2012. január 19., csütörtök

Farsangra készülve


- Kicsim, közeledik a farsang. Gondolkodtál már azon, hogy mi szeretnél lenni?
- Hú, Mama, nagyon jót találtam ki. Teljesen meg fogsz döbbenni, hogy milyen jó!
- Ez jól hangzik, valami izgalmas?
- NAGYON izgalmas.
- Valami ritka dolog?
- Ó, nagyon ritka!
- De jó, ennek örülök... szóval akkor mi leszel?
- Királylány, Mama!
- ...királylány...?
- Királylány! Ugye, milyen jó ötlet?
- De kicsim, az nem ritka dolog... minden kislány királylány lesz vagy hercegnő.
- Nem baj, én akkor is az leszek.
- Hmmm....
- Ugye, hogy SZUPER ötlet, Mama?
- Nem akarsz inkább valami olyasmi lenni, aminek más nem öltözik? Valami nagyon klassz és ritka valaminek?
- Nem, Mama. Én királylány leszek. Szép ruhában. Szép és rózsaszín ruhában. Koronával. Meg minden királylányos izével. Jóóóóóó?

Hát szóval ez is eljött, a királylányos korszak. Pedig már úgy reménykedtem, hogy kimaradunk belőle... Az első óvodai évben Kisvakond volt. Farmer kertésznadrágban, a zsebében mindenféle kincsekkel. Varrtam neki egy édes kisvakondos fekete sapkafejet, vakondpofit rajzoltam az arcára, tündéri volt. Az óvodai csoporttársai mind Disney-hercegnők voltak. Volt három Ariel, egy Belle, két Hófehérke, három Csipkerózsika.
A második évben katicabogár volt. Tetőtől talpig pöttyökkel, szuper kartonszárnyakkal, édes csápokkal. Ennivaló volt. A többi kislány mind Disney-hercegnő volt, két Ariel, három Belle, két Hófehérke, két Csipkerózsika.
A harmadik évben pillangó volt. Egy teljes éjszakán át készítettem a jelmezét, a szárnyát órákig festettem, dupla fehér karton alapra. A fején egy átalakított fehér sapka volt, rávarrt zöld papírlevelekkel, zseníliadrót csápokkal. Zöld ruhában volt, az övén egy nagy zöld virág volt. Tökéletes pillangó volt. A többi kislány pedig... de úgyis tudjátok. Igaz, volt még egy unikornis és egy hastáncosnő is, de a Disney-hercegnők így is uralták a képet.
Titkon reméltem, hogy minket sosem fog elérni ez a dolog, de elért, és nem is mondhatok semmit, hiszen egy közel hétéves kislány mégis mi más akarna lenni, mint királylány? Talán az lenne a furcsa, ha nem akarna az lenni.

Úgyhogy megpróbálom a lehető legjobbat kihozni a dologból. Szerencsére van egy gyönyörű, hosszú rózsaszín tüllszoknyája, amit anyukám varrt neki tavaly. Készítek hozzá majd egy igazi királylányos felsőrészt, koronát, mindenféle kiegészítőt.... végül is nem ez számít. Ha minden kislány királylány és hercegnő lesz a farsangon - akkor is ő lesz köztük a legeslegszebb.







33 megjegyzés:

  1. Az én kislányom Lúdas Matyinak öltözik :)
    (A lúd már kész van :) )

    VálaszTörlés
  2. Idén valami van a levegőben. Az én kisfiam tavalyelőtt manó volt, zöld buggyos gatyóval, zöld sapival, zöld cipővel, tünemény volt. Tavaly óra akart lenni, én is megcsináltam neki azt is. Idén már mi is rátértünk erre a témára.... szerinted? pókember persze. és nem tudom lebeszélni :-))))
    tök jó a lepke!!

