2011. december 13., kedd

Falimatrica helyett


Amikor a Nagyobbiknak alakítottuk ki a szobáját, szerettem volna falimatricát venni neki - valami kislányos-tündérest képzeltem el. Ám vagy túl rózsaszín, túl csillogós, túl cukros matricákat találtam, vagy éppenséggel túlságosan puritánokat, amelyik pedig tényleg tetszett, az eszementül sokba került. Jött az a hétvége, amikor a Nagyobbik éppen anyukáméknál időzött, nekünk tehát akkor kellett mindent gyorsan kivitelezni az addig nem kislányszobának használt helyiségen - így pakoltunk, selejteztünk, átrendeztünk, bútort szereltünk, szőnyegért szaladgáltunk - mindezt 24 óra leforgása alatt -, és falimatrica után menni már egyáltalán nem volt időnk.

Én mégis szerettem volna, hogy ne legyenek üresek a falak - úgyhogy késő este elővettem a színes papírjaimat, egy éles ollót, és a fejemben megálmodott, de megvásárolni nem tudott falimatrica-álmoknak nagyjából megfelelően kivagdostam a figurák összes darabkáját. Másnap ezeket gyurmaragasztó segítségével felrögzítettem a falra - mivel légies hatást szerettem volna elérni, a figurák testrészeit egymáshoz nem szorosan illesztve ragasztottam a falra.

Elkészítettem így nagyjából tíz figurát - és az az igazság, a Nagyobbik sohasem reklámálta a profi falimatricákat, annyira megszerette az ő tündéreit, lepkéit és csigáit... és ez nekem mindennél többet jelent.

Úgyhogy ha van kedvetek, és szeretnétek ilyesmit a falra, mindenkit arra biztatnék, hogy vágjon csak bele, mert egyszerű színes papírokkal és gyurmaragasztóval egészen jó kis házi falimatricákat lehet létrehozni, nagyon kis anyagi ráfordítással.





















8 megjegyzés:

  1. ztem jó ötlet és szép kivitelezés, arról nem is bezsélve, h nem tapadnak jól ezek a matricák :(
    egy leárazáson vettem a nagyobbiknak én is és hát első nap után itt-ott már vált el a faltól, tehát most gyurmaragasztóval van odatapasztva, bár mai alulról a kicsinek elérhető rendszerint fel van szedve, tépve, én meg visszatapasztom, megint le, megint fel, so melós...
    tehát én csakis gyurmaragasztóznék és saját képet raknék!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek! Én a fiamnak dekorgumiból készítettem állatkákat az ágya felé. Elvileg körbementek volna a falon, gyakorlatilag a 3. után abbahagytam. Én sajnos nem vagyok elég ügyes rajzoló, úgyhogy kifestőket nyomtattam s az alapján vágtam ki a formákat. Engedelmeddel ezeket a képeket elmentem, nagyon vidámak a fejecskék. Lehet egyszer készítek néhány tündért a kicsilánynak.

    VálaszTörlés
  3. Hajnalka, na igen, ezért is érdemes inkább házilag, nálunk is a Kisebbik az összes elérhető matricát lepiszkálta már a korábbi bolti matricákból, és azért ez bosszantó tud lenni, ha többezer forintot költött esetleg az ember erre... szóval én is megfogadtam, csak házi verziót, és valahogy sokkal jobban is szeretik, érdemes. A gyurmaragasztó meg az egyik legjobb találmány.

    Szeva, a dekorgumi is szuper ötlet! Mentsd csak el nyugodtan, persze, de sokkal szebbeket is lehet készíteni... kifestő alapján is lehet, tényleg, ez jó gondolat.

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok!
    Hadd kérdezzem,hogy mi az a gyurmaragasztó?Én még nem hallottam róla.Köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. Szia! Ez egy nagyon jó megoldás papírképek, kivágások, lapok stb. falra rögzítéséhez, gyurma állagú ragacs, amelyből letéphetsz bármennyit, golyócskákká gyúrhatod, rányomod a papír hátuljára, aztán pedig így a lapot a falra, és szépen ott marad. Nem kell fúrni, szögelni - persze csak könnyű dolgokat bír el, de pl. a fenti faliképekhez tökéletes. A BlueTac a legismertebb, de több cég is gyártja. Pl. itt is megtalálható: http://hobbidekor.shoprenter.hu/index.php?route=product/search&keyword=gyurmaragaszt%C3%B3

    VálaszTörlés
  6. És még egy fontos: bármikor leszedhető a falról és a papírról, aztán pedig újra felhasználható. Tapétán néha hagy egy pici nyomot, de még mindig kisebbet, mint egy csavar :-)

    VálaszTörlés
  7. Amikor ilyen jó ötleteket látok, már alig várom hogy legyen nekem is gyerekem :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) És egyébként is nagyon jó dolog :-)

      Törlés