2012. február 10., péntek

A legesleggyorsabb csokis keksz


Újabb nap a harcmezőkön... Hajnalban kelek, hogy még az autóáradat előtt beérjek a munkahelyemre, mert így talán nem történhet meg, ami hétfőn és kedden, hogy az M0-áson keresztbe fordult kamionok miatt nem jutok be... odabent a szokásos hajcihő, munka után rohanás az oviba, a kezem még mindig fáááj, készülünk a farsangra, a Nagyobbik szülinapi zsúrjára, a napok éjfélnél nem fejeződnek be előbb, a benzinár egyszerűen botrányos, és még Axl Rose is 50 éves lett. Ötven!! Felfoghatatlan. Még csak tegnap volt az a vörös loboncos ifjú lázadó, akinek a Sweet Child O' Mine-előadását annyira jól tudtuk utánozni az osztálybulikon.

Az a baj ezzel az ötvennel, hogy egyrészt Axl sem lesz már még egyszer az a vörös loboncos ifjú lázadó, de még inkább nagyobb baj, hogy ezek szerint én is öregszem, mert akkor azok az osztálybulik nem tegnap voltak... pedig belül valahogy olyan, és úgy látom magam előtt az osztályunk szívtipróját, Zolit alkoholos befolyásoltság alatt egy pózna tetején üvölteni a Paradise City-t, mintha most lett volna.

Szóval, egy ilyen nap után, ami hajnali keléssel kezdődik, benti szellemi pankrációval folytatódik és Axl sokkoló 50. születésnapjával záródik, azt éreztem, kekszet ide nekem, de most. Viszont semennyire sem éreztem magam feltöltve a konyhai alkotómunkához, a hajnali kelések stb., stb. miatt... az ilyesmi elég komoly dilemma, amikor az egyik sarokban tréningezik a fékezhetetlen édesség utáni vágy, a másik sarokban viszont az azonos súlycsoportú fáradtság ugráltatja a bicepszét, és már előre lehet látni, hogy kiütés ebből nem lesz...

Úgyhogy ilyenkor - csakis ilyenkor - rántom elő a szupervészhelyzetek esetére tartogatott hipergyors csokiskeksz-receptemet, ami mindössze 15 db perc elteltével máris frissen sült, csodásan csokis és boldogsághormonban gazdag kekszeket eredményez... most is ehhez a megmentő megoldáshoz fordultam, és amikor negyedóra múlva kivettem az első adagot a sütőből, úgy véltem, a hajnali kelés egészséges, önuralomra szoktat és lehetőséget ad arra, hogy még többet hozzak ki a napomból; a benti pankráció érdekérvényesítésre tanít, amiből úgyis nullán állok, és Axl Rose akárhány évesen is legenda lesz.


Az extra gyorsan elkészülő csokis kekszhez pedig a következők kellenek:


15 dkg vaj
15 dkg porcukor
2 tojás sárgája
26 dkg liszt
1/2 zacskó sütőpor
3 evőkanál kakaópor (cukrozatlan, nagyon jó minőségű!)
1 teáskanál vaníliaaroma
1 teáskanál nescafé por
egy tábla kis kockákra vágott étcsoki
két-három marék kisebb darabokra tördelt dió


 
Elkészítés:

A sütőt 190 fokra melegítjük. A vajat megpuhítjuk, majd a dió és a csoki kivételével az összes hozzávalót beletesszük, és pillanatok alatt összedolgozzuk - ez tényleg nagyon gyorsan megy. Amint homogén lesz a masszánk, beletesszük a diót és az étcsokit, ezeket is villámgyorsan beledolgozzuk. Egy sütőpapírral borított tepsire rátesszük az ahogy esik, úgy puffan méretű, nagyjából korongokra formázott (vagy csak simán odacsapott) tésztakupacainkat, és pontosan 10 percig sütjük, ennél még véletlenül sem tovább.

