2012. február 29., szerda

Húsvéti előhangulat


Tegnap tényleg betelt a pohár. Hó. Ilyenkor. Két nappal március előtt. A ragyogóan napfényes hétvége után. Hát erre egyszerűen szavak sincsenek. Szóval most aztán tényleg azt érzem, részemről tudomást sem veszek többé a télről, mert hát mindennek van határa, igaz? Amikor az ember lelkében bomlanak a rügyek, dalolnak a madarak és nyílik a hóvirág, olyankor igazán rémesen tapintatlan dolog a természet részéről bevillantani egy ilyen egész napos havazást. Úgyhogy csakazértis kizárólag a tavasszal vagyok hajlandó most már foglalkozni. Dühömben elővettem egy műanyag tálcát, bosszúsan ráhajigáltam pár kivágott figurát, és morcosan felakasztottam a falra - a tél pedig ezt akár hadüzenetnek is felfoghatja a részemről. Na! :-)

Ha van kedvetek, készítsetek ti is télkipateroló képet, remélem, hogy az együttes erő hatékony lesz a dacos téllel szemben... Ez akár gyerekekkel is könnyen-gyorsan kivitelezhető, hiszen csak papírból kell kivágni hozzá a részeket, és máris készen lesz egy vidám húsvéti csibés-tojásos falidísz, amitől legalább a lakásba beköszönt a tavasz - és remélem, nem kell már sokat aludni a tényleges kizöldüléshez sem.


Én egy ilyen műanyag tálcát használtam fel (de a legegyszerűbb eldobható papírtálca is tökéletes hozzá):





Színes-mintás papírokból kivágtam sok levélformát:





Gyurmaragasztóval felrögzítettem a formákat a tálcára:





Zöld papírból cikkcakkos fűcsíkokat vágtam ki, ezeket is gyurmaragasztóval tettem fel:





Majd kivágtam pár tojásformát is, ezeket "elrejtettem" a fűben. Piros és fekete filccel szemet és csőrt rajzoltam a csibéknek, a tálca hátuljára ragasztópisztollyal spárgahurkot erősítettem, és ezzel készen is lett a csakazértis tavaszos villámkép. :-)
















10 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet! Nem is gondoltam, hogy ennyi mindenre jók a színes csomagolópapírok! :)

    VálaszTörlés
  2. olyan sokan írtátok, hogy havazik, hogy engem ma reggel már nem lepett meg, hogy itt is hó van... de nem is keserített el, hiszen tényleg nem fog sokáig tartani... már nem kell sokat aludni...:)

    VálaszTörlés
  3. Lehet, hogy már tudsz róla, vagy már írták korábban, de hétvégén a PeCSa-ban kézműves és kreatív kiállítás és vásár lesz, alapanyagokat is lehet állítólag olcsóbban beszerezni :) Kicsit félek beszabadulni oda...:)

    http://web.axelero.hu/csmkiszov/PeCSa/kezmuves.htm

    Napsütéses szép napot! Timi

    VálaszTörlés
  4. Patrícia, tényleg mindenre jók... bár ezek nem kifejezetten csomagolópapírból vannak, hanem mintás barkácspapírból, de tökéletesen jó hozzá a csomagolópapír is :-)

    Hajni, igen, mostanra már teljesen el is olvadt, hála Istennek :-)

    Timi, köszönöm szépen a tippet, nem tudtam még róla! Húú, hát nekem is veszélyes lesz, az biztos :-) Nagyon szép napot neked is!

    VálaszTörlés
  5. Jo napot kivanok! Well dear Lavender girl- I did it- I have decided to learn hungarian! I found quite a few places online that have free courses so I am embarking on this adventure of learning! Thanks for giving me the push - my phone doesnt translate your blog so if I am not at work I can only look at pictures. I started this adventure on Saturday and I already recognize a few words on the blog- not important words but you gotta start somewhere :)

    VálaszTörlés
  6. Dear Bobbie, I feel really-really touched by your words - I think this is the closest comment to my heart from all. So now it's hard to find the best words for me (and my English is poor enough for this), but I would like to say thank you for your kindness and I hope you'll love Hungarian although it isn't the easiest language in the world but I'm sure this is the most beautiful. Congratulations on your first steps, I hope we'll talk in Hungarian soon! :-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon kedves kis tavaszcsalogató :) Az előző bejegyzésed margójára: http://fxtina.blogspot.com/2011/04/tadadmm.html

    VálaszTörlés
  8. Megnéztem, hihetetlenül édesek és igényes megvalósításúak, nagyon tetszenek :-)

    VálaszTörlés
  9. Egy laikus kérdése: a gyurmaragasztó mennyiben másabb mint a többi ragasztó és mi egyébhez használható még?

    VálaszTörlés
  10. Teljesen más, mert állaga olyan, mintha gyurma lenne, ebből kell kis darabokat szakítani és felnyomni a felragasztandó tárgyra, és éppen az állaga miatt tökéletesen eltávolítható, összegyúrható és újra felhasználható, plusz nyomot sem hagy.

    VálaszTörlés