2012. január 20., péntek

Duplán levendulás illatzsákocskák


Napok óta valami megfogalmazhatatlan hiányérzet vesz körül. Nem tudtam volna megmondani, mi az, ám amikor egy szekrénypakolásnál kezembe kerültek a dekorációs célra eltett levendulamintás szalvétáim, azonnal beugrott, mi a hiány oka.
Egészen pontosan az, hogy régen készítettem bármi olyat, ami levendulás :-) És mintha csak valami felsőbb elrendelt szándék lett volna, pár perccel később találtam egy bontatlan zacskó herbáriás levendulavirágzatot, amiről pedig meg voltam győződve, hogy régen elhasználtam... ezek után nem volt kérdés, hogy levendulamintás illatzsákocskákat készítek levendulatöltettel. Érdekes, de a szárított levendula - talán azért, mert bontatlan volt - hihetetlenül megőrizte az élénk "lila" illatot. Jó volt beleszagolgatni, visszahozta a szívembe a késő nyarat és a levendulabokraink képét, amint éppen ontják a millió illatos kis virágot...

Úgyhogy nekikezdtem, hogy ez az illat mielőbb beköltözhessen a szekrényekbe. :-)


Kikészítettem a szalvétákat és két ív fehér filcanyagot.





Kivágtam a szalvétákból a legrokonszenvesebb mintarészeket. Lehúztam róluk a két alsó fehér réteget, és mintás legfelső réteget textil-dekupázsragasztóval a filcre ragasztottam, egymástól tisztes távolságra.





A teljes száradás után körbevágtam a mintákat.




A fehér filcből kivágtam a mintás négyzetekkel-téglalapokkal megegyező méretű részeket, és sima pelenkaöltéssel gyorsan összevarrtam a két felet. Mielőtt a végére értem volna, persze hagytam egy párcentis üres rést, amin keresztül kiskanállal beletöltöttem a levendulavirágzatot, aztán ezt a részt is bevarrtam.

Készen is lettek, illatosak, kedves látványt nyújtanak... minden szekrénybe teszek belőlük egyet. És egy ideig talán megint megleszek "valami levendulás dolog" készítése nélkül... :-)
























15 megjegyzés:

  1. Aranyosak-mindent szeretek, ami levendulás!

    VálaszTörlés
  2. De szép és illatos ötlet! Tetszik. Azt hiszem én is megvalósítom. Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Annyira édesek! Mintha kis illatos képek lennének. Jogos volt a hiányérzeted, talán a diós koszorú volt az utolsó?

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szuper! Eszembe nem jutott volna filcre dekupázsolni... Na de ma kipróbálom! Csak még a levendula helyett kell valamit kitalálnom, mert őrülten tüsszögök tőle... :)
    tiszakavics

    VálaszTörlés
  5. Ismét egy remek ötlet. És ami a legjobb, könnyen elkészíthető. Még én is nekiállhatok. Tényleg jó, hogy ilyen könnyen megvalósítható ötleteid (is :-))) vannak. Köszi.

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűségesek:))) olyan jó másokkal osztozni a levendula iránti rajongásban:))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon kedvesek lettek,öröm rájuk nézni:)

    VálaszTörlés
  8. Fróni, ezzel én is így vagyok, egyszerűen MINDEN jöhet, ami levendulás....

    Mariann, nagyon szívesen! Tényleg nagyon illatos :-)

    Drága Katuci, olyan figyelmes vagy, tényleg az lehetett az utolsó... pedig az nem mostanában volt. Kész csoda, hogy nem lettek durvább elvonási tüneteim :-)

    Tiszakavics, szerintem lehet potpourrival is tölteni, vagy bármilyen illatos olajjal kicsit megcsepegtetett vattával... valami olyannal, ami nem okoz tüsszögést :-)

    Dominika, szívesen, tényleg nagyon könnyen elkészíthető, és egyből többet is érdemes, ajándékba nagyon jó lesz :-)

    Vivi, te abszolút lelki társ vagy, hiába, még a blogjaink neve is hasonlít :-)

    Hajnoc, köszönöm szépen :-)

    VálaszTörlés
  9. tegnap inkább nekem is ilyen szép kis zsákocskákat kellett volna készíteni. ahelyett, hogy tettem még egy utolsó kísérletet levendulás keksz ügyben. :o)

    VálaszTörlés
  10. Nem sikerült jól, Kiscsetresz...? Milyen receptet használtál? De az tény, ezekben a zsákocskákban nem lehet csalódni :-)

    VálaszTörlés
  11. maga a keksz egyébként finom volt (mind a két fajta), ez az ellentmondás az egészben. de mégis valahogy furcsa levendulát enni. a csajok még egész nyitottak rá. az egyik barátunk azt mondta, hogy olyan, mintha szappanba harapott volna. a másik, hogy mintha képen vágta volna a nagyija szekrénye :o)

    VálaszTörlés
  12. Ó, igen, ez nagyon ismerős :-) Nekem is hosszú időbe telt meggyőznöm Őt, hogy nem szappanízű, hanem finom... De a kitartó munka meghozta az eredményt, és már nem szagolgat gyanakodva semmit, amit azzal teszek elé, hogy "levendulás" :)

    VálaszTörlés
  13. Olyan finoman szépek! Még az illatukat is érzem! (Most határoztam el, hogy ültetek a kertbe néhány levendulatövet!) :)

    VálaszTörlés
  14. Úgy örülök, hogy a bejegyzés alapján erre jutottál, hogy ültetsz levendulát! Ilyenkor érzem azt, hogy érdemes írni a blogot, mert milyen szép dolog ez, hogy egy bejegyzés hatására egy kertben megjelenik néhány kis levendulabokor... remélem, sok-sok örömöd lesz majd az illatukban!

    VálaszTörlés
  15. Nekem is nagyon tetszenek a párnácskák, szeretném megcsinálni, a kérdésem csak az, hol találok levendulavirágzatot?
    A herbária honlapján nem nagyon találtam, de ettől még lehet, hogy a boltjukban van valahol?!
    Válaszodat előre is köszönöm:)

    VálaszTörlés