2011. december 20., kedd

Karácsonyfa újságból


Karácsonyfa újságból?  Akármilyen furcsán is hangzik, lehetséges – mindössze egy kis időráfordítással és egy képes újság felhasználásával látványos és szép karácsonyi dekorációt készíthetünk. Az ötlet megvalósítása ráadásul különösebb kézügyességet sem igényel – karácsony előtt még bárki elkészítheti, nagyjából egy óra alatt. De tényleg :-)

Szükséges alapanyagok: egy vastagabb képes újság, fehér akrilspray, fehér papír, pillanatragasztó.


Nyissuk szét az újságot, és helyezzük le a lapokkal lefelé. Alaposan nyomogassuk le a gerincet, hogy a lapok lehetőleg teljesen simán feküdjenek.





Csukjuk be az újságot, és tegyük magunk elé. Hajtsuk be a címlapot egy kereszthajtással.





A behajtott részt még egyszer hajtsuk be.





Végül a lent túllógó részt hajsuk vissza a behajtott rész belsejébe, így a lap alja teljesen egyenes lesz.





Végezzük el a hajtássorozatot a 2., majd a többi lapon is, egymás után.








Ha mindegyik lapot meghajtottuk, nyomjuk le párszor a hajtásszéleket, hogy szép élesek legyenek.





A pillanatragasztóval ragasszuk össze a két borítólapot – így kialakul a szabályos fenyőfaforma. A fehér akrilfestékspray-vel fújjuk le a lapok széleit, az óramutató járásával megegyező irányban, majd visszafelé is – így a széleket egyenletesen befogja majd a festék. Hagyjuk megszáradni.





A fehér papírból vágjunk ki hópelyheket (ha van, használhatunk mintalyukasztót is), és pillanatragasztóval ragasszuk fel a lapok éleire itt-ott.

Ezzel el is készült az újságból készült karácsonyfa. :-) Ha élénkebb színeket szeretnénk, lefújhatjuk sötétzöldre is, vagy akár aranyszínűre is – mindenképpen szép dísz lesz belőle.


Ezt az ötletet - és egy velem készült beszélgetést :-) - megtalálhatjátok a www.imami.hu helyi oldalain is, ha van kedvetek, olvassátok el, csak keressétek meg a térképen saját lakhelyetek szerint illetékes helyi információs weboldalt.







13 megjegyzés:

  1. nekem is van 2, aranyban pompáznak és gömb van a csúcsán. jó kis meló volt.

    VálaszTörlés
  2. Mónika, kedves vagy, köszönöm!

    Gyöngyi, nekem valahogy nagyon gyorsan ment, biztos mert nagyon tetszett a dolog :-)

    VálaszTörlés
  3. Láttam ezt már egy helyen, csillámporral lefújva, de így hópelyhekkel sokkal jobban tetszik!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ötletes és mutatós! :)

    VálaszTörlés
  5. Ötletes ez a karácsonyfa! Elolvastam az interjút is (Csongrád-megyeinek álcáztam magam, mert Győr-M-S-i imami még nins), gratulálok hozzá.

    Azért reménykedtem, hogy nem az alvástól veszed el az időt, de úgy látom, másnak is csak 24 órából áll a nap :)))

    VálaszTörlés
  6. Hajni, szerintem is túl sok lenne egy ekkora tárgy csillámporral... így olyan helyes :-)

    Hankka, köszönöm szépen :-)

    Móni, köszönöm, örülök nagyon, hogy elolvastad... Hááát, ha őszinte akarok lenni, az alvástól, igen. De hát mit tegyünk, az a fránya 24 óra tényleg csak 24 óra :-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon tetszik! Azok a hópelyhek rajta nagyon jól mutatnak!! Gratulálok! :)

    VálaszTörlés
  8. Köszi szépen, Csilla, az érdem az én kis hópelyhes mintavágómé, nagyon szeretem :-)

    VálaszTörlés
  9. Szuper ötlet, pont most kaptam a rendeléseim mellé egy csomó haszontalan újságot, meg is csinálom belőlük.

    VálaszTörlés
  10. Kriszti, ha esetleg azok az újságok nem elég vastagok, ragassz össze kettőt, és akkor biztosan látványos lesz a karácsonyfa!

    VálaszTörlés
  11. Tegnap megjöttek az új könyveim és ismét kaptam egy újságot mellé. Ez jó vastag volt, így gyorsan meg is hajtogattam a fenyőt. (ilyen sok munkám volt)Stílusosan a fénymásolónkat díszíti. Ma még viszek pár díszt rá és tökéletes lesz.

    VálaszTörlés
  12. Gondolom, mindenki a csodájára járt :-)

    VálaszTörlés