    VálaszTörlés
  3. ó, köszönöm, köszönöm a kislányos anyukák nevében ezt a kedves, lágy, de határozott megértést, amivel a királylányságról írsz!! Én arra jöttem rá, hogy a legtöbb barkácsolt holmi: babaszoba, gurigaállat, jelmez és egyéb elsősorban nekem készül - a készítés öröméért. Viszont közben ő is kap valamit: a készítés örömét!!! És ez fontosabb, mint a királylányos korona.
    Boldog készülődést!! :)

    VálaszTörlés
  4. Én csak egy mezei anyuka vagyok, de szerintem a gyerekek Farsangkor hadd öltözzenek annak, aminek ők szeretnének. Legalább 1x egy évben. Hadd szóljon ez az alkalom RÓLUK és nem az édesanyák álmairól. Semmi baj a pókemberekkel és a királylányokkal: Ebben a korban, amiben most ők élnek, ilyen hatások érik őket, így hát ők is erre vágynak. Az anyukák azt szeretnék, ha a gyerekük különleges legyen a farsangon, a gyerekek, meg csak vagányak szeretnének lenni az éppen aktuális mesehősük jelmezében. Bocsánat nem akartam senkit megsérteni csak próbálok gyerekfejjel gondolkodni: én sem örülnék, ha mondjuk Ashoka Tano szeretnék lenni a Clone Wars-ból anyukám meg valami gombának szeretne öltöztetni ;)
    Egyébként nagyon tetszik a blogod és tényleg nem sértésnek szántam a szavaimat.

    Baráti üdvözlet:
    Mariann

    VálaszTörlés
  5. Mosolyogtam miközben olvastam a bejegyzésed, bár én fiús anyuka vagyok:-))))Három éve próbálok finoman lavírozni a pókemberek, kalózok, batmenek stb. között. Eddig sikerült megúszni, egy búvárral és egy indiánnal:-)))Egyébként egyetértek Mariannal és ha nagyon ragaszkodott volna valamelyik mesehőshöz engedtem volna. Igazából csak egy dolog zavar, hogy 6 pókember, 4 batmen....értitek. Nem kell magyarázni. De ugyanakkor, mikor ha nem most legyen Hős, Megmentő, Harcos vagy Királylány, Tündér....:-))))Mellesleg: Gyönyörű a Pillangó!!!!

    VálaszTörlés
  6. Erzsébet, ez mennyire édes dolog, biztosan tündéri lesz a kislányod :-)

    Gabryella, hát megértelek, én is aggódom, hogy a Kisebbiknél is előbb-utóbb eljön az ilyen pókemberes időszak... persze ő azt sem tudja, mi az a Pókember,de hát az ugye bőven elég, hogy a kisfiúk mind annak öltöznek. De ez a manójelmez mennyire hihetetlenül aranyosnak hangzik, tüneményes látvány lehetett!!

    Florci, hát mit is tudunk tenni? :-) Ha egyszer királylány szeretne lenni, akkor az is lesz, mert ez az ő ünnepe... én meg biztos ebben is megtalálom a készítés örömét, amiről írsz, hiszen ha neki örömet szerez, már az is bőven elég.

    Mariann, teljesen egyetértek veled! Egy ilyen farsang valóban nem az anyukák álmairól szól, hanem kizárólag a gyerekekéről. Ezért készül el majd nálunk is az a bizonyos királylányjelmez, hiszen az ő öröme a legfontosabb. Köszönöm, hogy megírtad a véleményedet, és tényleg csak egyet tudok érteni vele! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Levendulalány!

      Sokat gondolkodtam, hogy elküldjem a hozzászólásomat vagy ne, mert tényleg nem sértésnek szántam. Aztán arra gondoltam, hogy elküldöm és legalább kiderül mennyire vagy "jófej" (azt eddig is sejtettem hogy igen, de most már biztosan tudom). Sokan támadásnak vették volna a hozzászólásomat, de te nem! Ezt nagyon köszönöm. Tényleg csak arra szerettem volna kilyukadni, hogy bár megpróbálhatjuk terelgetni őket, de bizonyos dolgokat el kell tudnunk fogadni, még ha nem is nagyon ujjongunk érte. Tavaly én is örültem, hogy nem 6. pókember vagy nem 4. Buzz Lightyear lett belőle, hanem Nagy ho-ho-horgász, de idén elfogadtam a Clone Wars-ot ;) Pedig gondolom lesz még belőle egy-kettő ;)
      Lényeg, hogy boldognak és elégedettnek lássuk őket ;)

      Törlés
    2. Mariann, hogy is lehetett volna sértésnek venni, hiszen olyan kedvesen fogalmaztál... a Nagy ho-ho-ho édes lehetett, és milyen jó ötlet!! Gondolom, még csak hasonló sem akadt a többi jelmezes között. És hát igen, el kell fogadnunk, hogy egy idő után már nem feltétlenül egyezik meg az ízlésünk a gyerekünkével, de ahogy írod, a lényeg ez, az ő elégedettségük...

