2011. december 23., péntek

Az utolsó díszek


Kicsit fáj a szívem, hogy a mai nappal vége van a karácsonyi tárgyak-díszek-dekorációk bemutatásának a blogon, mert az az igazság, nagyon szerettem ezeket készíteni, és most újabb egy évet kell arra várnom, hogy megint eleresszem a fantáziámat karácsony-ügyben... de persze ez a dolgok rendje, hiszen ez is nagyon jó, hogy most már tényleg küszöbünkön van az ünnep, és ott várakozik teljes díszben, hogy ajtót nyissunk neki.

Az idei utolsó karácsonyi ötlet ismét egy olyan dísz, amihez semmi extra hozzávaló nem kell: elegendő néhány fekete-fehér újságpapírlap (nekem még mindig volt a kottapapírból, így én ebből készítettem) és egy kevés spárga. Semmi több nem kell, az eredmény mégis egy kedves és szép tárgy, ami karácsonyfadíszként vagy lakásdekorációs elemként is megállja a helyét.


Először fogjuk a papírokat, és vágjuk fel csíkokra: egy gömbhöz 15 db 13x2,5 cm-es papírcsík kell.
Tegyük egymásra a 15 csíkot, és egy kézifúróval (vagy más hegyes eszközzel) fúrjuk lyukat egyszerre az összesbe (kb. egy cm-re a végétől).
Vezessünk át a lyukon egy darab spárgát, és csomózzuk meg az egyik oldalon.






Ezután fúrjuk ki a csíkok másik végét is. Vezessük át ezen is a spárgát, és ismét csomózzuk meg a papírcsíkok másik oldalán úgy, hogy ezzel nagyjából félkörformát kapjunk.





Kezdjük el szépen széthúzogatni a papírcsíkokat - így kialakul a gömbforma.




Ezután már csak annyi van hátra, hogy befejezzük a gömböt: igazítsuk el egyenletesen a papírcsíkokat, vágjuk le lent a csomó utáni spárgavéget, és ha szeretnénk, a tetejére kössünk egy masnit.

Aztán pedig egyszer csak - itt lesz a karácsony :-)













13 megjegyzés:

  1. I love your blog! You have great ideas and I can't wait to try out some of these crafts.

    VálaszTörlés
  2. Tüneményes, ötletes, nagyszerű! Imádom a blogodat!
    Kellemes ünnepeket!

    VálaszTörlés
  3. Sarah, it's very kind of you, thanks a lot! I reassure you to try these ideas, they're really simple with having the look of speciality... :-)

    Gabryella, nagyon-nagyon köszönöm, és én is szívet melengető karácsonyt kívánok neked!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű és milyen 1xrű!
    KÖszi ezt is meg a többi ötletet, is amit megosztottál velünk!

    Szép Karácsonyt és BÚÉK!!!!
    Hajni

    VálaszTörlés
  5. Nekem volt öröm :-)
    Köszönöm nagyon! Boldog karácsonyt kívánok én is nektek, és mellé egy minden jóban gazdag új évet!

    VálaszTörlés
  6. Szép Ünnepet kívánok Nektek!
    És köszi az eddigi írásaidat:)! /A mustár, jelentem, megdermedt:)./
    Judit

    VálaszTörlés
  7. És már itt is van! :-) Azért majd várjuk a képet a karácsonyfáról! :-) Nagyon békés, boldog és meghitt Karácsonyt kívánok! :-) Köszönet a sok ötletért! :-)

    VálaszTörlés
  8. Judit, nagyon örülök :-) Nagyon boldog ünnepet kívánok nektek én is!

    Drága Katuci, meglesz a kép, a fa már áll és szép nagyon :-) Én köszönöm, és vidám, békés karácsonyt kívánok az kis családnak, sok-sok szeretettel!

    VálaszTörlés
  9. Boldog karácsonyt drága Levendulalány! nagyon sok ajándékot kaptam tőled az elmúlt hónapokban. Köszönöm a sok inspiráló ötletet és azt a nyugalmat, szeretetet, amit az írásaid sugároznak.
    És én is sajnálom, hogy vége a karácsonyi ötletparádénak de izgatottan várom a januári, februári, márciusi, húsvéti, farsangi stb stb ötleteidet is.

    Ölellek,
    Ági

    Ezeket a csodás gömböket pedig az egérrágta kottákból elkészítem akkor is ha már feldíszítettük a fát.

    VálaszTörlés
  10. Drága Ági, nektek is nagyon-nagyon boldog ünnepeket! Ezek a kedves szavak sokat jelentenek nekem, olyanok, mint egy karácsonyi ajándék, köszönöm nagyon! (És ha kifogynátok a kottákból, szóljatok :-) )

    VálaszTörlés
  11. Szia levendulalány!
    Azt szeretném kérdezni,h ehhez milyen papírt rendeljek a hobbyművész oldalról??Csak mert két három fajta is van ott
    Amúgy nagyon tetszik az oldalad,nagyon jó ötleteid vannak,párat én is ki akarok próbálni közülük! :-D
    Előre is köszi!
    Üdv:Kriszta

    VálaszTörlés
  12. Szia, Kriszta! Ehhez a díszhez kottapapírt használtam, úgyhogy nem a hobbymuvesz.hu-ról van... nem tudom, ott vannak-e kottamintás papírok, de szerintem ha kapsz kottapapírt mondjuk antikváriumban, az sokkal gazdaságosabban jön ki.

    VálaszTörlés
  13. Would be nice if these instructions were in English. I so want to make this!!!!

    VálaszTörlés