2011. december 16., péntek

Zacskógömbök


Kevés olyan dekorációs elem van, amit nyugodt lelkiismerettel lehetne kitenni a szabadba, aminek nem árt az eső vagy a hó. Azok a gömbdíszek viszont, amelyekről ma írok, simán állják a legzordabb időjárás viszontagságait is, és el lehet őket készíteni egészen nagy méretben is - és ami mégis a legjobb az egészben, az az, hogy a sok-sok kidobásra váró nejlonzacskóból lehet alkotni így valami igazán jót.


Szükséges alapanyagok: nejlonzacskók, spárga, fehér akrilfestékspray.


Én ilyen zacskókat használtam:





Az egyik zacskót összegyűrtem gombócba, és becsomagoltam a másikba úgy, hogy nagyjából gömbölyű legyen a kapott forma:





Fogtam a spárgát, és elkezdtem aránylag szorosan körbetekerni vele a zacskógömböt.





A lényeg, hogy jó sokszor tekerjük át a spárgát a gömbön. Próbáljunk azokon a részeken átvezetni a spárgát, ahol látjuk, hogy még kitüremkedik a zacskó. Addig tekergessük a spárgát, amíg sikerül így nagyjából egy szabályos gömbbé formálni a zacskógolyót - ezután kössünk rájuk akasztót a spárgából.




Ezután fogjuk a fehér akrilsprayt, és fújjuk le alaposan a gömböket (ha szükséges, két rétegben). Azt fogjuk tapasztalni, hogy a zacskót befogja a festék, a spárgát viszont kevésbé - de ez éppen így lesz jó.




És ezzel tulajdonképpen készen is van. Aki úgy érzi, fújhat rá foltokban arany festéket is, vagy beragasztózhatja és megszórhatja csillámporral is - én az enyémeket így hagytam, mert nagyon tetszettek. :-)

Bármilyen kültéri helyre felakaszthatjuk, semmilyen kár nem fog bennük esni: ha a fehér festékbevonat egy része lepereg az igénybevétel hatására, azzal nem érdemes foglalkozni (ha nem tekergettük eléggé körbe a spárgával, a zacskófelület túlságosan puha és hajlékony lesz a merev festékréteghez képest), mert így is marad rajta bőségesen, és pontosan ugyanannyira szépek lesznek a gömbök utána is.
Nekem nagyon tetszett, hogy végre kitehetek dekorációnak a fenyőgirlandokra olyasmit is, ami nem a szokványos kültéri dísz :-) És az is biztos, hogy legközelebb sok-sok zacskót csomagolok majd egymásba, így nagy gömbjeim lesznek, és ezeket virágcserepekbe fogom ültetni. :-)









6 megjegyzés:

  1. Fróni, szerintem is :-)

    Elodie, thanks a lot, it's good to read this :-)

    VálaszTörlés
  2. Ez mennyire jó ötlet!! Ezentúl nem dobjuk a zacsikat még a szelektívbe sem :-))) Üdv, Péter

    VálaszTörlés
  3. Hű, ezek fantasztikusak!! Imádom őket :) Azt hiszem az erkélydekoráció meg is lesz oldva velük ;) Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, idén én is egy csomót tervezek gyártani belőlük, tavaly nagyon bevált ez a néhány :-)

      Törlés