2011. december 18., vasárnap

Gasztroajándék II.: Mézeskalácslikőr


Amikor tavaly megláttam Őszi Balázs szakács likőrreceptjét a Mindmegettén, azonnal éreztem az a különleges szenvedélyt, amit csak a legígéretesebb étel-ital leírások tudnak kiváltani: El. Kell. Készítenem. Most. MOST.
Képes voltam azonnal autóba ülni, és elmenni beszerezni a hozzávalókat. Elkészítettem, rögtön dupla adagot - hatalmas szerelem lett belőle, úgyhogy tavaly karácsonyra sokan kaptak tőlem ilyet, mert azt gondoltam, ezt minél többeknek meg kell kóstolnia. Csak az előnyöket tudnám sorolni, amikor most így megpróbállak rábeszélni titeket, hogy készítsetek el, ha még nem találkoztatok volna vele - pofonegyszerű, nagyon gyorsan megvan, valami hihetetlenül finom, és minden szempontból toplistás a gasztroajándékok között.


Nugátos mézeskalácslikőr


Hozzávalók:

30 dkg Nutella
4 dl kávétejszín (folyékony, tartós - pl. az üveges Maresi)
1,5 dl vodka
2 teáskanál mézeskalács-fűszerkeverék

Elkészítés:

A Nutellát gőz fölött megolvasztjuk, míg teljesen folyékony nem lesz. Levesszük a tűzről, beleszórjuk a fűszert, hozzákeverjük a tejszínt és a vodkát, majd egy habverővel alaposan kikeverjük.
Ennyi is is az egész - ha még simább állagot szeretnétek, egy szűrőn átfolyathatjátok a likőrt, de ezt én például sosem teszem meg. Az első kóstolás előtt 24 órán át állni hagyjuk.
Hűtőben tároljuk, és tálalás előtt mindig nagyon alaposan összerázzuk.






48 megjegyzés:

  1. Fantasztikus vagy!!!!Már megint megleptél!!!!Már ha a mézeskalács szót olvasom,akkor én meg vagyok nyerve...Az csak jó lehet.
    KÖSZÖNÖM a recept megosztás.Elkészítem feltétlenül!!!!

    VálaszTörlés
  2. Hmmmm.. miután a szederlikőröm a végét járja... KI KELL PRÓBÁLNOM!!! :D (Köszi!)

    VálaszTörlés
  3. Szuper, ezt én is el fogom készíteni, köszönöm szépen! :)

    VálaszTörlés
  4. A legjobbkor jöttél megint. Napok óta nézegetem a likőr recepteket, de nem találtam meg még a "különlegeset". Ez az. Van egy "kevés", élvezeti értékkel nem igazán bíró pálinkánk, abból már tojás, csoki, és sima mogyorós (nutellás) likőr kerekedett, de ezt is meg kell...

    VálaszTörlés
  5. Mammka, nekem is van ilyen mézeskalács-rajongásom, úgyhogy megértelek.... Tényleg nagyon finom, ebből az adagból már most is alig van :-)

    Vacskamati, szederlikőr? Esetleg hozzáférhető valahol a recept, mondd csak? :-)

    Zsebibaba, nagyon szívesen, számolj majd be róla, hogy ízlett :-)

    Csigaszabo, ez tényleg különlegesen finom, és közben rém egyszerű, szóval a szívem minden melegével tudom ajánlani... a kicsit karcos pálinkákat mennyei magasságokba tudja repíteni :-)

    VálaszTörlés
  6. Magamra ismertem :-DDD Ahogy megláttam tavaly a receptet, már talpaltam is a boltba a hozzávalókért :-D

    Őrületesen finom kontyalávaló!

    VálaszTörlés
  7. Ez szuper, és még az időbe is belefér! Köszi!!!! :)

    VálaszTörlés
  8. Viki, olyan jó, hogy ennyire rokon lélek vagy :-) :-)

    Petra, nagyon szívesen, tényleg pár perc alatt megvan, és olyan, de olyan finom... :-)

    VálaszTörlés
  9. Ez klassz én is likőr receptet kerestem,de a vodka helyett lehet 96%-os alkoholt(hígítva)használni?

    VálaszTörlés
  10. Szuper ez a recept! És még soha sehol nem találkoztam vele????!!! Nekem egy aszalt szilvás fahéjas likőr van folyamatban, de nem akarom még feltenni a blogba, mert ajándék lesz....
    Ezt is elkészítem. köszi.