      Törlés
  7. Gyönyörű a pillangó, és már alig várom, h a királylányt is megcsodálhassuk! ;)

    Anna

    VálaszTörlés
  8. Remélem évek múlva elő tudom venni emlékezetemből az itt írtakat. Az én tündérem még csak 2 és fél éves, eddig elkerült bennünket a disney mánia, mert nem nézünk tv-t, és szerencsére rajong azokért a könyvekért, versekért, mondókákért, amiket elébe rakok. Aztán jön az ovi...
    És itt igazat kell adnom Florcinak, hiszen én is azt vallom, hogy ha az együtt alkotásból az megmarad a gyerekem emlékezetében, hogy milyen jó volt barkácsolni, és alkotni, és anyuka korában nem a hipermarketben veszi meg a tucatjelmezt, már megérte.
    Mivel pedig ilyen kicsi a lánykám, saját emlékeimből idézek, hogy anyu annak idején a szombati farsangra péntek délután kezdte el varrni a jelmezt, volt hogy szombat délelőtt, és szuper bohóc, lovag (leereszthető rostélyú sisakkal kartonból, miltonkapoccsal :), boszorkány, majom voltunk mindig.

    VálaszTörlés
  9. Kedves Apróságok, igen, ez nekem is mindig furcsa, amikor elmegyünk a farsangra, és ugyanazok a boltban kapható, ismétlődő jelmezek mindenhol... persze tudom, hogy sok anyuka nem érez magában lelkesedést a jelmezkészítés iránt vagy nem tud erre időt szakítani, de pár aprósággal még a bolti jelmezeket is egyedibbé lehetne tenni. A búvár nagyon különleges lehetett, gondolom, az egész oviban nem volt senki más ilyen klassz jelmezben :-)

    Anna, köszönöm szépen, remélem, lesznek megmutatható minőségű fotók a mi királylányunkról :-)

    Csigaszabo, igen, ez az... amint közösségbe kerül, már nem csak azt a megszűrt értékrendet kapja, amit otthon. Ezt persze nem tudjuk kikerülni... és én is erre gondolok, hogyha a kislányomnak megmarad, hogy én mennyi szeretettel, időráfordítással készítettem a jelmezeit, akkot majd ő is továbbadja az övéinek, és ez lesz a természetes a számára.
    Szuper jelmezeitek lehettek! Nekem is az anyukám gyártott extra jelmezeket, voltam spanyol táncosnő, tavasztündér, katica... mindig nekem volt a legszebb jelmezem :-)

    VálaszTörlés
  10. Szerintem semmi baj nincs azzal, ha tündérkirálylány akar lenni... ha az én gyerekkoromban lehetőség lett volna rá, szerintem kb. túlirózsaszínben pompáztam volna éjjel, nappal... Én imádom a királylányokat, ha megmaradnak normálisnak... Kell, hogy a lányok tündérkirálylányok legyenek, királylány ruhával, hosszú hajjal, hatalmas fátylakkal... http://szepsegtar.blogspot.com/2010/01/tunderkiralylanyok-piciny-boltja.html

    VálaszTörlés
  11. Szepyke, na biztos ezért akartam elbizonytalanítani a királylány-jelmezt, mert én meg sosem voltam ilyen rózsaszín-kedvelő :-) Például egy boszorkányjelmezből annyival többet tudtam volna kihozni :-) :-) De ez a bolt, amiről írtál, hát ez valami hihetetlen... ha ide bekeveredtem volna gyerekként, biztos én is királylányság-rajongóvá léptem volna elő :-)

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok!Gyönyörű ez a pillangójelmez!!!:) Most lehet,hogy megrökönyödtök,de az én lányom soha-de soha (!!!) nem akart királylány vagy tündér,vagy hasonlónak öltözni Ő sokkal inkább lett volna Pókember,vagy Buzz Lightyear a Toy Storyból vagy BÁRMI csak NEM királylány,tündér stb...:D ...hiába,a kivételek erősítik a szabályt!:)

    VálaszTörlés
  13. Évi,téged "ismerve" az a királylányjelmez minden lesz csak nem unalmas és megszokott:))Én is nagyon várom majd a képes beszámolót!

