2012. február 7., kedd

Óra vécépapír-gurigákból


... és még egyszer az imádott vécépapír-guriga...

A tegnapi, kimondottan egyszerű felhasználás után most itt egy lényegesen összetettebb és időigényesebb tárgy - konkrétan egy falióra. Végül is ha lehet a gurigákból karkötőt, szülinapi meghívót (lányosat és fiúsat), kisautót, méhecskés dekorációt, lovagvárat, cicákat és még sok mást készíteni (most nem linkelem be őket, de mindegyik megtalálható a blogon), akkor vajon egy faliórát miért is ne lehetne? :-)

Igaz, ez tényleg egy kicsit időigényesebb dolog, de azért nem vészesen az. Magát az óra alapját a gurigákból egy este alatt el lehet készíteni, a többi művelet pedig már csak néhány perc - persze a festékszáradási időt nem számítva.Talán egyszer tényleg érdemes rááldozni a szükséges energiát, mert szerintem fantasztikus dolog, hogy gyakorlatilag a szemétből születik valami ennyire izgalmas és szép. És nem olyasmi, amire azt mondanánk, hogy "jó, jó, de ez csak egy újabb porfogó a házban", hanem igazi használati tárgy, ami még a látványával is hozzátesz a berendezéshez. Persze teljesen hülyén hat ez most, hogy így dicsérek valamit, amit én készítettem.... de ne tartsatok nagyképűnek, csak tényleg annyira tetszik a végeredmény :-)


Szóval a kiindulás a szokásos: a papírgurigákat lelapítjuk és egyenként négy darabra vágjuk. Az így keletkező "szirmokból" öt darabot egymáshoz ragasztunk, így kialakul a virágforma - ez az alap, amit használhatunk, és ebből lesz szükség jó pár példányra, plusz sok-sok sziromra.
Erről nem készítettem új képet most, csak beteszek egy korábbit:





Nem készítettem képet az alap készítésének fázisairól sem, mert itt éppen az a lényeg, hogy mindenki ízlésének és fantáziájának megfelelően ragasszon össze virágokat és szirmokat.... az én elkészült kompozícióm végül ilyen lett, amint az utolsó darabka is a helyére került:





Ezután az egészet lefújtam fehér alapozóspray-vel - erre azért van szükség, hogy a később felvitt szín szépen megtapadjon, mert amúgy a papírguriga hajlamos beszívni a spray-s festékeket - márpedig itt egyéb festési mód nem jön szóba, ecsettel még a 85. születésnapomon is ezt festegetném :-)
Szóval, lefújtam fehérre:






Amikor pedig tökéletesen megszáradt, átfújtam az egészet ezüstszürke színű festékkel.





Most következhetett a lényeg: elővettem az óraszerkezetet (hobbiboltból van, kb. 600 Ft egy ilyen):





Az alap hátuljának közepén bevágtam a gurigavirágokat kb. fele mélységben, míg ki nem alakult egy olyan négyzet, ahova beilleszthettem az óraszerkezetet. Ezt muszáj volt megcsinálni, hogy a mutatókat tartó rész átérjen a gurigalap közepén - ezt volt kivágni a legnehezebb (sniccer használata és óvatosság ajánlott), de végül sikerült kivágni a négyzetes részt, és beleilleszthettem az óra hátuljába a szerkezetet, előre pedig felrögzíthettem a mutatókat.




Mivel persze az óraszerkezetet nem egy ekkora alaphoz szánták, a mutatók túl kicsik voltak - úgyhogy kivágtam mintás papírból egy kis- és egy nagymutatóformát, és ezeket pillanatragasztóval a műanyag mutatókra ragasztottam.





És aztán pedig már nem volt más hátra, minthogy egy szögre felakasszam a vécépapír-gurigákból készült órát. Azóta szerelmes vagyok belé :-) Nem tudok betelni az érzéssel, hogy kidobásra szánt dolgokból lett ez... és ígérem, nem írom le többször, de annyira, annyira, annyira tetszik! :-)







14 megjegyzés:

  1. Ez fantasztikus lett! Én meg mindig ámulok az ötleteiden! :)

    VálaszTörlés
  2. Ez egyszerűen fenomenális!!! Nem csodálom, hogy annyira, annyira, annyira tetszik Neked, mert nekem is!!! :-)

    VálaszTörlés
  3. Egy újabb gyönyörűség! Megéri itt kezdeni a napot! :)
    A faliképet már többször elkészítettem ajándékba, és mivel nem volt spray-s festékem, maradtam az ecsetnél. Hát majdnem igazad van a 85 évvel... :) Aztán a másodiknál még az egész gurigát festettem le kívül-belül, így sokkal gyorsabb. (csak egy tipp azoknak, akik szintén így jártak:))

    Gabi

    VálaszTörlés
  4. Évi,szerintem egyáltalán nem vagy nagyképű:)))Hihetetlen hogy mennyi képzelőerőd és türelmed van egy ilyen gyönyörűség elkészítéséhez...
    Csodaszép lett,olyan finom és nőies...gratulálok!!!!

    (Képzeld este óta esik nálunk is a hó,de sajnos rettenetesen fúj a szél így nem egységes a hótakaró,viszont mindent hóátfúvások borítanak.Szóval továbbra is irigyellek:))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép és ötletes.
    Az alapkoszorút karácsonykor megcsináltam és egyszerűen csak rákötöttem itt-ott fényes gömböket. Aztán fél óráig keresgéltük az ideális helyet, hogy mindenki láthassa a remekművemet :D
    Persze eltettük, mert jövőre is főhelyre kerül.

