2012. január 27., péntek

Mágneses arcok


Múltkor nagyon vicces játékot játszottam a kicsikkel: különféle arcokat vágtunk egymásra, csodálkozót, rémültet, szomorút, elgondolkozót meg még ezerfélét. Ettől persze ők gurultak a nevetéstől, én pedig ismét rájöttem arra, hogy a gyerekeknek a semmivel is lehet nagy-nagy örömet okozni... este tovább is gondoltam a dolgot. Mivel olyan nagy sikere volt a játékunknak, elhatároztam, hogy valamilyen kézzel fogható formába is öntöm a dolgot, hogy ők maguk is játszhassanak bármikor ilyen jó kis érzéskifejezős mókát.

Úgyhogy elővettem a süthető gyurmáimat, belehelyezkedtem egy plasztikai sebész lelkivilágába, és legyártottam sokféle szempárt, orrot, szájat, bajuszt és szemüveget is. A végén az asztal egész rémisztően nézett ki a sok-sok érzékszervvel, kicsit úgy éreztem magam, mintha egy horrorfilm forgatására keveredtem volna. :-)





100 fokon félóra alatt kisütöttem őket, amikor pedig kihűltek, mindegyiknek a hátuljára ragasztottam egy kis mágnest. 
És kezdődhetett is a játék: én mondtam egy érzelemtípust, ők pedig egy mágnestáblán rakosgatták ki a hozzá tartozó arckifejezést.
Borzasztóan jól mulattunk :-)


Készítettünk morcos arcot:




És ijedtet:




Aztán csodálkozót:




Majd kicsit elérzékenyülten mosolygót:




Aztán emeltük a tétet, és rajzoltunk filctollal hajat is a mágnestáblára, így lett egy megszeppent is:





És nem hagyhattuk ki Angelina Jolie-t sem (nyilván csak szerintem, szerintük egy "szépen mosolygó néni" :-) )



Persze ezeken kívül még sok-sok más arcot készítettünk, úgyhogy idővel átköltöztünk a hűtőre, mert ott még több helyünk volt :-)
Nagyon jó kis mulatság volt, ha van kedvetek, készítsétek el ti is, ha van célcsoport-gyerkőc a közelben - nem is kell hozzá feltétlenül süthető gyurma, vastagabb kartonból is kivitelezhető.

A végére viszont mindenképpen ajánlom ezt a kérdést: "Na és hogy néz ki anya (vagy anyu, nálunk Mama) arca?"
De ezt a képet nem mutatom meg, mert olyan gyönyörű lett, hogy még Angelinát is kenterbe veri... de a valósághoz persze abszolút semmi köze sincs. De azért jó érzés, hogy így szeretnek :-)






9 megjegyzés:

  1. Látom, ötletelésből kifogyhatatlan vagy; JELES! :) Ez igazán jóPOFA ötlet!

    VálaszTörlés
  2. Anyám, denagyonkirályságos ötlet! (homlokracsapás=hogyeznekemeddignemjutotteszembe!) :)))

    VálaszTörlés
  3. Hvivko, köszi :-) :-)

    Gólya, igen, tényleg ilyen, és ebben a pillanatban is ezzel játszanak a kicsik, szóval népszerű is :-)

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Ezek nagyon ötletesek! :D
    Reméljük azért a Rólad készültet is megnézhetjük majd! ;D

    VálaszTörlés
  5. Szia, köszönöm :-) Ááá, túlságosan távol áll az igazságtól :-)

    VálaszTörlés
  6. Nekem a szemüveg tetszik a legjobban,irtó jó!:)))

    Csodaszép hétvégét kívánok Neked és a családodnak!:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon köszönöm, tündér vagy! Nektek is!

    VálaszTörlés
  8. Kedves Levendulalány!

    Már egyszer kértem tanácsot Tőled, remélem most is eljut hozzád a kérdésem: régóta szemezek ezekkel az arcokkal, de most nagyüzemben legyártanék két hatalmas adagot, és telepakolnám unokatesók hűtőjének külső falát és a miénket is, mivel mind a négy fiú szülinapja most lesz 2 hónapon belül!:-) Úgyhogy ennek meg azt gondolom a 2,3,4,5 éves is örülne....:-))) Libasorban érkeztek...
    Hol érdemes ilyen süthető gyurmát venni? Van szettben is többféle szín? Illetve a mágnes ugyanígy érdekel, mekkorát érdemes, van-e szettben, abban többféle méret is létezik vagy egy csomag-egy méret? A kreatív hobby boltnál olcsóbbak a netes rendelési lehetőségek? Ha igen, akkor adsz nekem megint honlap címet, hogy tudjak mielőbb rendelni Tőlük? A kreatív hobbyt azért kérdeztem, mert hozzánk az van elérhető közelségben , de nem nagy és nem tudom hogy ilyeneket tartanak-e....előre is ezer meg ezer köszönetem és még vagy száz évet kívánok, hogy sok sok szuper ötlettel halmozz el bennünket. Pár dolgot már csentem Tőled és eddig mindenki el van ájulva a munkáidtól, meg azonnal, már tegnapra kéri a blogodat!!!

    Zsófi

    VálaszTörlés
  9. Szia, Zsófi! Szerintem egészen biztosan sikered lesz ezekkel, nálunk a mai napig népszerű program a kirakosgatás :-)
    Hű, hát nehezeket kérdezel, de igyekszem mindenre válaszolni.
    Süthető gyurma: sajnos ez szinte mindenhol drága. Őszintén szólva én nem szeretem a noname süthető gyurmákat, tapasztalatom szerint csak a minőségi gyurmák őrzik meg 100 %-ig a színüket sütés körben is, a formázhatóságról nem is beszélve. Egy másik probléma, hogy nagyon kevés helyen van igazán nagy színválaszték a gyurmákból, pedig ez is nagyon fontos. Mindent összevetve én a Hobbyművészt ajánlanám neked beszerzési helynek, itt a Fimo gyurmákat lehet kapni, de fantasztikusan nagy színválasztékban, és 555 Ft/db áron. (http://www.hobbymuvesz.hu/webshop/Ki%C3%A9gethet%C5%91%20gyurm%C3%A1k) Ami még ugyanilyen minőségű, az a Cernit gyurma, de ezt mindenhol drágábban láttam csak. Én a szettekben nem nagyon hiszek, szeretem magam összeválogatni a színeket, fehérből mindig többet is szoktam venni, mert azzal bármilyen színt szépen lehet világosítani...
    Mágnesekre nem tudok konkrét helyet írni, azt mindig akkor veszek, ha az utamba kerül - de ezekre a kis gyurmadarabokra elég a legkisebb mágneskorong, vagy akár a méretre vágható mágnescsík is. Ha veszel mágnest, mindenképpen csomagban vedd, úgy jóval olcsóbb... remélem, mindenre válaszoltam, de ha nem, kérdezz nyugodtan :-) Sok sikert az alkotásokhoz!

    VálaszTörlés