    Nálunk a nagyobbik jelenleg Bogyó szeretne lenni:DD Megkérdeztem a kétévest is,ő pedig közölte:Bojibon:))Háát majd igyekszem,még szerencse hogy van egy varrónő anyukám:)

    VálaszTörlés
  14. Sziasztok!
    Az én két éves kisfiam egyelőre nem áll elő igényekkel, így - lehet, hogy ez az utolsó év, amiben van rá lehetőség - az anyai ötletelés győz: foltos szalamandra lesz... Büszke vagyok rá, hogy már tudja, mi az! :-)

    VálaszTörlés
  15. Mi a nagyokkal már kinőttünk, a kicsivel meg még nem nőttünk fel a jelmezes farsanghoz. A pillangó jelmez tündéri, és gondolom, a királylányos is nagyon szép lesz. És ha a kislányod ennyire szeretne királylány lenni, akkor biztosan nagyon jól is fogja érezni magát a gyönyörű jelmezében, hiszen az lehet, ami szeretne lenni! :)

    VálaszTörlés
  16. Andrea, köszönöm! Nahát, akkor egészen különleges kislányod van, kíváncsi is lennék, végül is minek öltözött farsangkor :-) De ez éppen így jó, hogy a gyerekek sosem tudnak egyformák lenni!

    Hajnoc, drága vagy... képzeld, nálunk a Kisebbik volt Bogyó tavaly, nagyon édesen nézett ki, de neki annyira nem volt kidolgozva a jelmeze, mert tudtam, hogy kb. 5 perc után már úgysem lesz rajta :-) Kék karton csigaháza volt a hátán, egy hajráfra rögzítettem a csápokat, a ruhája meg olyan igazán bogyós volt. Boribon nagyon jó ötlet, igazán találékony a kétévesed! :-)

    Ágnes, büszke is lehetsz rá, szerintem nem sok kétéves van ezzel tisztában :-) Kíváncsi lennék, hogyan valósul meg ez a jelmez pontosan!

    Hankka, remélem nagyon, hogy így lesz! Szerintem Csengénél is hamar eljön ez a kor :-)

    VálaszTörlés
  17. Felraktam a Nagy Ho-ho jelmezt a blogomba. Ha van kedved kukkantsd meg:

    http://csupamoka2.blogspot.com/2012/01/farsangi-visszatekintes.html

    VálaszTörlés
  18. JA, Csengének hívják?
    Akkor teljesen normális a kórkép!
    Az enyém is 7 éves korára "érett" meg a királylányságra:) Addig helyből fújt rá, és örült, hogy ő nem annak öltözött, mint az összes kislány.
    7 évesen pedig annyira boldog volt királylánynak, hogy már egy percig sem bántam, hogy nem különleges:)

    Tényleg tökéletes a pillangó!

    VálaszTörlés
  19. Kedves Levendulalány!
    Köszönöm kérdésed, a terv a következő: fekete hosszú ujjú póló és nadrág lesz az alapruha, amire öntapadós sárga papírból szabálytalan foltokat vágok és ragasztok. (Lehetne sárga szövetet rávarrni is, de az időigényesebb). Fekete alapon sárga foltos szemüveg-álarc jár hozzá, bár kétlem, hogy azt egy pillanatig is magán hagyná...
    Ilyen egyszerűre gondoltam. A párom szerint később kigúnyolnák, hogy kétéltűnek öltöztetem, ezért kell még idén lépnem. :-)
    A szalamandrát meg egy klassz könyvből ismeri, a címe: Vidám nyüzsgés az erdőben.
    Szép napot!
    Ágnes

    VálaszTörlés
  20. Sziasztok!
    Én totális kétbalkezes és minden kreativitástól mentes mamiként annyira örülnék, ha a 4 éves kisfiam valami simán beszerezhető jelmezt szeretne - és ne kövezzetek meg érte. Az én mamám is mindig remek jelmezeket varrt nekem, imádtam "más" lenni, nekem viszont még egy pálcikaember lerajzolása is kihívást jelent.
    Nos, közölte a drágám, hogy ő bizony villamos akar lenni, és semmi más! Persze kötelezően áramszedővel ellátva!
    Kicsit keresgéltem a vészkijáratot. Ajánlgattam pl. Thomast, mert azt legalább lehet kapni, de hiába.
    Nincs valami jó ötletetek véletlenül? Addig eljutottam, hogy besárgítok egy kartondobozt és ráakasztom a gyerekre, de jobb lenne valami olyasmi, amiben kényelmesen ellehet pár órát és nem kell levennie.
    Köszi előre is!
    Üdv:
    Judit

    VálaszTörlés
  21. Mariann, nagyon édes!! A kalózjelmez is hihetetlenül jó :-) Az ajánlást pedig külön köszönöm, nagyon jólesett...

