolutely perfect, Bobbie! Well, the magnets go on the end of the plastic caps with super power glue or hot glue. The paper clip solution sounds exciting to me, I think I'll try it on the next kid's party - this can be a perfect game with this activities.
    I'm really happy with your Hungarian studies! Please, please don't give up... I wait for the point when we can talk in Hungarian.

    VálaszTörlés
  14. Ez ismét egy szuper ötlet,megmutattam a kisfiamnak és rögtön mondta, hogy készítsek az oviba.
    A bejegyzésed ismét a szívembe talált. Sok dolgot készítek itthon én is a kisfiamnak, na meg persze az oviba is. Mivel nem lett eddig kis-tesója a csoporttársait tekinti annak, így ami itthonra készül, abból készíteni kell az oviba is.Most matekos játékokat készítettem, hiszem mennek suliba. Tudom, hogy nagyon örül, ha vihet valamit, amit itthon készítettünk és meglepheti vele a társait.Egy kicsi "otthon" is kerül az ajándékokkal az oviba, így még jobban érezheti magát ott.Bár már megjegyezte, hogy nem tudja, hogy a többi anyuka miért nem visz semmit.
    Nagyon köszönöm az ötleteidet és tessék indulni a blogversenyen, mert itt biztos hogy sokan szavaznánk rád. Hiszen ezt a legjobb blog!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  15. Most találtam, aki budapesti talán hasznát veszi:

    http://www.rayher.blogspot.com/2012/03/soporjuk-ki-telet-jojjon-tavasz.html

    VálaszTörlés
  16. Jaj ezen a "farkatlan nyuszin" egy csomót nevettem :DDD

    A bejegyzés pedig szép és igaz,én minden nap elcsodálkozok (és hálát adok a sorsnak)hogy a fiacskáim mennyire imádnak így is,felettébb tökéletlen anyukaként:)

    Horgászjátékot én is próbáltam készíteni a múlt héten de sajnos elég gyenge mágnesem volt csak itthon és nem "kapta" el a halakat...de nem keseredtem el,a halacskák mentek a kádba,azóta minden este azzal játszanak a fiúk,néha rátapasszák a csempére vagy a kád falára vagy csak számolgatják őket...a lényeg hogy tök jól elvannak vele.Én amúgy dekorgumiból készítettem,szerintem az is egy szuper alapanyag,és nem is drága.

    És nagyon köszönöm a kérdésedet,hála égnek már teljesen rendbe jöttünk,(le is kopogom gyorsan...)de nagyon-nagyon jól esett hogy hiányoltál...különben meg,lehet hogy nevetni fogsz,de éreztem ám...szóval köszönöm.

    Képzeld tegnap voltam egy ismerős anyukánál,könyveket vettem tőle a fiúknak.Belépek,az asztalán sorakoznak a zseníliadrótfülű nyuszik...jaj de jó,mondom,te is kifliéslevendulázol???Mire ő:Persze,mióta megmutattad teljesen rákattantam :D (Én már nem is emlékeztem hogy megmutattam neki,még novemberben jártam nála utoljára..ezt csak azért írtam le hogy tudd mennyien szeretnek,szóval ha bármikor indulnál bármilyen versenyen csak hajrá,mi melletted leszünk!)

    VálaszTörlés
  17. Szia, Kriszti! Látatlanban is úgy megszerettem a kisfiadat, mennyire kedves tőle, hogy mindig visz ajándékot a társainak! Remélem, ha ezt elkészítitek, ennek is sikere lesz :-) Köszönöm a sok-sok kedvességet, nagyon jólesett...

    Kishala, köszönöm :-)

    Hajnoc, persze,hogy hiányoltalak, a te kedvességed mindig áthatja az összes megjegyzésedet, hiányzott... és nagyon örülök, hogy meggyógyultatok!
    De jó, hogy elmesélted ezt, fülig ér a szám, kár, hogy nem látod :-) Köszönöm!!

    VálaszTörlés
  18. Szuper a játék! Nálunk bakancsot és lyukas zoknit is lehet fogni!😃

    VálaszTörlés