2012. január 1., vasárnap

Tortatál házilag


Mára csak egy nagyon egyszerű ötletet hoztam, amit a szükség szült: karácsony környékén több olyan torta és sütemény készült, amit nagyon jó lett volna olyan szép, igazi, talpas tortatálon szervírozni. Ilyen tortatálam viszont nincs... már sokszor nézegettem itt-ott, de vagy nem találtam igazán ízlésemre valót, vagy hanyattestem az árától. Eljöttek az ünnepek, és nekem így nem volt tortatálam - tehát gondoltam, egye meg a fene, majd készítek egyet. És így is lett, mindössze egy ragasztópisztoly kellett csak hozzá, valamint egy egyszerű tányér és egy csésze.

A tányért egyszerűen fordítsuk fejjel lefelé, a csésze talpára (vagy ha homorú a talp, akkor a szélekre) nyomjunk egy kevés olvadt ragasztót, és helyezzük a tányér közepére. Ezzel el is készül az egyedi és villámgyors, valamint az egy fillérbe sem kerülő tortatálunk - ha pedig már nincs rá szükségünk, némi erőkifejtéssel szét tudjuk pattintani (ezért csak kevés ragasztó kerüljön a csészére-tányérra).

Persze, célszerű olyan tányért és csészét választani, ami egy készletből sem fog hiányozni - hátha úgy megszeretjük, hogy többé nem is akarjuk szétszedni, vagy mégis sok ragasztót nyomtunk rá, és nem hajlandó szétválni. :-)


Nálunk ezek a variációk készültek:


Egy teljesen semmilyen, hétköznapi barna tényérból és egy 100 Ft-ért vett agyagpohárból:




A kedvencem: egy kicsorbult csészéből és egy ikeás tányérból:




A fehér tányérjaink közül teljesen kilógó egy darab kék tányérból és egy egyedül árválkodó cukortartóból:




És végül egy kicsi sütőformából és egy fehér tányérból, egy narancsos-csokis csokoládétorta alá:




Szóval ha esetleg nincs tortatálatok, de mégis szeretnétek, ahogy én, akkor csak kukkantsatok a szekrények mélyére, biztos találtok csinos alapanyagokat hozzá. Ez éppen jó kreatív elfoglaltság az év első napjára :-)



17 megjegyzés:

  1. Egyszerű, de nagyszerű ötlettel indul az év!
    BÚÉK!

    VálaszTörlés
  2. Mind-mind gyönyörű, nem is tudok dönteni, melyik tetszik legjobban! Talán a sütőformás, olyan elegáns! BÚÉK! :)

    VálaszTörlés
  3. Annyira jó!!!!!Köszönöm!!!Láttam régebben hasonlót,de elfeledkeztem róla.Pedig van olyan régi tányérom és csészém,ami nagyon szép és csodás lesz így együtt!!!!Köszi!!!!

    VálaszTörlés
  4. Látom neked is van januári Praktikád! :-)
    Eszti

    VálaszTörlés
  5. Hvivko, köszi szépen, és neked is :-)

    Hankka, édes vagy, köszönöm szépen, és persze nektek is!

    Mammka, akkor semmi akadálya egy ilyen tortatál készítésének :-) Nagyon szívesen!

    Eszti, becsszavamra nincs, különben leírtam volna, hogy az ötlet onnan van, ahogy szoktam. Pont ilyen tortatálak vannak benne??

    VálaszTörlés
  6. Nekem sincs. :-) Anyukám ma ajánlgatta a dédnagyanyámét, de megvárom, míg megöröklöm egyszer, 100 év múlva. :-) Nagyon tetszenek az ötletek, teljesen egyediek! :-) Nektek is nagyon boldog új esztendőt kívánok, csupa-csupa jó ötlettel! :-)

    VálaszTörlés
  7. Én is remélem, hogy legkorábban 100 év múlva öröklöd azt a tortatálat :-) Ha a dédnagymamádé volt, biztosan gyönyörű lehet! A régi tárgyak varázsával nem ér fel semmi... És köszönöm szépen, remélem, hogy így lesz :-)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon ötletes, már csak egy erős ragasztó kell hozzá! Tuti hogy kipróbálom .Köszi! BUÉK!!

    VálaszTörlés
  9. Éva, nagyon szívesen, neked is boldog új évet! Használhatsz erős ragasztót is, persze, ha utána nem akarod már szétszedni a tálat. Ha van otthon esetleg pillanatragasztód, azzal tökéletesen össze lehet a tálat meg a csészét ragasztani.

    VálaszTörlés
  10. Igen pont ilyenek vannak benne azért gondoltam.Nem égetni akartalak, csak pont most vettem meg, és teli volt ezekkel.
    Eszti.

    VálaszTörlés
  11. Nem is feltételeztem, semmi gond! De most már megveszem, és megnézem, mennyire vagyunk rokon lelkek a szerkesztőkkel :-)

    VálaszTörlés
  12. Véégre!!!Ma szomorúan indult a napom:bekapcsoltam a gépem,jöttem hozzád...és semmi:(Szomorúan láttam hogy ma nem született bejegyzés...most visszanéztem,megint semmi...még szerencse hogy feltűntek oldalt a kommentek és gondoltam ránézek mit dicsérnek ennyien :)))És akkor rájöttem hogy egész nap a decemberi bejegyzéseket néztem,pedig már január van!!!!:))))A tortatálak egyébként szuperek,én az összeset imádom!Biztos fog készülni nálunk is,már forog az agyam hogy melyik tányérból lenne a legszebb.Köszönöm az ötletet!:)

    VálaszTörlés
  13. Drága Hajnoc, én pedig köszönöm neked, hogy így bearanyoztad az estét! Bizony, már január van, de még nekem is furcsa, úgyhogy meg is értelek, hogy te is decemberben érzed még magad :-) Mutasd majd meg a Maszatolón a Te verziódat, ha kész lesz, kíváncsi vagyok rá nagyon! És nagyon szívesen! :-)

    VálaszTörlés
  14. Hát,mivel Névtelen azt írta,hogy tele van a praktika az ilyen csészés ötletekkel, gondoltam megveszem, pedig már régóta nem.Levendulalány ötletei SOKKAL jobbak és tetszetősebbek!!!!!Csalódtam a Praktikában.:(
    Ha nem olvasom, akkor észre sem veszem az újságban az emeleteket.:)

    VálaszTörlés
  15. Mammka, köszönöm nagyon... ha lenne sok-sok pénzem, indítanék egy ilyen kézműves újságot. Ám mivel nincs, van helyette ez a blog, de ez is valami, igaz? Legalábbis én szeretem írni :-)

    VálaszTörlés
  16. Kedves Levendulalány,

    Engem igazán nem érdekelne, hogy honnan ered az ötlet (mellesleg eddig nem tudtam a Praktika nevezetű újságról, de most itt volt az alkalom, hogy megnézzem az oldalukat:)).
    Nagyon tetszenek a tálak. Mostanában sorozatgyártásban készülnek nálam a torák, ez jó dolog. Az még jobb dolog, hogy ezek után lesz min felszolgálnom:)

    Üdv, Eszter

    VálaszTörlés
  17. Szia, Eszter! Szerintem érdemes, szoktak jó ötleteket közölni, bár én a régebbi számokat szeretem inkább, jó pár el is van téve. Sorozatgyártásban torták? Hmm, de jó lehet a családodnak :-)

    VálaszTörlés