2011. december 19., hétfő

Csillogó hópelyhek


Múltkor egy csodaszépséges, hópehely formájú sütikiszúróval sikerült gyarapítani a gyűjteményt. Úgy terveztem, valami nagyon finomságos, igazi karácsonyi ízvilágú keksz készítésekor fogom felavatni... de a legutóbbi bevásárlásnál találtam a Corában egy doboz négyféle színű csillámot, igazán barátságos áron, és éreztem, hogy én bizony nem a keksszel fogom felavatni a gyönyörű hópehelykiszúrómat, hanem karácsonyfadíszt készítek vele.

A múltkor készítettem egy nagyobb adag só-liszt gyurmát, mert ez mindig egy nyerő elfoglaltság a gyerekeknél, és mostanában, a karácsonyi készülődés miatt nagyon jól tud jönni, hogy ezzel csendben és hosszasan el tudják magukat foglalni. A Nagyobbik már nagyon jó kis figurákat tud belőle formázni, a Kisebbik meg felváltva formázza a só-liszt gyurmát és tömi magát vele, de a lényeg, hogy megfizethetetlen nyugi társul a gyurmázás mellé. :-)

Szóval, hazatérve a csillámporral, csak elő kellett vennem a hűtőből a só-liszt gyurma maradékát, és máris nekikezdhettem a hópelyheimnek.
Kinyújtottam a gyurmát, és kivágtam belőle a hópelyheket:





A hópelyheket tepsire rakosgattam, és 100 fokon egy órát sütöttem őket, míg csak kopogósan szárazak nem lettek.





Fehér akrilfesték-sprayvel lefújtam őket (lehet persze ecsettel is, de így sokkal gyorsabb), és azon nyomban megszórtam a felületüket a csillámokkal,hogy szépen odatapadjanak a még nedves festékbe.








Ezután pedig csak annyi van hátra, hogy rákössünk a hópelyhekre fehér cérnát a felakasztáshoz - és készen is van. Én pedig most először éreztem azt, hogy a só-liszt gyurma mint alapanyag túlságosan le van becsülve - mert amiből ilyen egyszerűen szépet lehet készíteni, az sokkal több figyelmet érdemel...












17 megjegyzés:

  1. Már megint bámulatba ejtettél!!!!!:)♥Milyen sokszor készítettünk só-liszt gyurmát régen és én teljesen elfelejtettem,pedig vettem anno egy könyvet is erről.Köszönöm az ötletet!!!!!Csodaszépek lettek!!!!!De ez már nem újság.:))))

    VálaszTörlés
  2. Mikor megnyitottam az oldalt, azt hittem, sütireceptet találok:-)
    Nagyon szép díszek... hol lehet ilyen formára szert tenni?

    VálaszTörlés
  3. :) Itt csapkodom a homlokomat, mert fehér hópihékre van szükségem a karácsonyfára, és még nem találtam meg a megfelelő megoldást... De miért nem jutott eszembe a sütikiszúróm???!! Nekem is ugyanilyen van: http://vacskakucko.blogspot.com/2011/12/advent-az-elso-par-nap.html

    Megyek hópihéket gyártani, míg tart a délelőtti alvásidő. :D

    VálaszTörlés
  4. Mammka, szívesen, és nagyon örülök, hogy tetszenek, én is újrafelfedeztem most magamnak ezt a nagyszerű alapanyagot...

    Gerdi, én itt vettem, de biztosan van máshol is: http://www.opitec.hu/index.php?tm=585621

    Vacskamati, néha én is úgy vagyok vele, hogy legkézenfekvőbb megoldások nem jutnak eszembe :-) De szép így keksznek is...

    VálaszTörlés
  5. Mcaaa! Ezt a só-liszt gyurmért kaptad:D!
    Nagyon szépek a pelyhek.....most pedig szaladok vodkát venni (majd néznek a sarki boltban), mert meg kell csinálnom az itókát, amit nálad láttam:D!

    VálaszTörlés
  6. :-D De látod-látod, már megint só-liszt gyurma,kezdek én is nagyon beleszeretni :-)

    VálaszTörlés
  7. huh, köszi, de nagyon!!! megyünk lassan akkor gyúrni és hópihe forma és a többit is előkotrom!!!
    hópihéből amúgy is csak amolyan kristályszerű bolti van csak..

    VálaszTörlés
  8. Azon gondolkodtam, hogy ki kéne adnod könyv formában az ötleteidet!!! Szerintem nagy siker lenne és sokszor szívesen elővenném a polcról, ha épp szükségem lenne egy kis segítségre! (Nekem könnyebb egy könyvet elővenni, mint a netre feljönni... :))

    VálaszTörlés
  9. Hajnalka, remélem, jól sikerült :-) Igen, ezek jobbak is, mint a boltiak, mert sokkal kevésbé sérülékenyek, olyan jó keményre sültek, kifejezetten kihívás eltörni őket...

    Kedves Névtelen, bárcsak így lehetne! De sajnos ma nem könnyű könyvet kiadni, és ki tudja, egyáltalán lenne-e rá igény... de a hozzászólásod bearanyozta a napomat, nagyon-nagyon-nagyon köszönöm!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szépek lettek! Ezer éve nem só-liszt gyurmáztam, utoljára akkor, amikor a nagyok még kicsik voltak. Pedig való igaz, hogy egyszerű, mégis nagyon szép dolgokat lehet kihozni belőle! :)

    VálaszTörlés
  11. Oh, de szépek:)) Én pont egy hete kaptam ugyanilyen csodaszép kiszúróformát..úgyhogy érzem, hogy kell csinálnunk néhány ilyen dízst a fára:))

    VálaszTörlés
  12. Hankka, ez az, sokáig én is csak gyereklefoglalós alapanyagként tartottam számon, és most úgy érzem, ez durva sértés volt tőlem a só-liszt gyurma képességeihez képest :-)

    Csöppke, hadd biztassalak, olyan, de olyan szépek lesznek... :-)

    VálaszTörlés
  13. Névtelen bejegyzéséhez csatlakozva én is szívesen lapozgatnék egy könyvet tőled.Jó pár ötletedet cd-n még a fiam óvónénijének is eljuttattam, hogy a gyerekekkel el tudják készíteni őket. A WC papír adventi koszorú is nagy sikert aratott. Egyet készítettek a gyerekek, egyet pedig én csináltam az irodánkba, aminek a csodájára jártak.

    VálaszTörlés
  14. Kriszti, köszönöm, ez tényleg egy hatalmas álom nekem, de már ez is nagy öröm, ha továbbításra érdemesnek találsz egy-két ötletet... Annak pedig különösen örülök, hogy elkészítetted a koszorút!

    VálaszTörlés
  15. Sajnos amit linket kiraktál,már nem lehet rendelni ilyen formát :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor ezeket javaslom neked, itt lehet kapni:

      http://gasztroshop.hu/index.php?productID=840

      vagy

      http://www.hobbymuvesz.hu/webshop/ujdonsag-fem-formaszaggatok-suteshez-gyurmahoz/fem-formaszaggato-hopehely-5-agu-75-cm

      Törlés
  16. Ilyet (is) készítettünk idén a gyerekekkel az adventi vásárra. Köszi! (:

    VálaszTörlés