2011. december 28., szerda

Harisnyakoszorú


Ahol növésben lévő kislány van a családban, ott nem kevés kinőtt-szakadt-kibolyhosodott fehér, rózsaszín és lila harisnya halmozódik fel. Nálunk legalábbis nagyon sok van... Ami még hordható, jó állapotban van, azt továbbadjuk vagy eltesszük, de eddig még nem találtam igazán jó megoldást arra, hogy hogyan lehetne igazán ütősen felhasználni a lyukas vagy elkopott kislányharisnyákat.
Karácsony előtt nem sokkal viszont rátaláltam egy oldalra, ahol egészen nagyszerű módon alkalmaztak harisnyarecyclingot. Azonnal beleszerettem, fogtam a harisnyákat, és belekezdtem. :-)


Kikészítettem az alapanyagot:





Fogtam a harisnyákat, majd levágtam róluk a lábfej- és csípőrészt is:





Elővettem egy hungarocell-koszorúalapot (amit a Nagyobbik már kipingált korábban és amit a Kisebbik már megrágott egyszer :-) ), és egy késsel elvágtam egy ponton:





Aztán pedig óvatosan széthúztam a koszorút elvágott széleit, és elkezdtem ráhúzni a harisnyaszárakat.






... és ezt addig folytattam, míg az egész koszorút be nem borítottam a harisnyaszárakkal.





Egy harisnyaszárat hosszában majdnem teljesen végigvágtam (a végén hagytam kb. egy cm-t), kötöttem belőle egy masnit, majd ezt biztosítótűvel a koszorúra rögzítettem.





Ezzel készen is lett. Próbaképpen kitettem az ajtóra, és ott annyira megtetszett, hogy azóta is kint van :-)
Megvalósítható persze zoknikkal, babanadrágszárakkal, sőt, régi, lehasznált-foltos-összemosott felsőrészek-ingek ruhaujjaival is.









18 megjegyzés:

  1. De jó ötlet! Hungarocellkoszorú hol kapható? Én még nem láttam.Nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  2. Már megint lenyügöztél!!!!!!A kötött pulcsik szárával is meg lehetne csinálni.Szuper,köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon tetszik!!! Csak a lányom már nagy és nem hord rózsaszínt, a fiúk meg..:(

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ötletes, és szép jól mutat az ajtón! Kár hogy a saját harisnyanadrágom nem színes?:-))

    VálaszTörlés
  5. Szia, Patrícia! Köszi szépen :-) Én itt vettem: http://www.opitec.hu/index.php?tm=510336

    Mammka, sőt, kötött pulcsiujjakkal még édesebb lehet, szerintem érdemes nagyon kipróbálni :-)

    Kataca, ha tetszik, kinőtt vagy elhasználódott felsőrészek ujjaival is meg lehet csinálni, ha sikerül színben egymással harmonizálóakat találni. A ruhaujjak azért jobbak, mert hosszabbak, és kettő van belőlük, úgyhogy sok nem is kell egy ilyen koszorúhoz!

    Fróni kedves, köszönöm :-) Várom ám a karácsonyi beszámolót!

    Éva, hát sajnos, kinőttünk a rózsaszínből :-) De neked is azt tudom mondani, hogy régi ruhaujjakból is elkészíthető, és úgy meg is nézném, milyen egy ilyen :-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon cuki lett! Milyen jó, hogy nálatok ennyiszer változik az ajtódísz! Mindig valami új. :-)

    VálaszTörlés
  7. De jó ötlet! Elő is kapom Csenge kinőtt harisnyáit! :)

    VálaszTörlés
  8. Dominika, örülök :-) Gyönyörű neved van!