    CsaCseLev, Csenge nem az enyém, Hankkáé :-) Igen, szerintem ez nálunk is így történik majd, a nagy boldogság remélhetőleg a királylányságban is ott lesz :-)
    Köszönöm!

    Ágnes, jól hangzik... esetleg ha a szövet mellett döntesz, nagyon hasznos tud lenni a felvasalható rögzítőszalag (pl. az Ikeában is van, meg máshol is), akkor nem kell varrni, de bármilyen anyagdarabot fel lehet így vasalni. Amikor a Nagyobbik katica volt, én a fekete pöttyöket vasaltam fel így a piros ruhájára :-)De persze a papír is jó lesz, ez csak egy ötlet. Neked is szép napot kívánok!

    Judit, ez a villamos egyszerűen annyira tetszik, fantasztikus képzelőereje van a gyerkőcödnek :-) Hááát, szerintem ezt nehéz kartondoboz nélkül megoldani, a villamos formáját máshogy nehéz visszaadni. De ha levehetős, néha legalább ki tud belőle bújni. Áramszedő az ő buksiján lesz, vagy a dobozon?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziasztok,

      Nekünk az idei lesz az első ovis farsangunk, én is tűnődtem a Disney őrületen. Minket ez elkerül, mert a lepke, katica, napocska háromszögben vagyunk érdekeltek. Nekem az tetszik a farsangban, hogy belebújhatunk valaki olyannak a bőrébe, aki "normális" hétköznapokban nem lehetünk. Pl. lehet gonoszkodni kicsit boszorka képében :) De a lányom nem fogékony erre :) Napocskára nincs esetleg ötletetek? A pillangó és a katica kézenfekvőbb :)

      Törlés
  22. Szia, Harth! Ez a napocska is nagyon aranyos ötlet :-) Én úgy tudnám elképzelni, hogy készítenék két egyforma, soksugaras nap-formát kartonból, és mint az utcai hirdető szendvicsemberekre, zsinórral ráakasztanám a gyerkőcre, akin persze sárga ruha van. A fejére is napocskás sapka kerülne. Vagy még pillangószerűen is szép lenne, hogy lenne rajta egy földig érő sárga-narancssárga ruha, és a hátán lenne a kifestett- formára vágott nagy kartonnapocska, mint a lepkeszárnyak... óóó, azt hiszem, én így csinálnám meg :-)

    VálaszTörlés
  23. Kedves Évi!
    Túl vagyunk a farsangi bulin, ahol nagy sikert aratott a "szalamandra-család" (mert én is beöltöztem). Végül az öntapadós papír mellett döntöttem, de ha más is ilyesmit szeretne, mégis inkább a szövet-foltokat ajánlanám, mert a papír rólam is hamar "vedlésnek indult", nemhogy az örökmozgó kicsiről, és az úgy már nem igazán esztétikus. Ellenben más-más színkombinációval ez az ötlet évekre elegendő: lehetnénk dalmaták, párducok, bocik... (ez utóbbival az a probléma, hogy engem már tehénnek titulálnának, és az nem esne jól...)

    VálaszTörlés
  24. Ágnes, el is hiszem, hogy sikeretek volt, ez olyan jó, hogy az egész család beöltözött... és az biztos, hogy ez az ötlet minden foltos állatkára alkalmazható, kár, hogy nálunk ez a királylánydolog nagyon szilárdan tartja magát, de talán majd jövőre :-) Köszönöm, hogy megírtad a jelmezes tapasztalatokat!

    VálaszTörlés
  25. Kedves Levendulalány!

    ez van a királylányokkal. az enyém tavaly az volt, de meggypiros bársony miniruhában, amire ugyanolyan színű függönyanyagból varrtam fodrokat, palástot. így ő is megkapta, amit szeretett volna, én pedig megmenekültem a rózsaszíntől. mert én sem szeretem :))

    egy gyakorlati kérdés: ezeket a remek szárnyakat hogyan rögzítetted a hátára? gumipánttal, mint a hátizsákot? mi idén holdtündért tervezünk (neki meglegyen a tündér, nekem meg a hold, mert ahhoz van egy nagyon jó anyagom és ötletem)...