    VálaszTörlés
  11. UHHHH! Na ezzel a likőrrel én is szerelembe estem!:) Mézeskalács rajongó vagyok!:)Szerinted a pálinka nem viszi el nagyon az ízét? Mert ha nem megcsapolom a férjem tűzzel vassal védett pálinka készletét:)

    VálaszTörlés
  12. Orssi, szerintem lehet, csak nagyon kell vigyázni az alkoholfokra, hogy ne legyen túlságosan erős a likőr.

    Móni, örülök, ha tudtam újat mondani :-) Az asztalt szilvás a Stahl-féle? Azzal én is szemezek már jó ideje, de ez a nutellás valahogy mindig beelőzi :-)

    Mézeskalács, neked különösen testhez álló ez a likőr :-) Szerintem a pálinkánál is csak arra kell vigyázni, hogy túl erős ne legyen... De az eredeti receptben azt írják, konyakkal is lehet, szóval a pálinkával is biztosan működik.

    VálaszTörlés
  13. Garantáltam ki fogom próbálni, nagyon jól hangzik! Tavaly csokilikőrt készítettünk, most ezt a finomságot fogjuk ajándékozni és fogyasztani is! Külön tetszik, hogy nem kell hetekkel vagy hónapokkal karácsony előtt elkészíteni, így még időben vagyunk! :)

    VálaszTörlés
  14. Juj, ez nagyon jó, alig alkoholos, édes-krémes itóka, pont nekem való:-)

    VálaszTörlés
  15. Mézeskalács: Úgy vettem észre, hogy ha nem kimondottan jellegzetes ízű a pálinka, akkor bőven jó bele, a sok finomság íze úgyis jobban dominál benne.

    VálaszTörlés
  16. Levenduláslány, a receptet évekkel ezelőtt találtam a Chili és Vanilián, először málnával próbáltam ki, idén pedig a szederből tudtam megmenteni egy keveset ehhez a finom itókához. :) http://pinterest.com/pin/91831279871467713/

    (A Tiéddel szembeni hátránya, hogy sajnos, több hetet kell várni vele.. de talán megéri, pont a dermedt időben idézhetjük vissza a nyár aromáit. :D)

    VálaszTörlés
  17. Hankka, ez tényleg egy villámgyors megoldás, ha finomságos ajándékot kell előállítani, és eddig még sosem hangzott el rá egyetlen kritika sem :-)

    Gerdi, tényleg ilyen :-) :-)

    csigaszabo, köszi a tapasztalatot, akkor most már biztosan tudjuk, hogy lehet pálinkával is :-)

    Vacskamati, de gyönyörű a képen a likőröd! És tényleg csodás íze lehet....

    VálaszTörlés
  18. Húha.. dehogy.. sajna, én nem tudok így fotózni. A kép a hivatkozott blogról való, én csak a elmentettem a receptes gyűjteményembe- ráklikkelve láthatod a receptet.

    VálaszTörlés
  19. Elkészült, és nagyon-nagyon fincsi! Köszönet a receptért! :)

    VálaszTörlés
  20. Nagyon szívesen, drága Hankka, örülök nagyon, hogy ízlett mindenkinek :-)

    VálaszTörlés
  21. Pár perce pedig elkészült ez is, majd holnap v. holnapután megnézheted nálam, ha akarod. Igaz, ez is ajándékba készült, de hagytam magamnak egy kupicával! Tényleg isteni finom!

    VálaszTörlés
  22. Meg is nézem majd, és örülök nagyon, hogy bejött! Én is egy kupicával szoktam hagyni magamnak, de mindig megbánom, hogy csak ennyit :-)

    VálaszTörlés
  23. szia!a maresin kívül milyet lehet még használni?:) köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Bármilyen hasonló üveges tejszínt - ez azért fontos, mert így sokkal tovább eláll, mint a "sima" tejszínnel.

      Törlés
    2. köszönöm! nem lehet valahogy hosszabb időre tartósítani?

      Törlés
    3. Mennyire hosszú időre? :-) Szerintem így az alkohol és a tartós tejszín miatt elég sokáig eláll.