Ennyi az egész, de annál jóval finomabb, mint amennyire a hevenyészett készítés sejteti... ha egyszer nálatok is nullán áll a sütési vágy különféle okoknál fogva (például mert Axl Rose 51 éves lesz), viszont egy jó csokis keksszel azért mégiscsak tudnátok belsőleg azonosulni, szerintem - próbáljátok ki. :-)











22 megjegyzés:

  1. Holnap kipróbálom! Vagy ma este? Nagyon vágyom már a kávé mellé egy jó csokis kekszre, de nincs kedvem sokat vacakolni vele.. :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Kedves Levendula lány!
    Még soha nem szóltam, "hozzád" de olvaslak. Rendszeresen. Minden nap kíváncsian várom, az aznapi bejegyzést. Olyan ez, mint amikor egy sorozatot megkedvelsz a TV-ben és alig várod a következő epizódot, hogy megtudd a folytatást. :-)
    Ez a csokis keksz jól jön ma nekem. Kevés időm lesz, de mégis valami finomság után vágyódik a család. A suliból hazatérő nagy, úgy kezdi majd: "Anyaaaaa van valami nasi?" Hát ma lesz. Mert megcsinálom. Hála Neked, kedves Levendula lány! :-)
    Azért írtam le ennyire részletesen, mert Nekem Te minden nap adsz valami pluszt ami megmelengeti a szívemet. Most én is adok Neked valamit....ezt a visszajelzést. :-)
    Szép napot!
    Amúgy szerintem nem érdekes, hogy Axel hány éves,(elképesztő, hogy 50!!!) nekem mindig fiatal marad. A kedvencem a November Rain...:-)

    Üdv: Tündérleány

    VálaszTörlés
  3. Mi a November Rain-t vártuk minden sulibulin, 10 perc lassúzás-összeborulás :-))) Huh, meg a klipje :-)

    Szerettem őket! Igen!

    Ahogy ezt a villámcsokisat is szeretném :-)

    VálaszTörlés
  4. Évi,Te gondolatolvasó vagy!!!Épp valami irtó gyors csokis keksz receptjét kerestem a minap...hááát,nem sok sikerrel,ami a legszimpibb volt,az csak a gyerekeknek ízlett.(Mondjuk legalább jól nézett ki:))A Te "abbahagyhatatlan" kekszedben viszont még sosem csalódtam így ez is csak finom lehet!

    Viszont nincs itthon nescafé porom,nem kávézunk:( Ha azt kihagyom szerinted még jó lesz?

    VálaszTörlés
  5. :)) Életem első igazi rockkoncertje volt a Gun's and Roses Bp-en! Férjem (akkor még csak udvarlóm) előtte kapta meg a jogsiját (tehát voltunk kb. 16-17 évesek) és a mai napig nem értem Apósomék, hogy merték odaadni a kocsit és elengdeni bennünket BP-re vidékről ...koncertre-friss jogsival-kocsival. Én nem engedném a fiam! :)))
    Tök jó volt! Bőrig áztunk és visszafelé a villamossal szembe mentünk! :)) Kész.
    Egyszómintszáz: szép emlékeket idéztél fel ! Köszi!
    Meg a receptet is! :)

    VálaszTörlés
  6. Patrícia, akkor ez kell neked, ez tényleg villámgyors... ha nagyon csokis vagy, akár még több kis kockát is tehetsz bele, mint egy tábla, nem fogja elrontani, az biztos :-)

    Tündérleány, nagyon bízom benne, hogy a te Nagyodnak is ízleni fog... és köszönöm ezt a lélekmelegítő hozzászólást, nagyon jó érzés volt ezt így reggel elolvasni! És igen, valóban nem érdekes, hogy hány éves, csak valahogy ezt így leírva látni annyira, de annyira megdöbbentett :-)

    Lillacska, akkor jó :-)

    Viki, óó, igen... mennyire menő volt az a klip, abban volt a lánynak olyan elöl rövid, hátul hosszú esküvői ruhája, ezt sosem fogom elfelejteni :-)

    Hajnoc, nyugodtan kihagyható belőle a nescafé,én csak azért szeretem, mert elmélyíti a csoki ízét, de enélkül is abszolút működőképes :-) Örülök, hogy éppen ráéreztem az gyorssüti-igényre :-)

