2011. november 15., kedd

Papírgolyó hóember az Északi-sarkon


Szeretem a hóembereket. Alighogy leesik az első hó, mi máris rohanunk ki a kertbe, hogy megépítsük az év első hóemberét... most is alig várom, hogy eljöjjön ez a nap, az év top10-es mulatságskáláján biztosan szerepel a hóemberépítés.
Többnyire hagyományosra szoktuk venni a dolgot: piros fazék van a fején (direkt erre a célra van egy fazekunk), kötött sál a nyakában, répa az orra és hasonlók. Igaz, Neki mindig keletkeznek formabontó ötletei a hóemberdesignra nézve, de ezeket többnyire a kicsik lehurrogják, így tavaly sem lett csavarhúzó az orra, a kezébe sem került mobiltelefon a seprű helyett és nem kapott rémisztő harcsabajuszt sem, de minden évben résen kell lennünk, mert egy valódi hóemberhagyomány-ellenes személlyel élünk együtt.

Szóval, nagyon várjuk az első hóesést, és tudjuk is, hogy egyre közelebb van, de addig is egyéb anyagokból készítünk hóembert, most például a kézművesdoboz aljáról kikotortunk három papírgolyót, és ebből gyártottuk le a célszemélyt.
Ha van kedvetek, ti is készítsétek el, negyedóránál ez sem telik többe :-)


Szükséges anyagok: 3 különböző méretű préselt papírgolyó, egy üdítős kupak, kevés mintás papír, fapálcika, spárga, fekete alkoholos filc, hurkapálca, fogpiszkáló, vatta.






A legnagyobb golyó aljából levágunk egy szeletet, hogy stabilan megálljon.
A hurkapálcából letörünk egy valamivel kisebb darabot, mint amekkora együtt a három golyó. A középső méretű golyót teljesen átszúrjuk (ehhez kell valami hegyes eszköz), majd a hurkapálcát beszúrjuk a legnagyobb golyóba, ráhúzzuk a középsőt, a tetejére pedig a legkisebbet.




Vágjunk egy kört kartonpapírból, vágjuk ki a közepét, és ragasszunk rá egy műanyag üdítős kupakot. Így készen lesz a kalap, amit pillanatragasztóval felrögzíthetünk a felső papírgolyó tetejére.


 




Vágjunk (vagy inkább szúrjunk) egy nyílást az arcészre. Orrnak hegyezzünk ki egy gyufaszálat, fessük sárgára, és szúrjuk be a nyílásba. Filcanyagból vágjunk egy hosszú csíkot sálnak, a végeit rojtozzuk ki, és tekerjük a hóember nyaka köré.
Karnak ragasszunk két vattapamacsot.




Fekete alkoholos filctollal rajzoljuk meg a hóember szemét, száját és gombjait. Spárgából és hurkapálcából készítsük el a seprűt: a spárgából készítsünk egy bojtot, kössük meg, és pillanatragasztóval ragasszuk a hurkapálcadarabra. A seprűt ragasszuk be a hóember vattakezébe.




Ha van még egy pici időnk, készíthetünk egy Északi-sark táblát is a hóember mellé. Tegyünk egy kis vattát a hóemberünk köré, és máris készen vagyunk egy helyes téli dekorációval... helyezzük az ablakpárkányra vagy egy polcra, és szurkoljunk, hogy ne kelljen már sokat várnunk az első igazi hóember megépítéséig... :-)






6 megjegyzés:

  1. Eddig ő a legsármosabb nemisigazihóember, akit valaha láttam! :-)

    VálaszTörlés
  2. Ez is mesés. De a tálaás se kutya. Ahogy megkomponálod a képet mielőtt lefotózod nekünk! Bámulatosan igényesen kreatív vagy!

    Ági
    ui. Ma végre készen lettem az ajtódísszel (zöldre festett gurigással), bár a kicsit nehezen tudtam ráragasztani a nagyra, még most sem stabil. Van valami ötleted? A ragasztó nem fogja azokon a vékony éleken. Huh..ez nagy falat volt nekem de nem bánom, mert gyönyörű lett szerintem.

    VálaszTörlés
  3. Katuci, én is azt érzem, ha hóanyó lennék, biztosan fülig szerelmes lennék bele :-)

    Ági, köszönöm, pedig én mindig azt érzem, rémesek a képek, mert mindig kapkodnom kell, mielőtt a kicsik megszerzik az elkészült dolgokat :-)
    Ragasztópisztollyal ragasztottad? Nekem az nagyon stabilan megfogta, igaz, jó pár ponton rögzítettem, de jól tart. Pedig ahogy elkészült, az egészet leejtettem, de egyben maradt. :-) Örülök, hogy elkészült, biztosan gyönyörű lett! Képet lehet róla nézni valahol?

    VálaszTörlés
  4. Nagyon aranyos és ötletes, és legalább nem kell attól félni, hogy elolvad! Gyerekként mindig annyira sajnáltam a hóembereket!

    VálaszTörlés
  5. Megint kicsit elsiettem, ha várok egy picit remek ötletet adtál volna a kalapra! :)))
    Mit kínlódtunk, mire elkészült. Majd hozom én is őket, megmutatom. :)

    VálaszTörlés
  6. Hankka, ezzel én is mindig így voltam... egészen tragikusan el tudtam szomorodni. De ez valóban egy tartós típus :-)

    Csilla, nálam is több körös ügyetlenkedés után villant be a kupak mint ötlet :-) Köszi, nagyon-nagyon kíváncsi vagyok rá!

    VálaszTörlés