2011. november 24., csütörtök

A Mikulás postaládája


A Nagyobbik napok óta akar levelet írni a Mikulásnak. Gondolom, az oviban hallhatta a dolgot, hogy ez egy eredményes módszer az ajándékok megrendelésére. :-) Persze, mondtam, hogy nyugodtan, sőt, ha minden szó leírása nem megy még gördülékenyen, azok helyett rajzoljon. De aztán elkezdett motoszkálni a fejemben egy gondolat, nevezetesen az, hogy ha megírja a levelet, mégis hova dobja majd be? Biztos, hogy rendes postaládába nem, egyrészt mert emléknek eltenném, másrészt pedig így jól össze lehet majd gyűjteni a karácsonyi álmait, merthogy ő aztán nem fog egy levélnél megállni, az biztos. Nem azért, mert mohó, hanem mert imád leveleket rajzolni. :-)

Szóval, arra gondoltam, mi lenne, ha én készítenék egy postaládát, amibe bele lehetne dobni a leveleket, de mégis itt van nálunk. Sőt, az ismerős gyerkőcöknek is elmondhatnánk, hogy van a házunkban egy postaláda, ami közvetlenül a Mikuláshoz továbbítja a leveleket... és máris vizionáltam magam előtt a csillogó szemecskéket, a leveleket bedobó kis kezeket, olyan amerikai filmes cukormázzal.... röviden, annyira fellelkesültem a dologtól, hogy azonnal neki is kezdtem. :-)

A postaláda-készítési hadművelethez kellett: egy cipősdoboz, sniccer, piros akrilfesték, ecset, fehér, zöld, fekete, aranyszínű és piros karton (mindegyikből kevés), egy kis vatta, pillanatragasztó.


Az én kiinduló cipősdobozom ilyen volt:





A cipősdoboz tetejére kivágtam a levélbedobó nyílást.





A dobozt lefestettem piros akrilfestékkel.





Fekete hullámkartonból kivágtam az övet, arany kartonból a csatot, fehérből a borítékot, amit még fekete filctollal meg is rajzoltam:





Az övet és a borítékot felragasztottam a dobozra. Mintavágóval kivágtam a fehér kartonból hópelyheket, ezeket is felragasztottam.





Végül zöld kartonból kivágtam egy csíkot háztetőnek, ezt is felragasztottam. Egy kis darab piros kartonból kialakítottam a kéményt, ez is felkerült a házikó tetejére. Aztán már csak egy kis vattát tettem a kéménybe, füst gyanánt, és ezzel készen is lett a Mikulás levelesládája, amelybe remélem, sok-sok levél érkezig még karácsonyig... :-)







14 megjegyzés:

  1. Ez nagyon aranyos. Én az ablakpárkányt neveztem ki Mikulás bácsinak, miszerint onnan viszik el a manók a leveleket. A fiam kekszet is rak mellé, az is rendre eltűnik a levélkékkel együtt. Amik persze mennek az emlékdobozba :)

    VálaszTörlés
  2. Hogy ez is mennyire cuki lett! Nagyon ötletes! :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó! Csodálom, mennyi minden kerül ki a kezed alól, s annyira jó dolgok!
    Nekem megvannak a gyerekek Mikulásnak írt levelei, mosolygok rajtuk, ha a kezembe kerülnek, csak abban reménykedek, ők nem találnak rá. Már 13 és 9 évesek, de még mindig hisznek a Mikulásban, legalábbis úgy tesznek:-)

    VálaszTörlés
  4. Heni, ez is jó ötlet, és így is megmenthetőek a levelek :-) Nem akart fennmaradni a kisfiad még sosem, hogy meglesse a manókat? Ilyenkor biztos készülni kell egy jó magyarázattal :-)

    Katuci, örülök, hogy tetszik! Legszívesebben én is írnék a Mikulásnak... bár miért is ne? Fogok is. :-)

    Gerdi, az nagyon jó lehet, ha ilyen sokáig meg tud maradni a varázslat! Ha meg úgy tesznek, az is olyan kedves dolog, mert akkor ők is értenek a csodacsináláshoz :-)

    VálaszTörlés
  5. Fantasztikus, mint mindig:)! Judit

    VálaszTörlés
  6. hogy ez mekkora ötlet és milyen gyönyörű lett! épp én is azon agyaltam, h 1-2 szép cipős dobozt mivé is tudnám átalakítani? hát pl.erre! de majd elválik...
    a hópelyhes posztod hol van? láttam h az a friss és sehol nincs még... törölted vagy átdolgozod még?

    VálaszTörlés
  7. Milli, Judit, köszönöm :-)

    Hajnalka, igen, például erre, de még lesznek ötletek később is cipősdoboz-felhasználásra.
    A hópelyhes a holnapi lesz majd, de álmosságomban a mostani dátumot állítottam be neki... A friss ez a postaládás, a hópelyhes jön holnap :-)

    VálaszTörlés
  8. Tündéri! Nagyon tetszik! :-)

    VálaszTörlés
  9. Hát ez nagyon ötletes és gyönyörű lett:)
    Máris kedvet kaptam,keresem a dobozt....

    VálaszTörlés
  10. Szti, örülök, hogy így látod :-)

    Evolett, remélem, akad otthon egy, és akkor semmi akadálya a megvalósításnak :-)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szép lett a doboz :) Én arra gondoltam, csinálok én is hasonlót, de mivel nekünk még nincs gyerekünk, ezért november 6. és december 6. között a párommal megcímzett kis üzeneteket, rajzokat, apróságokat tennénk bele egymásnak és Mikulás napján kibontanánk a dobozt, majd megnéznénk mi minden került bele :)

    VálaszTörlés
  12. Hi,
    What does Mikulas mean in Hungarian? My last name is Mikula and my grandparents came from Slovkia.
    Interesting,
    Cathy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello,
      Mikulás means Santa Claus in English, it's from the name of St. Nicholas. So your name sounds great in Hungarian :-)

      Törlés