    VálaszTörlés
  7. Fróni, ez mennyire jó :-) :-) Nekem is pont ilyen emlékeket hoz mindig a Guns, 15-17 éves koromat, azt a szabadságérzést meg azt a "még minden előttünk"-feelinget... akkor viszont a férjeddel ez egy szép hosszú kapcsolat lehet, szívből gratulálok hozzá :-)

    VálaszTörlés
  8. Nahát, egyre több közös vonást vélek felfedezni közöttünk! Az édesség után (állandó) vágy, na de még Axel Rose is! :) Megyek is sütögetni, hogy mire hazaér az aprónép a bölcsiből legyen Nekik finomság. Csakis miattuk csinálom, persze! Annyira jól hangzik, hogy rögtön dupla adaggal indítok. Köszi a receptet Levendulalány!

    VálaszTörlés
  9. A legjobbkor jött, nagyon köszönöm! Holnap a két iskolásnak farsang és még nincs minden kész a jelmezhez, azaz varrás, ráadásul az egyiküknek holnap szülinap is, tehát a jelmezeken kívül tortát is kell sütni az iskolába és a másik iskolásomnak is illik vinni valamit a farsangi mulatságba (igen, tudom, hogy holnap szombat, de nálunk tanítási nap van)...szóval köszönöm, ezt sütöm, mert én pillanatnyilag úgy látom ma le se fekszem, annyi a dolgom még....

    VálaszTörlés
  10. Fruzsietta, én is mindig ugyanilyen önfeláldozó tudok lenni :-) Szorítok, hogy sikere legyen, és nehogy megmaradjon az a dupla adag!

    Borsoo, jaj, ez borzasztó soknak hangzik így... átérzem teljesen, nálunk hasonló a helyzet, de nekem legalább annyi a könnyebbség, hogy jövő héten lesz legalább a szülinapi zsúr... örülök, hogy pont aktuális volt a recept, ez akkor egy pici segítség lesz, olyan nagyon gyorsan elkészül, hogy talán legalább annyit szusszanhatsz, amíg sül...

    VálaszTörlés
  11. Szia!
    Ez nagyon jól néz ki!!!
    Megpróbálom Anyut rábeszélni, hogy legyen valami, bár most is van csokis muffin! :D (De már kevés :))

    VálaszTörlés
  12. Nálunk már reggelire elkészült a keksz, nagyon finomra sikerült, köszönöm a receptet. (Természetesen mostanra egy morzsa sem maradt, lehangoló módon nekem alig jutott belőle. :D )

    Még nem kommenteltem - bár már többször terveztem - úgyhogy most szeretnék gratulálni a bloghoz és biztatni a folytatásra. Számomra az emeli ki a hasonlóan igényes oldalak közül, hogy egyedi írói hangod van és az ötleteid nem "csak" kreatívak, de rendkívül inspirálóak is. (A gyerekszobánk legújabb dísze a hófelhő nyomán készült esőfelhő - dekorgumi esőcseppekkel - és mellette dekorgumi napocskával.)

    Kata

    VálaszTörlés
  13. Halimano, hátha sikerül a rábeszélés, hiszen annyira gyorsan elkészül, sokkal kevesebb idő alatt, mint egy muffin :-)

    Szia, Kata! Úgy örülök, hogy ízlett nektek, bár sajnálom, hogy neked nem jutott... köszönöm szépen a biztatást, remélem, hogy lesz is folytatás :-)

    VálaszTörlés
  14. Kedves Levendulalány!

    Köszönöm a receptet! Délután megsütöttem, hogy mint mindig, a reggeli kávéhoz legyen egy kis sütemény is. De már nem vagyok biztos benne, hogy a kekszek megérik a reggelt!
    Köszönöm a szókártyák ötletét is! Ha lassan is, de haladok velük, a kislányom első születésnapjára készítem el ( száz darabot, de szeptemberig csak elkészül!), ahogyan majd a guriga-cicákat is. Persze azokat egyelőre csak a magam örömére.
    Judit

    VálaszTörlés
  15. Szia, Judit! Nagyon szívesen, remélem, mindenkinek ízleni fog a családban :-) És biztos vagyok benne, hogy a kislányodnak nagyon fognak tetszeni a szókártyák, olyan jó, hogy elkészíted neki, szerintem ez egy igazán hasznos játék....

