2012. március 29., csütörtök

Fogyókúramérce


Nemrég olvastam arról valahol valamit, hogy a fogyókúrák egyik fő buktatója, hogy nem kézzelfogható a leadott kilók száma. A mérleg persze mutatja, a nadrágokon is lehet érezni, de mégsem látjuk a saját szemünkkel az elvesztett kilók mennyiségét, és ettől az egész olyan elméleti, távoli marad. Ráállunk a mérlegre, jó esetben konstatáljuk, hogy "de jó, lement egy kiló", de máris a következőre koncentrálunk, és nem becsüljük meg eléggé azt, hogy egyet igenis leküzdöttünk, pedig ez egy hősies dolog.

Erről jutott eszembe egy ötlet, ami hasznos lehet abban az esetben, ha tudjuk, pontosan hány kilót szeretnénk leadni, és szeretnénk megbecsülni majd az összes mínuszt - elvégre ez a mi saját eredményünk, a saját lelkierőnk gyümölcse, nem lehet csak úgy továbblépni rajta, és legyünk büszkék arra, hogy lement egy, két, három, esetleg még több kiló is.


Az ötlet a következő: fogjunk két borospoharat, és a leadandó kilók számának megfelelő mennyiségű egész diót (vagy mogyorót, műanyag kupakot, pompont, bármit).






Vágjunk ki valamilyen dekorpapírból két téglalapot, írjunk rájuk egy Plusz/Mínusz feliratot, és egy megfelelő arckifejezésű smiley-t, majd két-két mini fa ruhacsipesszel (vagy szalaggal/ragasztóval/gyurmaragasztóval) erősítsük fel őket a poharak szélére.







És ennyi az egész. Azt hiszem, a leadott kilók számát mindennél kifejezőbben mutatja meg, és ráadásul nagyon büszkék lehetünk magunkra, ha az eleinte üres pohárban lassan elkezdenek gyülekezni a diók... biztos, hogy én a télen begyűjtött kispárnáimat ennek a segítségével próbálom meg majd eltüntetni :-)

Ha van, aki úgy érzi, több sikerélménnyel hatásosabban tudna fogyókúrázni, az ne egy, hanem fél kiló szimbólumának tekintse a diókat :-) És ha van köztetek olyan, akinek nem fogyni, hanem híznia kellene, az is eredményesen használhatja a borospohár-kilómérőt: egyszerűen csak a Plusz/Mínusz feliratok alatti smiley-kat kell megcserélnie, és a megfelelő pohárba helyeznie a diókat... :-)










16 megjegyzés:

  1. Ez nagyon édes kis ötlet! Kipróbálom feltétlen, hátha jobban megy a fogyókóra. :)

    VálaszTörlés
  2. Az ötlet tök jó :)
    (Nekem a borospohárba legfeljebb a smarties drazsék férnének bele :),de már elkezdtem átrendezni egyikből a másikba. Addig meg titokban tartom a sikereimet, kíváncsi vagyok a férjem mikor veszi észre :) )

    VálaszTörlés
  3. Kataca, csak nehogy a smarties készlet is fogyni kezdjen! ;)

    VálaszTörlés
  4. Aranyos vagy, de Nekem vájling kellene, ha diót akarnék belerakni! :) Amúgy tényleg jó ötlet-inspiráló!Köszi!

    VálaszTörlés
  5. Margaretta, én úgy vagyok vele, minden ötletet érdemes megragadni ezzel kapcsolatban :-)

    Kataca, akkor szívből kívánok sok kitartást hozzá, egy hősnő vagy!

    Florci, néha azért bűnözni is kell egy picit :-)

    Fróni, most először nem is hiszem el neked, amit leírsz! :-) :-) Szívesen!

    VálaszTörlés
  6. Ezek szerint nem vagyok egyedül:)
    Ki kell próbálnom.

    VálaszTörlés
  7. Hát nekem is egy hordóra lenne szükségem sajnos, hogy a plusz kilókat jelképező diók elférjenek, de nagyon édes ötlet... Andi

    VálaszTörlés
  8. Haha, és ha kieszem a diót a pluszból? :-))

    VálaszTörlés
  9. Júlia, egészen biztos, hogy nem :-)

    Rusticandi, csak a mértékegységet kell csökkenteni, dióból mogyoróra mondjuk :-)

    Katuci, nem ér csalniiii! :-)

    VálaszTörlés
  10. Ez milyen jóóóó megint!!!Csak sajna nekem azt hiszem a plusz kilók mennyisége miatt nem borospohárban kell gondolkoznom, hanem min. dunsztos üvegben :DD De sebaj, valahol el kell kezdeni!!!!! D Köszi az ötletet!!!!Szuper!!!Puszi

    VálaszTörlés
  11. Borsi, így van, valahol el kell kezdeni, és egy dunsztos üveggel még sokkal látványosabb a változás! :-) Nagyon szívesen, és én köszönöm!

    Egy derék asszony, köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
  12. Hát ez hatalmas!:)))És nálam milyen aktuális!;-)Azon röhögök, már elnézést a kifejezésért, szóval azon röhögök hogy nekem jó nagy borospohár kell, hogy a "dióim" beleférjenek!:))))

    VálaszTörlés
  13. Ez nagyon jó ötlet, bármilyen cél követésére! Lehet, hogy alkalmazom mondjuk vizsgaidőszakban a vizsgák számának követésére. Szuper. :)
    Az egész blogod nagyon tetszik, annyira ötletes, remélem, nem bánod, ha rendszeres olvasód leszek. :)

    VálaszTörlés
  14. Timi, milyen igazad van, erre a célra is fel lehet használni, és most sajnálom, hogy az összes vizsgaidőszakomban még nem volt meg nekem ez az ötlet, mennyivel lelkesítőbb lett volna így :-) És dehogy bánom, sőt, nagy-nagy szeretettel látlak mindig! :-)

    VálaszTörlés