    Levendulalány, zseni(li)ális vagy :)))
    Erzsi

    VálaszTörlés
  6. Tudtam én, hogy meg kell venni azt az óraszerkezetet hónapokkal ezelőtt és azt is hogy mostanáig nem szabad kezdeni vele semmit:) Nagyon köszönöm Neked ezt a bejegyzést! Egyszerűen gyönyörűséges ez az óra!!!

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Nagyon tetszenek az ötleteid, de amiatt hatalmas nagy kő esett le a szívemről, hogy végre meg van a wc papír gurigák megmentésének mikéntje! Ez nekem eddig óriási lelki teher volt. :-) De tényleg.
    Tudtam, hogy egyszer valaki majd megmondja, hogy mit lehet velük kezdeni. De azt nem sejtettem, hogy ilyen szépségeket.
    Egy ilyen óra nekem is kell!

    Köszi az ötleteket és további sok sikert!
    üdv,
    Betti

    VálaszTörlés
  8. Nem csodálom, hogy örülsz, mert igazán egyedi és nagyon jól néz ki. Nekem technikai kérdésem lenne, a mutatókra ragasztott hosszítás nem befolyásolja az óra működését? Gondolok arra, hogy esetleg a súlya bezavarhat. Még nincs óraszerkezetes tapasztalatom.
    Alig várom, hogy összegyűljön a megfelelő mennyiségű guriga:)

    VálaszTörlés
  9. Patrícia, köszönöm szépen :-)

    Jambori, örülök nagyon, hogy így tetszik! Én is imádom :-)

    Gabi, köszönöm! Ez nagyon jó ötlet! És simán eléred ecsettel a guriga belsejét? Vagy elkészítés után még itt-ott javítasz utána, ahol esetleg nem fedi be a festék? De ez nagyon ötletes megoldás, köszönöm minden papírguriga-mániás nevében :-)

    Hajnoc, nagyon köszönöm, drága vagy... az tény, hogy ha AZONNAL nekikezdhetek, utána már van türelmem végigcsinálni :-)
    A szél nagyon gonosz dolog így havazás közben, de azért örülök, hogy hozzátok is elért a várva várt hó!

    Erzsi, örülök, hogy ennyire szép lett a koszorúd! Gondolom, hogy mindenki a csodájára járt... de jó lenne látni róla egy képet :-)

    Mézeskalács, képzeld, az én óraszerkezetem is már sok hónapja megvolt, és most olyan boldog voltam, hogy nem kell külön beszereznem, és rögtön nekiállhatok :-)

    Betti, én rajongok értük, a legsokoldalúbb alapanyagok egyike, már rengeteg dolgot készítettem belőlük, és tényleg nem szabad kidobni egyet sem :-) Remélem, a te órád is készen lesz nemsokára :-)

    Judit, ez a mintás papír egészen vékony, úgyhogy szinte nincs is súlya, nem befolyásolja a működést. De majd most megfigyelem alaposan, mert őszintén szólva akárhányszor ránézek, mindig elfelejtem megnézni magát az időt, csak elgyönyörködöm benne :-)

    VálaszTörlés
  10. A legnagyobb ecsettel csináltam, amit találtam itthon (10-es), és a belsejét is könnyen ki tudom vele festeni. Akkor szoktam lelapítani, mikor még nem száradt meg teljesen, de már nem is fog, mert így nem pattog le a hajtásnál a festék. Utána vágom szét és festem le az éleket, meg ha esetleg valahol nem fogta be.
    Örülök, ha valakinek tudtam segíteni! :)
    Gabi

    VálaszTörlés
  11. Vidd el játékra, jó kis újrahasznos dolgok készülnek nálad is!

    http://homokreativ.blogspot.com/2012/01/alkoss-es-jatssz-velunk.html

    VálaszTörlés
  12. nagyon szépek a wcpapírgurigás alkotásaid!!! Én jópár hónapja egy orosz kreatív oldalon akadtam szép képekre ebben a témában, alkottam néhány szépséget én is, nálam a gyerekek szokták festeni a guriga karikákat, sőt némelyiket megszórjuk csillámporral is, virágok szárral és levéllel, de van egy hasonló alkotásunk is mint a te mostani órád, de a miénk csak falidísz és piros némi rózsaszínes csillámporral, a közepe meg sárga. ÉS ragasztás helyett a strapát jobban viselni kénytelen darabokat tűzőgéppel nyomom össze, így a 2 és fél éves legkisebbem is a kezébe veheti, sőt a virágokat hurcibálja is magával:)))

    VálaszTörlés
  13. Gabi, még nekem is, köszönöm a hasznos tippet :-)

    Csigaszabo, meg is nézem, köszi!

    Merc, a tűzőgép is szuper ötlet! De jó, hogy ilyen kreatívak vagytok, gondolom, a gyerekek nagyon értékelik...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amióta olvaslak, csak ámulok és bámulok. Visszahoztad az alkotási kedvem.
      Már mindent úgy nézek itthon, ami kidobás előtt van, hogy vajon nem lenne-e jó valamire. Köszönettel tartozom ezért! :)

      Sok sikert továbbra is a fantasztikus ötletezésekhez!

      Törlés