    VálaszTörlés
  16. Szia!
    Megsütöttem a csokis kekszet dupla adagban egy csajos, szülinapi gyerekzsúrra és mind egy szálig elfogyott az összes, pedig nem volt kevés...! :-)
    Nagyon finom volt!
    Köszi a frenetikus receptet (és lánykorom kedvenc zenekaráról a megemlékezést! Engem mondjuk Axl Rose koránál jobban ledöbbent az idő múlásával kapcsolatban, hogy a nemrég született lányom már 10 éves szülinapját üli... és 5 év múlva már ők is a maguk Guns'n Roses-ára fognak lassúzni... Na ez a nem semmi...)! ;-)

    Köszi még egyszer és nagyon szeretem olvasni a bejegyzéseidet, mert olyan ötletes kreativitás árad belőlük, ami a színvonalas (akár újrahasznos) alkotást teszi lehetővé!
    Örülök, hogy Rád találtam!
    Kriszta-Krizantám

    VálaszTörlés
  17. Szia, Kriszta! Úgy örülök, hogy bejöttek a kekszek a vendégseregnek :-) Mondjuk igen, az engem is mindig sokkol, hogy a gyerekek villámgyorsan lettek 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7... évesek... óriási szerencse, hogy mi nem öregszünk ilyen tempóban :-) :-) Köszönöm szépen ezt a kedves kommentet, nagyon jólesett olvasni!

    VálaszTörlés
  18. Kedves Levendulalány!

    Én csak nem rég találtam rád, egy kedves rokonom biztatására, de nagyon örülök, hogy meglettél, mert rengeteg ötletet tudok meríteni az írásaidból, amik annyira képesek feldobni a napjainkat, hogy csak na! Bár még bőven a gyerekvállalás előtt vagyok, alig várom, hogy majd használhassam az ötleteid a gyerekszoba díszítéséhez! :)
    Ez a süti pedig egyszerűen mennyei, már a negyedik adagot sütöm 2 nap alatt.. A kedvesem ráadásul megígértette velem, hogy nem csak a síelésre fogok sütni, hanem amíg ő itthon marad legyen annyi, hogy míg hazaérek ne maradjon csokis keksz nélkül! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Engee! Köszönöm szépen a kedves szavakat, örülök, hogy sok hasznosat találtál itt :-) De jó, hogy a keksznek ilyen sikere van... mi is imádjuk, és hát leginkább tényleg az a jó benne, hogy secperc alatt megvan :-)

      Törlés
  19. Kedves Levendulalány!
    Elkészítettük a lányommal a csokis kekszet! Nagyon finom lett! :))) Tényleg nagyon gyorsan elkészül , és nem lehet elrontani! :)
    Köszönöm a receptet! :)))

    VálaszTörlés
  20. Kedves Levendulalány!
    Január elején találtam rá az oldaladra. Az egyik gyerkőcömnek akkor van a névnapja, szerencsésen a karácsonyi nagy sütés-főzés után. Valami gyorsat szerettem volna, Ő meg csokisat, így esett a választás erre a sütire. Mivel az osztályának készült ezért rögtön dupla adagot csináltunk és ISTENI lett. Irtó nagy sikere volt. Ma is azt sütöttem. El kellett dugnom nagy részét, mert nem fogunk vacsorázni.
    Tegnap pizzát sütöttem szintén a Te recepted alapján. Ez eddig a legjobb pizzatészta, amit sütöttem. (Nem sokszor próbálkoztam, mert nem lettek túl jók, de ez innentől megváltozik, hála neked)
    A pizzagrissinivel kacérkodom most, gyűjtöm a bátorságot :-).
    Nagyon-nagyon köszi Petra

    VálaszTörlés