2011. december 12., hétfő

Mogyorókarácsonyfa


Múltkor éppen a földimogyorókat rakosgattam egy tálba, amikor a konyhapulton négy darab valahogyan egymás mellé sodródott, és én úgy rácsodálkoztam az általuk kiadott formára, hogy abbahagytam a rakosgatást, a pillanatragasztóért nyúltam, és elkészítettem a lenti dolgot - még az egyszerűbbnél is egyszerűbb, mégis mindenkinek mosolyt varázsol az arcára. Úgyhogy ha van otthon mogyorótok és pár szabad percetek, készítsétek el - persze kis izgága gyerekkezecskék közelébe nem javaslom, ennyit nem bír a ragasztó. :-)






Keressünk öt különböző méretű mogyorót, próbáljuk őket egymáshoz, hogy nagyjából passzoljanak egymáshoz a hepehupák, és pillanatragasztóval gondosan ragasszuk össze őket.





Készítsünk tetszés szerinti mennyiséget ebből, és hagyjuk alaposan megszáradni a ragasztót.





Vágjunk ketté hosszában egy parafadugót. Kézifúróval vagy bármilyen más szerszámmal fúrjunk egy lyukat a dugóba, majd óvatosan az alsó mogyorók közepébe is - és illesszünk bele egy rövid hurkapálcadarabot.




Már így is nagyon helyesek, de én még annyit változtattam rajtuk, hogy aranyszínű lakkfilccel itt meg ott megsatíroztam a mogyorók felszínét - ettől olyanok lettek, mintha korábban aranyozva lettek volna, csak idővel lekoptak... szerintem így lett tökéletes.
Nagyon kedves kis dekoráció - pár perc alatt.





8 megjegyzés:

  1. Épp most láttalak a tv-ben... :-)
    Nemrég fedeztem fel a blogodat, és nagyon megszerettem, fantasztikus dolgokat találsz ki! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Szia, Dominika! Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy :-) De nem én szerepeltem a műsorban, hanem egy nagyon kedves blogolvasóm, Mónika, aki nagyon profin mutatta be a hangulatvilágítás-készítést, ezúton is köszönöm neki :-)

    VálaszTörlés
  3. Mindig szokott hozni a Mikulás mogyorót, és én nem szerettem. Idén nem hozott. Hát nem kibabrált velem?

    VálaszTörlés
  4. Hű de kár, hogy nem pár napja jött ez az ötlet! Sebaj, jövőre is lesz Luca-napi vásár az oviban :))) SZuper!

    VálaszTörlés
  5. Csigaszabo, szegény Mikulás biztos jót akart, nem tudta, hogy milyen jó kis alapanyag lehet ez a nemszeretem mogyoró :-)

    Gólya, örülök, hogy tetszik, és biztos idén is nagyon jó a kínálat :-)

    VálaszTörlés
  6. A fiam is nézte az oldalt velem és mostanában mindenre azt mondja, hogy: -Ilyet mi is csinálhatnánk! és már sorolja is mi kel hozzá :)
    De a meglepetés akkor ért amikor kibontva egy zacskó mogyorót, egyből azt kérdezte: Most megcsináljuk a fenyőfát? És megcsináltuk :)

    VálaszTörlés
  7. Én tegnap készítettem el 6 db-ot a mogyikból :) Úgy terveztem, hogy ezeket teszem a tányérba "ültetőkártya" helyett, s mindegyik tetejét bevágom egy picit, s névjegykártya nagyságú kártyát rakok a résbe, arra lesznek ráírva a nevek... Imádnivalóak lettek, köszi az ötletet :)

    VálaszTörlés
  8. Orsi, küldhetek egy nagy puszit a kisfiadnak? :-)

    Csibe, ez tényleg édes dekoráció lehet a tányérokba, de jó, hogy továbbgondoltad!

    VálaszTörlés