2011. december 2., péntek

Karácsonyi égősor papírgurigákból


Ismertek, a papírgurigák sosem hagynak nyugodni. Valahogy úgy működik az agyam, hogy olyan 24 óránként elmorfondírozok azon, még mit készíthetnék a szerelmetes gurigáimból, amit nem készítettem még... nem tudom, ez vajon már kórosnak számít-e. :-) 
Viszont múltkor tényleg egészen új dolgot sikerült kitalálnom, és ezt most meg is osztanám veletek, mert szerintem látványos és valóban egyszerű karácsonyi dekoráció, plusz a gyerekeknél váratlanul rendkívüli sikert aratott, nem is tudom, miért - talán a dizájn miatt. :-)

A következőkre lesz szükség, ha úgy döntötök, belevágtok a műveletbe: egy valóban megbízható minőségű tízégős karácsonyi égősor (ha több, az sem baj), 10 vécépapír-guriga, fehér akrilfesték, egy kézifúró, ár vagy más hegyes szúró eszköz, aranyszínű vékony selyemszalag, pillanatragasztó.


A gurigákat először is fessük le fehérre (persze más színre is lehet), majd száradás után lyukasztgassuk ki a képen látható módon. A kezünkkel belülről egy kicsit ellent kell tartani a lyukasztás alatt, úgyhogy a műveletet kellő óvatossággal ajánlott végezni. :-)





Ha megvagyunk a lyukasztgatással, alul-felül hajtsuk be ívesen a gurigák végeit.





A selyemszalagból készítsünk tíz kis masnit, és pillanatragasztóval rögzítsük a gurigák közepére.





.... éééés jöhet a lényeg :-)
Fogjuk meg az égősort, és egyenként dugjuk be az égőket a gurigák belsejébe: hajtsuk ki a gurigák tetejéről az egyik "fület", csúsztassunk a dobozka belsejébe egy égőt, és hajsuk vissza kartont. Az égő így bent marad a gurigában, és szépen egyenként "becsomagolható" így az egész égősor. (Ha csak húszas van kéznél, meg lehet próbálni úgy is, hogy kettőt-kettőt csomagolunk be.)

Fontos, hogy tényleg minőségi izzósort használjunk, mert az nem forrósodik túl - én a miénket 12 órás próbaüzemnek vetettem alá, és abszolút biztonságosnak bizonyult, a kartonguriga egyáltalán nem lett forró. Azért persze ne hagyjátok őrizetlenül, biztos, ami biztos... de engem meggyőzött teljesen.

A látvány pedig magával ragadó - eddig bárki is látta, alig akarta elhinni, hogy sima vécépapír-gurigákból készült.... Ha van kedvetek, próbáljátok ki, a csomagocska-forma a gyerekeknek is biztos sikert jelent. :-)












24 megjegyzés:

  1. Nagyon szèpsèges:)) ismét egy nagyon egyedi és remek ötlet! Köszi:)

    VálaszTörlés
  2. Hát ez állati jó!!!! Gratula! :)

    VálaszTörlés
  3. Ez már megint gyönyörű, engem is elkápráztatott...

    VálaszTörlés
  4. Elképesztő! :) Amikor eldobok egy wc papír gurigát, mindig eszembe jut, hogy vajon mit lehetne ezekből csinálni, a hagyományos ceruzatartón kívül. De eddig hiába gondolkodtam... :)

    VálaszTörlés
  5. Vivi, nagyon szívesen, örülök, ha tetszik :-)

    Fróni, köszönöm!

    Katuci, jó érzés, hogy így látod! És tényleg éppen olyan egyszerű elkészíteni, mint amilyen látványos....

    Fxtina, óóó, nem szabad kidobni a drágaságokat :-) Annyi mindent lehet belőle készíteni, az én legeslegkedvencebb alapanyagom...

    VálaszTörlés
  6. Kész! Most teljesen lehidaltam! Ez valami eszméletlen jó, mindenképpen el kell készítenem, akarok ilyet!!!!!!:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon tetszik, már gyűjtöm is a gurigákat!!! :))
    Köszi!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szeretem az oldalad. Az ötleteid meg egyszerűen fantasztikusak. A gurigák most adventi naptárnak elhasználva, de gyűjtöm őket szorgalmasan.

    VálaszTörlés
  9. Mézeskalács, ezen a hozzászóláson annyit mosolyogtam, olyan sok lelkesedés jött belőle, ezúton is köszönöm :-)

    Barbi, nagyon szívesen :-)

    Csupa, örülök, hogy így gondolod :-)

    Vali, az adventi naptár is igazán jó cél a gurigafelhasználásra! Remélem, egy ilyen égősor is kijön a következő adagból :-)

    VálaszTörlés
  10. A praktika facebook-os oldalán láttam egy fából kivágott, megfestett karácsonyfát.
    10 helyen kifúrva és izzósor beillesztve.
    Oda meg vissza voltam érte, de mivel a férjem segítsége is kellett volna hozzá nem erőltettem a dolgot.
    Na de EZ!!!!! Titokban megcsinálom. Kíváncsi vagyok mit fog szólni hozzá, hogy izmos férfi kéz nélkül is boldogulok. :))))

    VálaszTörlés
  11. szupi!megint nagyot alkottál!
    eltöprengek mindig, h mióta gyűjtöd a gurigákat h mindig ilyen sok van a háznál...:D:D én pillanatnyilag 5felé gyűjtöm csak a szemetünket (vegyes, papír, fém, üveg, pet és csomagoló anyag)s ha még ezeket is elkezdem háááát :D:D
    nekem tök szimpi, csak 1 bajom van vele a wc-ben van legalább 1 hétig :(
    ((legszivesebben vadi újonnan tenném félre, nem 600x fogdosás után, oké tom ott van legalul, de baciktól mániás félelmem van s csak ezért nem gyűjtöm szerintem..:)))

    VálaszTörlés
  12. Elkészítettem. Szuper lett. :))) Köszi az ötletet.

