2012. február 28., kedd

Kugli az asztalon


Múltkor a japán babákról írt bejegyzésem kapcsán Zinaida írt egy fantasztikus ötletet, amire teljesen rá is kattantam: konkrétan azt, hogy az Actimel ivójoghurt kis fehér palackjai nagyszerű alapanyagot jelentenek különféle figurák készítéséhez. Azóta a barátaim gyűjtik nekem ezeket, úgyhogy már egészen szép kis mennyiség gyűlt össze a 10-12 cm magas fehér műanyag palackokból.... ezért hétvégén, amikor azt éreztem, jó lenne valami együtt játszható dolgot készíteni a kicsiknek, mindenképpen ezekből akartam kiindulni.

Ahogy pakolgatni kezdtem a kis palackokat az asztalon, négyzet alakban kirakosgattam egy párat, és abban a pillanatban megláttam a lehetőséget bennük. :-)


Úgyhogy kikészítettem 9 actimeles palackot magam elé, melléjük pedig 9 papírgolyót, és nekiláttam.





A palackok szájának peremét végigkentem pillanatragasztóval, rájuk helyeztem a papírgolyókat, és befőttes gumival rögzítettem száradásig.





Ezután fogtam egy tekercs piros szigetelőszalagot, és mindegyik figura nyakát körbetekertem velük. Kivágtam a lelógó sálszerű részeket is, ezeket is felragasztottam.





Pillanatragasztóval egy kevés fonalból hajat ragasztottam a babáknak.





Piros és fekete alkoholos filccel megrajzoltam az arcokat, valamint a gombokat:





Végül pedig kerítettem egy darab fehér négyzet alakú kartonpapírt, és felpöttyöztem rá a bábuk helyét.





Elővettem egy nagyobb hungarocell golyót, és így összesen félórai munkával készen is lett az asztali kuglijátékunk :-)

Nagyszerűen bevált a célnak megfelelően is, de megint úgy jártam, mint kb. mindennel - az alapos kipróbálás után a kicsik elhurcolták az összes kuglit, és a szobájukban többgenerációs családi házat építettek dobozokból a kuglinagymamának, a kuglinagypapának, a kugliapunak, a kuglimamának, a kugli-unokatestvéreknek, a kugligyerekeknek... úgyhogy ezek szerint ez egy töbfunkciós játék lett - éljenek a joghurtos palackok :-)




















10 megjegyzés:

  1. Elmegy a Kugli... Bocs:-)
    Micsoda ötlet! Persze a srácok is jobban örülnek, mintha valami bolti kacatot kapnának!:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon klassz ötlet!
    És tovább fejleszthető hóembernek is. (Majd jövőre.. :) )

    VálaszTörlés
  3. Orsi, igen, ez így is volt :-)

    Gesztenyeszív, simán továbbfejleszthető! Meg akár angyalkának is... de tényleg csak jövőre, nekem az idei télből elegem van :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ötletes! :-) Mellesleg eszembe jutott egy ötlet, amit esetleg valamikor elkészíthetnél: az oviban kupakgyűjtés van egész évben. Viszont a kupakgyűjtéshez nincs jó helyünk. Ha egy tálkába teszem őket, garantáltan kiborulnak, ha zacskóba, elkallódnak. Hátha jön egy ihlet, és van hozzá recycling alapanyagod, hogy "méltó helyük" legyen a kis kupakoknak! Üdv és további lelkesen alkotós napokat! Ildi

    VálaszTörlés
  5. Szia, Ildi! Majd gondolkozom rajta, nálam egy papírzacskóban vannak, a kamrában van fellógatva, és mindig fix a helye, így nem tud elkallódni - de lehetne pl. egy tisztára mosott, a tetején szétnyitott tejesdobozban is tárolni őket. Ezt fel lehet lógatni, vissza is lehet csukni, szétpotyogni sem tudnak a kupakok, és még egy szép címkét is fabrikálhattok rá, hogy mindenki tudja, mi van benne :-)

    VálaszTörlés
  6. Egy ideje gyűjtöm az actimeles flakonokat.
    Légyszi találj ki valamit Húsvétra. :)))
    Köszönjük!

    VálaszTörlés
  7. Már meg sem lepődöm, hogy a gyerekeknél kötöttek ki, de pontosan megértem őket, annyira aranyos figurák, hogy a gyerekek biztosan szívesen babáznak-játszanak velük! :)

    VálaszTörlés
  8. Mónika, szerintem ugyanígy papírgolyót rájuk, fülecskéket, arcot, kezet-lábat, és máris van édes húsvéti nyuszitok :-)

    Hankka, iiigen, szinte mindennel így járok, de hát mit tegyek :-) Köszönöm!

    VálaszTörlés