    Katuci, na ez az, gyakorlatilag meg sem tud melegedni (hidegedni) egyik sem. Ő már észre sem veszi, hogy megint új van az ajtón, annyira megszokta, hogy mindig változik a koszorú :-)

    Hankka, gondoltam is rád, amikor kitettem a bejegyzést, hogy nálatok biztosan lesz alapanyag a kicsi lánytól :-)

    VálaszTörlés
  9. tudom nem ide illo megjegyzes, de nem birom kivarni a kovetkezo sutis posztot! :D
    eloszor is: nagyon de nagyon megtetszett a blogod!! imadom!:)
    egy oriasi keressel szeretnek hozad fordulni. imadok sutni! a maniam. amikor jo a kedvem, amikor rossz, amikro csak unatkozom. annyi receptet talaltam nalad, hogy azt sem tudom, hogy melyikkel kezdenem ha otthon volnek. ugyanis jelenleg Palermoban (Szicilia) vagyok, és nem tudok sutni. nincs sutonk :( :( :( :( nincs veletlenul valami jo otleted, hogy hogy tudnek valami ragcsalni valot csinalni suto hasznalata nelkul???
    segitsegedet elore is koszonom!!!! (a kreativ otleteid lattan pedig csorog a nyalam!:)
    tovabbi sok sikert!!!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jó ötlet és halkan megjegyzem, sokkal szebb a Te koszorúd, mint az eredeti! Kár, hogy nálunk a 2 fiúnak szürke, barna és kék harisnyái vannak :)))

    VálaszTörlés
  11. A minap beszéltük a lányokkal, hogy Csukás istván kitalálhatná már a Harisnyaszaggató lányok című mesét is Pom-Pom-ban, mert iszonyatos sebességgel mennek tönkre/növik ki a lányok a harisnyáikat. Mindig fájó szívvel hajítom ki azokat, amelyeket már megvarrni sem érdemes. Erre jössz te ezzel a cuki ötlettel. Már csak koszorú alap kell. Biztos, hogy egy alkalmas pillanatban elkészítem. :-)

    Ágnes

    VálaszTörlés
  12. Nagyon vidam lett!
    Nem tudom ismered-e ezt http://www.weekendkits.com/loop-n-loom-craft-kit.html. En erre hasznalom, (vagyis a gyerekekkel csinaltatom) a kinott harisnyakat, csak ugye a fiuknal nincs ilyen szinorgia:-)

    VálaszTörlés
  13. Szia, Amy! Köszönöm szépen ezt a kedves kommentet, nagyon jólesett :-) A kérdésem elöljáróban: édeset vagy sósat szeretnél inkább? Édeseket sokfélét lehet sütő nélkül is készíteni, sósban kevesebb a lehetőség.... (de addig is nézd meg ezt: http://kiflieslevendula.blogspot.com/2011/10/mezeskalacsbonbon.html)

    Móni, köszönöm :-) Szerintem ezekkel a színekkel is lehet kezdeni valamit, legfeljebb fiús koszorú lesz, de az is jó! És csempéssz rá valami vidám színű kiegészítőt, vagy ragassz rá masni helyett két kisautót, és máris nagyon vagány lesz :-)

    Jaj, Ági, annyira elolvasnék egy ilyen Harisnyaszaggató lányok-mesét, biztos vagyok benne, hogy a Nagy Mesemondó ebből is valami csodás mesét kerekítene :-) Örülök, ha tudtam ötletet adni, és igazából te irigylésre méltó helyzetben vagy a három lánykával... :-)

    Kicsoda, nem ismertem, de ezzel biztosan nagyon látványos dolgok születnek... hát igen, a fiúknál tényleg nagyobb kihívás ez a koszorú, de azért nem lehetetlen :-)

    VálaszTörlés
  14. igazabol teljesen mindegy, hogy edes vagy sos. csak vegre hadd csinaljak valami kreativat!:))

    VálaszTörlés
  15. Szerintem a legjobb az lenne, ha rákeresnél a neten az "édességek sütés nélkül" kifejezésre, rengeteg találatot fogsz kapni. Így nehéz konkrétumot írni, mert nem tudom, mit szerettek pontosan, de a neten nagyon-nagyon sok sütés nélküli recept van, túró ruditól az almatortáig, szóval lehet belőlük mazsolázni bőven :-)

    VálaszTörlés
  16. tudom, hogy konnyebb lenne, de szeretek olyan sutivel kezdeni, amit mar kiprobaltak elottem :)
    tudo rudi... hmmm... jajj de jo lenne egyet enni!!itt nem lehet kapni :((
    de koszonom a tippet!!:)

    VálaszTörlés