      Törlés
  24. szia!nagyon jól hangzik ez a recept, úgy gondoltam Anyukámnak meg is csinálom karácsonyra :) azt szeretném kérdezni hogy ebből a mennyiségből körülbelül hány 2dl-es üveg jönne ki?:) és még valami, van egy házi nutella receptem, azzal is elkészíthető a rendes nutella helyett? köszönöm a válaszod előre is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Elnézést, hogy csak most válaszolok, nem vettem észre a kommentet, úgyhogy nagyon jól tetted, hogy rákérdeztél az aktuális bejegyzésnél :-) Ebből a mennyiségből kb. 3 db 2 dl-es üveg jön ki. Szerencsések, akik kapják, ha házi nutella lesz benne :-) Csak egy a lényeges, a nutella picikét sem lehet darabos, a mogyoródarabkákat nem olyan jó meginni - szerintem érdemes megfontolni, hogy a szuper házi nutellát inkább magában falatozzátok el, a likőrhöz bőven jó a kommersz bolti is :-)

      Törlés
    2. köszönöm szépen a választ!:)

      Törlés
  25. Szia! Ez vajon meddig áll el? Köszi! Limoncelló után ezt is akarok csinálni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őszintén szólva fogalmam sincs, nálunk eddig rekordsebességgel fogyott el :-)

      Törlés
  26. Szia! Azt szeretném kérdezni, hogy ha jövőhéten elkészítem, akkor annak karácsonyig lesz valami baja? (persze hűvös helyen tárolva) Előre is köszönöm a választ :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, szerintem nem, bár még nem állt nálunk ennyi ideig - de igazából gyorsan romlandó dolog nincs benne, úgyhogy nem hiszem, hogy bármi gond lenne vele!

      Törlés
  27. Szia!

    Olyan kérdésem lenne,hogy milyen típusú/márkájú mézeskalács fűszert használsz? Nagy a választék és nem tudom melyik mennyire megbízható!
    Válaszodat előre is köszönöm!!!!!
    Üdv: Dóra

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Dóra! Kotányit szoktam venni, de ezekkel talán nem lehet annyira mellényúlni. Mindenképpen finom lesz :-)

      Törlés
  28. Szia
    Lenne egy kérdésem, hogy ebből az adagból hány dl likőr készíthető?
    Válaszát előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
  29. Megcsináltam, és nagynon-nagyon-nagyon finom lett! 2 dl megy ajándékba, a többit pedig "elszopogatom"!
    Imádom a blogodat, már több mindent elkészítettem róla! Jó hogy vagy, és megosztod ötleteidet, tapasztalataidat!
    Boldog karácsonyt, és kreatívkodásban gazdag új évet kívánok!
    Üdv. Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat, neked is csupa szépet, jót és sok mézeskalácsos likőrt kívánok 2013-ra! :-)

      Törlés
  30. Teljes a siker és a szerelem is! Fantasztikusan finom ez a likőr, ezer köszönet érte!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy szerelem lett, nekem is nagyon az :-) Köszönöm, hogy megírtad!

      Törlés
  31. Szuperjól hangzik, tuti, hogy csinálok ilyet ajándékba...:)
    Ellenben egy tanácsot kérnék: üveget honnan ajánlott beszerezni? Gondoltam, hogy veszek néhány 2-3 dl-s üveges üdítőt/vizet, leszedem a papírt róla és dekorálás után abba öntöm a likőrt...de egyelőre csak olyan kicsi üveges üdítőt találtam, amibe bele van nyomva az üvegbe hogy Sió vagy Cappy :S
    Valami ötlet? Köszönöm előre is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kisüveges Kubu ital üvege tökéletesen jó, egyik ismerősöm abba szokott tenni szörpöt. A másik ötletem pedig a 2 dl-es üveges ásványvíz,abból is van csavaros kupakos.

      Törlés
  32. Illetve, hogy vajon mennyi ideig áll el? Ha Karácsony előtt 2 héttel készítem el, akkor még iható év végéig?:)

    VálaszTörlés
  33. Nagyon tetszik a recept, karácsonyra ajándék lenne belőle. Érdekelne, hogy 1 adagból hány deciliter lesz? Köszi szépen!

    VálaszTörlés
  34. Engem is erdeklene ,hogy meddig lehet tarolni?! Van olyan aki megcsinalta mar? En karacsonyi ajandeknak szeretnem adni es felek ,ha 2-3 hetig nem isszak meg akkor a tejszintol megromlik.

    VálaszTörlés
  35. Én barackpálinkával szoktam elkészíteni, isteni azzal is ☺ Azon nem kell gondolkodni, hogy meddig tárolható, mert ahogy megkóstolod, addig fogod inni, amíg van belőle
    😉

    VálaszTörlés