2011. november 28., hétfő

Karácsonyi visszaszámláló a hűtőn


A karácsonyvárás időszakához hozzátartoznak a különböző adventi naptárok - de most nem ezekről fogok írni, mint tegnapelőtt, hanem valamiről, ami kicsit mégis hasonlít az adventi naptárra, igaz, nem ajándékokról van szó, hanem egyfajta hétköznapi díszítésről. Az ihlet akkor szállt meg, amikor megelégeltem a hűtőn elszaporodott hűtőmágnes-mennyiséget (ráadásul kivétel nélkül mindegyik törött már), és elpakoltam őket.

A hűtő a nagy, fényes, fémszínű felülettel hirtelen nagyon idegenné vált. Egyébként nagyon szép hűtő, méretes, inox felszíne van, csodásan mutatna egy rendmániás és minimalista designt kedvelő legényember lakásában... nálunk viszont otthonos tárgyak vannak, maszatosak, kicsit kopottak, egyediek - a hűtő nagyon kilógott most a sorból. :-) És mivel miért pont a hűtőt hagynánk ki a karácsonyi dekorációból, készítettem valamit, amit egyszerre díszít, egy kicsit adventi naptár is, és jó móka a gyerekeknek... Plusz talán egy kicsit csökkenti a mindennap többször elhangzó kérdések számát: "Hány nap van még karácsonyig? És az mennyi?" :-)

Nem bonyolítottam túl a dolgot, mindössze zöld papír, ragasztó, kis mágneskorongok, filctoll, söröskupakok és mintás papírok kellettek hozzá.


Először is kivágtam egy fenyőformát zöld papírból (nem túl vastagból, csak éppenhogy):





Előkészítettem 24 db söröskupakot.




A kupakokba vágtam éppen beléjük illő kis köröket mintás papírból, aztán be is ragasztottam őket.





Aranyszínű lakkfilccel beleírtam a kupakokba a számokat, 1-24-ig.





A kupakok hátuljára egy-egy kis mágnest ragasztottam.





A fenyőfát három pici mágnessel a hűtőre rögzítettem:





Innentől pedig már csak annyi a dolog, hogy minden reggel egy kupakot feltegyünk a papírfára, december 1-jétől egészen 24-éig. A kicsik felváltva fogják felrakni a "díszeket", egyik nap a Nagyobbik, másik nap a Kisebbik - és így talán kézzelfoghatóbb lesz nekik az, hogy mennyi idő telik is el még karácsonyig :-)












13 megjegyzés:

  1. pont a `mennyi van meg karacsonyig` kerdes miatt talaltam ki anno en is ezt. nalunk pont ilyen, csak textilbol az adventi naptar:-)
    de teny, hogy a hutonkon nincs meg semmi karacsonyos...:-)

    VálaszTörlés
  2. :-) Mert ugye az ember szívesen válaszol a gyerekei összes kérdésére, amikor ugyanazt kérdezik meg sokadszorra, jó, ha van valami kapaszkodó :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon-nagyon ötletes és aranyos és imádom,na:)))Ha a miénk nem lenne teleragasztgatva mindenféle matricával akkor most rögtön nekilátnék!De tele van :(

    VálaszTörlés
  4. Mónika, Gabi, köszönöm :-)

    Hajnoc, örülök nagyon, hogy így érzed... hát igen, nekem egyszerűbb dolgom volt a hűtőmágnesek lepakolásával, a matrica keményebb dió :-)

    VálaszTörlés
  5. És szentestére szépen fel is öltöztetitek a fenyőt, gyönyörű karácsonyfa lesz belőle! Ötletes, aranyos! :)

    VálaszTörlés
  6. Már alig várom, hogy elkezdjük rakosgatni... Remélem, sikere lesz :-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon mutatós! Elárulod, mi a titka a söröskupaknak? Én még nem láttam felirat nélkülit és olyat sem, amit az üveg felnyitása után ilyen lapos maradna (a nyitótól szinte mindig megtörik).. :)

    VálaszTörlés
  8. Ez nagyon kedves ötlet csak azt sajnálom, hogy beépített hűtőnk van... Egyébként kupakokkal én is játszottam egy kicsit nemrég. Pici fotódarabokat ragasztottam bele, a hátuljára pedig rajzszeget erősítettem, ezeket használjuk a parafatáblán, mert személyesebb :-). Mágnest is lehet tenni, akkor pedig hűtőn lehet ilyenekkel rögzíteni cetliket.

    Ági

    VálaszTörlés
  9. Vacskamati, vettem a neten teljesen natúr söröskupakokat, az a titok :-) Egyébként lehet úgy bontani, hogy lapos maradjon, a férjem ebben nagyon profi, többször meg is mutatta - sok helyen kell picit bontogatni a kupakot, és egy idő után simán lepattintható. De azért vettem, mert nálunk borzasztó nehezen gyűlt volna össze ennyi :-)

    Ági, ez nagyon-nagyon édes ötlet, meg fogom csinálni! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  10. Ahá- ál-recycling. :DD

    Ági, nálunk is beépített hűtő van, ezért a mágneses dolgokat a gyerekszoba lapradiátorára tapasztgatjuk. Persze, üzenőfalnak nem használható, de az ehhez hasonló kirakós dolgokhoz egészen jól bevált. :D

    VálaszTörlés
  11. Szia Levendulalány?
    Azt megkérdezhetem, hogy a pici mágneseket hol szerzed be?
    Köszi

    VálaszTörlés