    Kedves Harth!
    beledumálhatok? csak mert nálunk is felmerült a napocska (és ez a B terv), már elgondolkodtam a témán: sárga ruha (bármi, persze szoknya jobb, de sztem mindegy) esetleg egy félkör sárga palást a nyakánál és a két csuklónál rögzítve hátul, akár napocska mintával. ezen kívül én egy hajpántra rögzítenék sárga, vagy arany sugarakat (pl dekorgumiból). vagy egy olyan palástot varrni ami egy teljes kör, minél hosszabb, természetesen sugaras mintával. amikor pörög, megjelenik a napocska.

    VálaszTörlés
  26. uhh, kimaradt. aláírás:

    babó

    VálaszTörlés
  27. Kedves Babó, a királylányos ruha így valami egészen gyönyörűnek , gondolom, mindenki a lánykádat csodálta... a szárnyakat pontosan úgy, mint a hátizsákot, igen. Feltűnésmentesen fúrtam rá két kis lyukat, és egy selyemszalagot vezettem át rajtuk, amit elöl a pocakján kereszteztem (a ruhája öve alatt), a hátán, a szárny alatt pedig masnira kötöttem.
    Jaj, ez a holdtündér csodásan hangzik... nem küldenél majd róla egy képet?

    VálaszTörlés
  28. Sziasztok!
    Nálunk is felvetődött ez a hercegnő-kérdés. Az én kislányom 3,5 éves, ez az első farsangja. Én is valami egyedi jelmezbe szerettem volna bújtatni, és nem szerettem volna, hogy ő legyen az 5. hercegnő a csoportban.Tehát a hercegnő, királylány, tündér, és hasonló "tömegjelmezek" azonnal ki lettek zárva. Sok gondolkodás után végül megállapodtunk a túró rudiban. El is készült, és valóban egyedi volt. Azóta is sokat gondolkodom a témán, és rájöttem, hogy minden kislány álma, hogy legalább egyszer gyönyörű legyen, és mélyen magamba szállva, bevallottam magamnak: sajnálom, hogy én sohasem lehettem hercegnő, szép földig érő, rózsaszín ruhában, begyűjtve a bókokat, hogy milyen meseszép vagyok. Ezért eldöntöttem, hogy jövőre varrok a lányomnak egy csodaszép rózsaszín hercegnő ruhát, attól még lehet egyedi, még akkor is, ha rajta kívül még van 4 hercegnő. Mert ő az én lányom, és attól már önmagában különleges, és mert a ruhája házi készítésű, és biztos nem lesz még egy ugyanolyan. De tudom, hogy ő is vágyik arra, hogy meseszép királykisasszony legyen, még akkor is, ha most nem is kérte. És mikor teljesüljön ez a vágya, ha nem most, óvodáskorában, és ki más teljesítené, ha nem az édesanyja. És ez sokkal fontosabb, mint az én "rögeszmém", miszerint az én lányom nem olyan, mint a legtöbb kislány, mi maradunk a katicánál, napocskánál, és a rongybabáknál, meg a Bogyó és Babócánál, Franklinnél, meg a Noé bárkájánál, és a narancssárgánál, lilánál és zöldnél. De rá kell jönnöm, hogy az én Bogim is igazi kislány, és igenis szereti a rózsaszínt, a Hamupipőkét, a Hófehérkét, és a Barbi babát. És ha nagyon őszinte akarok lenni magamhoz, belátom, hogy én is szerettem ezeket a dolgokat, és ha újra kislány lennék, akkor is szeretném. És ha meg akarom vonni tőle ezeket, akkor nem biztos, hogy jót teszek vele, mert a hercegnő-korszak igenis hozzátartozik egy kislány életéhez, és egészséges fejlődéséhez, és ez így van jól.

    VálaszTörlés
  29. Kedves Harth!

    Én is napocskának szerettem volna öltöztetni a leánykámat, csak ő nagyon tiltakozott ellene. Láttam egy jó ötletet, ami nagyon szép, és nem is nehéz elkészíteni:
    http://gazigazito.hu/?modul=oldal&tartalom=1162841

    VálaszTörlés
  30. Sziasztok, köszi a tippeket napocska témában :) A lányom már majdnem sírt, nem tud dönteni, mi legyen...most már az aranyhal is játszik!! Lehet, hogy szerda éjjel én is sírni fogok :)

    VálaszTörlés