    VálaszTörlés
  13. Mónika, ehhez tényleg nem kellenek a mi erős férfijaink :-) Remélem, neki is eláll majd a szava tőle :-)

    Hajnalka, hát az a helyzet, hogy 4 tagú család vagyunk, ahol már mindenki maga mögött hagyta a bilikorszakot, szóval termelődik elég, na :-) Mostanában már a szüleim is gyűjtik nekem a gurigákat, úgyhogy nem mondhatnám, hogy lassan gyűlnének :-) Mondjuk azt megértem, hogy x fogdosás után nem rajongsz azért, hogy eltedd, de hogyhogy egy hétig ott van még? Nem értem :-)

    Anikó, úgy örülök, hogy tetszett nektek is, köszönöm a képet, tényleg gyönyörű! :-)

    VálaszTörlés
  14. :D:D dehogy van 1 hétig pluszban ott!úgy értettem nálunk kb.1 hét alatt fogy el 1 guriga, nah s hát addig tetszik, nem tetszik ott van a wc-ben, igaz a papír alján, de mindegy ez nálam fóbia tutira :D:D

    VálaszTörlés
  15. Ez is tetszik! Én most kartonból kis házat csinálok az izzósorba, de lehet hogy kell még izzósor!

    VálaszTörlés
  16. Ma találtam rá a blogodra. Időben visszafele eddig jutottam, de már rengeteg ötletet lementettem magamnak. A barackmagos madárkáknak neki is álltam már, bár kicsit megakadt a művelet, mivel a ragasztópisztolyom nincs itt az albiban, a pillanatragasztó meg nem igazán tartotta meg őket.. de szuper jó lesz!
    A csipke díszek is száradnak már a süti kiszúrókon:)
    És ez!!! El sem tudom mondani, mennyire hálás vagyok ezért az ötletért!
    Bevallom, nem égőhöz fogom használni, hanem doboznak az ékszereim postázásához. Ma ismét előjött ez a probléma, ugyanis az egyik gyűrűm összetört a postán.
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151154330381877&set=a.391098536876.171855.246461956876&type=1&relevant_count=1
    Mondjuk azt még nem tudom, honnan fogok ipari mennyiségű WC-gurigát szerezni, de izzítom az ismerősöket :) Eddig a vezetékek rendezését terveztem vele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Kinga! Nagyon örülök, hogy tetszenek az ötletek :-) Igen, a madárkákat sajnos a legjobban a ragasztópisztollyal lehet felrögzíteni, de azért a pillanatragasztó sem reménytelen, csak a gél típusút érdemes ehhez használni. Csodaszépek az ékszereid, fájt a szívem,hogy ez a szépség összetört... de annyira örülök annak, hogy ötletet kaptál a csomagoláshoz a bejegyzésből, szerintem a gurigacsomagocskákban tényleg biztonságban lesznek!
      És tényleg, ha csak néhány ismerősnek szólsz, hidd el, hamarosan gurigamilliomos leszel, főleg ha akadnak nagyobb családok is az ismerősök között :-)

      Törlés
  17. Ma találtam rá a blogodra, nagyon örülök neki. Isteni ötleteid vannak, és ráadásul a kommentjeid is nagyon élvezetesek. Én rajtam csak karácsony táján tőr ki ez az őrület, de lehet hogy mostantól már hétköznapokon is alkotni fogok.
    Köszönöm hogy vagy és hogy megosztod velünk is ezeket az örömöket

    VálaszTörlés
  18. Nagyon jó ötleteket találok nálad, szívesen jövök az oldaladra! :)

    VálaszTörlés
  19. Sziasztok! Én már régebben rátok találtam. Csak azért járkáltam itt némán, mert az újabb-és újabb ötletek láttán állandóan elállt a szavam! :) Hihetetlen ez az ötletkavalkád, maximális elismerésem! Jót mosolyogtam a w.c.-papírguriga körüli fóbián. Írójának szeretném javasolni (ha meg nem sértem), hogy ha valóban szeretné a belőle készült díszeket elkészíteni, akkor vágjon ki téglalapot boltban kapható kartonból, és azt hengergesse formára. Tökéletesen megoldható! (tudom, mert a barátnőm is irtózik az eredeti gurigától, ezért csináltam neki kellékeket alternatív módon).

    VálaszTörlés
  20. I used this as well: http://sweethings.net/15-different-uses-for-toilet-paper-rolls/
    Hugs,
    Pili

    VálaszTörlés