2011. december 7., szerda

Ruhadíszek fogason


Minden évben az a célkitűzés, hogy a legelső adventi vasárnapra sikerüljön ünnepi díszbe öltöztetni a házat, feltenni az égősorokat, bentre a fenyőgirlandokat, a kopogtatókat, a gyönyörű kis tárgyainkat.
És ez eddig kivétel nélkül egyszer sem sikerült. :-) Többnyire a második vasárnapra szoktuk megugrani a dolgot, idén viszont még ez sem jött össze. Egyszerűen nincs időnk mostanában arra, hogy szépen végigcsináljuk a folyamatot, ehelyett a szabad (a "'szabad" alatt olyasmit értek, hogy na jó, akkor majd holnap vasalok... talán) egy-egy órában szakaszosan haladunk. Az első vasárnapra levettük a díszek dobozait a padlásról. Hét közben belenéztünk, hogy legalább nagyjából tudjuk, melyikben mi van. Aztán elhívtuk a barátainkat segíteni, de mind olyan fáradtak voltunk, hogy együttesen megbeszéltük, hogy inkább együnk egy jót... A második hétvégén legalább felkerültek a kinti égők, egyúttal kiderült, hogy a fele nem ég már, de a pótlásra ismét nem volt időnk. Aztán a hétvégéből maradt utolsó percekben feltettünk bent  a házban pár fenyőgirlandot, de díszíteni már megintcsak nem jutott idő. De jobb is, mert újfent rácsodálkoztam, mennyit tud az ember ízlése változni még így felnőttként is, egy év alatt is - a girlandokon fent lévő díszek egyszerűen már nem tetszettek. Úgyhogy leszedtem róluk a gömböket, és úgy kerültek fel, szimplán zölden.

Persze, ezt így azért ugye mégsem lehet, úgyhogy elhatároztam, idén én készítek díszeket a fenyőgirlandokra. Az inspirációt Csöppke blogján szereztem (köszönet érte!), úgyhogy fogtam a többfelé hányódó filcanyagaimat, gombokat, némi csipkemaradékot, ollót, drótot és pillanatragasztót, és félóra leforgása alatt divattervezői gyorstalpalót tartottam magamnak. :-)

A fázisokról most nem készítettem képet, mert erre a félórára este jutott idő (megint a vasalás helyett...), de a végeredményt megmutatnám, hátha Ti is kedvet kaptok hozzá. :-)

















A magas nyakú zöld kabátot meg a rövid ujjú csipkés felsőrészeket úúgy elfogadnám nagyban :-) :-)



12 megjegyzés:

  1. jajj nagyon édesek!!! átküldöm a linket a tanító néninknek...tetszeni fog neki, amit itt talál Nálad! :)

    VálaszTörlés
  2. kicsiben is, nagyban is elfogadnám :)és igen a kis szívecskés csipkés felső az 1ik kedvenc!
    huh ezt az ötletet már láttam rég vhol s én is szerettem volna legalább papírból megcsinálni, filcekhez nem jutottam, pedig fiókban ott várnak rám az ötleteimmel együtt...és ugye kicsi gyerekek mellett csakis este, ha már alszanak (és nem vagyunk mind kipurcanva) lehet bármit csinálni, amihez kis idő, türelem, kreativitás kell..:)

    VálaszTörlés
  3. Fróni, remélem, hogy így lesz, kedves tőled :-)

    Hajnalka, én nagyon megértelek, hidd el. Nekem még az is gond ezzel kapcsolatban, hogy este már fotózni sem tudok rendesen, szóval, nem egyszerű...

    VálaszTörlés
  4. I read all your blog (actually i only watched the photos!!!) and i really love it! I admire you because you have a lot of imagination, and you are very creative! Where are you from?

    VálaszTörlés
  5. ezek olyan jok!! en tavaly ovis vasarra kicsit meghulyultem es rendesen megvarrtam a pulovert 8-10 centisben:-)es vallfara tettem, de oszinten, van amivel nem biztos, hogy erdemes annyit dolgozni:-) pont azt erzem en is, hogy diszek, amikert par eve nagyon odavoltam ma mar kicsit sem tetszenek.

    VálaszTörlés
  6. Elodie, it's really kind of you, thank you... I live in Hungary that's why I write this blog in Hungarian. But I'm really happy that you found me and read all the posts - thank God for Google Translate :-) Your blog is really creative too, I started to read it today and I like it very much! I will read all the posts. :-)

    VálaszTörlés
  7. Kicsoda, komolyan megvarrtad? Minden tiszteletem a tiéd... remélem, ennek volt a legnagyobb sikere azon az ovis vásáron. :-) Az az érdekes tényleg, hogy az ember azt hinné, felnőttként már nem fog egyszer csak máshogy gondolkodni a dolgokról - pedig dehogynem...

    VálaszTörlés
  8. ó, az én ízlésem tavaly óta is változott:)

    tavaly dús, barokkos díszítés volt, ezüst, arany, rengeteg leomló drapéria, angyalkák és gyertyák nagy számban... igazából nagyon szép volt, nem az van, hogy már nem tetszik, csak idén inkább egyszerűbbet, zöld-krémszínű-bordót, sok fenyőt és természetes elemet szeretnék.
    és most nálunk is van díszek nélküli fenyőcsokor és borostyánkoszorú:)

    VálaszTörlés
  9. Annyira, de annyira édesek ezek is. Micsoda ötleteid vannak, még jó, hogy ilyeneket készítesz, mennyire jól mutatnak a girlandon. :-)

    VálaszTörlés
  10. Lillacska, azért az is nagyon szép lehetett! De már én is a természetes felé mentem el nagyon-nagyon, meg persze a kézzel készített dolgok felé :-)

    Katuci, köszönöm szépen, és bárcsak látnád élőben is, olyan aranyosak, ahogy ott lógnak, mintha csak egy manó felejtette volna ott őket :-)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon aranyosak! Ezek sima barkácsfilcből készültek, vagy vastagabból?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, a vastagabb típusból (3-4 mm vastag). A vékonyabbnak sajnos nincs ilyen jó tartása.

      Törlés