2011. november 17., csütörtök

Karácsonyi képeslapok


Sajnálom, hogy a képeslapok ideje lejárt. Egészen más dolog e-mailt kapni, mint a postaládából kivenni egy kartonlapot, aminek papírillata van, kézzel írott, bélyeg van rajta, és úgy igazán személyes. Persze, én is inkább e-mailt írok már, hiszen gyorsabban odaér, nem kell sorban állni a postán, és pénzbe sem kerül, de azért a szívem mélyén mindig sajnálom, hogy már karácsonykor sincs az, ami régen. Azokban a napokban mindig izgalommal vártam a postaládanyitást, aztán kitűztük az előszobai tükör mellé a lapokat, és persze mindig meg is számoltuk, vajon kevesebb van, mint tavaly, vagy több...?

Arra gondoltam, idén mégis visszahozzuk a régi hangulatot, és képeslapot küldünk a legkedvesebbeknek. Mert a képeslap jó dolog. Persze, valószínűleg ezután sem fogunk minden évben sok-sok képeslapot elküldeni,de idén kivételesen lesz néhány darab, ami miatt sorban állunk majd a postán.

És ha már így döntöttem, elővettem az én kedves, imádott papírjaimat, és készítettem néhány képeslapot. Karácsonyig még eldöntöm, a címzettek egyéniségéhez melyik illik. :-) Ez a jó a házi képeslapban, sosincs köztük két egyforma.


Most a következő verziók készültek:


Lett egy régiírás-papíros, natúr hullámkartonos-angyalkás, spárgával kötött:





Készítettem egy pirosas-szíves-madzagosat is:





Természetesen lett egy levendulás is. :-)





Múltkor vettem egy hópehelykészítő lyukasztót, úgyhogy ennek is szenteltem egy példányt:





Aztán elképzeltem, a Mikulás milyen képeslapokat küldene a szabadnapján :-)





Kék pöttyös, egyszerű darab is lett, ebben az volt a különlegesség, hogy a csillagot magába a lapba vágtam bele:





És végül a régies papírból készítettem egy régimódian egyszerű változatot is.




Ti szoktatok képeslapot készíteni?


22 megjegyzés:

  1. Egy kedves barátnőmtől kapok időnkènt levèl-levelet. Gyönyörű firenzei papíron szépséges borítèkban. Tényleg más a hangulata. Én általában emailben válaszolok:( mert a postàn álldogàlás nagyon nem kedvenc...
    Ma végre feladom amit szetetnék küldeni Neked. Az összes kèpeslap szèpsèges, nekem az első a leg:))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jók lettek! Én minden évben képeslapot küldök a családtagoknak karácsonykor, bár olyat amit vásárolok. Idén lehet, hogy kipróbálom a készítését is:)

    VálaszTörlés
  3. Szépségesek:))
    Én is szoktam időnként készíteni,de nem vagyok ilyen kreatív,így nemes egyszerűséggel csak hímzéssel szoktam díszíteni.

    VálaszTörlés
  4. Annyira szépek! Egyébként is jó képeslapot kapni, de ilyeket... Nem is tudnék választani. Színvilágában, hangulatában az első a kedvenc, de a levendulás is nagyon ott van, meg a zöld csillagos, meg a...szóval mindegyik.

    VálaszTörlés
  5. Hú, gyönyörűségesek! Ezért megéri postára menni, nagy öröm azoknak, akik kapják!

    VálaszTörlés
  6. Az összes elbűvölő... Az első és az utolsó tetszik a legjobban - ha választani kellene :-)

    VálaszTörlés
  7. szépek! és a válasz: igen szoktam készíteni saját képeslapot én vagy együtt a fiammal, amely kis kiegészítés, de mégis közös munka! :)

    kérdésem: ha jól tom Te teljes állásban dolgozol, van 3 gyereked s képes vagy szinte minden nap vmit alkotni s rögtön róla blogbejegyzést írni, avagy van 7végén egy fél napod, ami csak a tiéd s akkor kiéled magadat., so hogy kell ezt elképzelni, mert a kreatív blogolókat, akiknek ez a bevételi forrásuk is, azoktól szinte elvárja az ember, h nap mint nap legyen vmi újdonság, stb, DE Te hogy csinálod munka, háztartás, 3 gyerek, főzés, stb mellett??! :)

    VálaszTörlés
  8. Vianne, a "firenzei papír" már így leírva is olyan, hogy érzem, mennyire gyönyörű lehet... már írtam, hogy nekem a papírok a gyengéim, úgyhogy ezt teljes szívemből tudom értékelni.
    Bármi is lesz az, előre is köszönöm...

    VálaszTörlés
  9. Mézeskalács, hát miért is ne? :-) Egészen biztosan nagyon fognak neki örülni, az olyan más, amit Te készítesz...

    Latinka, "csak"?? A hímzésesek csodaszépek lehet! Sajnos én nem tudok hímezni, de nagyon értékelem a gyönyörű kézimunkákat!

    Gerdi, köszönöm, nagyon kedves vagy, úgy örülök, hogy tetszenek :-)

    Katuci, köszönöm, remélem, hogy így lesz...

    Viki, valahogy megéreztem, hogy neked ezek fognak tetszeni!

    Mónika, köszönöm :-)

    Hajnalka, igen, van munkahelyem, igaz, "csak" két gyerekem, de megoldom, mert szeretem csinálni. Igaz, keveset alszom, de engem boldoggá tesz, ha alkothatok, és sokszor a kicsik is részt vesznek benne, tehát őket is. Nem mondom, hogy állandóan ragyog a ház... úgyhogy kompromisszumokkal, a világ legnagyszerűbb és legtoleránsabb férjével, kevés alvással - hát valahogy így. :-)

    VálaszTörlés
  10. Én is nagyon sajnálom, hogy ma már nem divat a "képeslapozás". Éppen ezért ragaszkodom hozzá én ennyire. Mivel kb. 30 darabot küldök családnak, barátoknak, ezért ritkán készítem én. Bár, a Te képeslapjaid nagyon is kedvcsinálók ...

    VálaszTörlés
  11. Ildi, olyan jó lehet a te ismerősödnek lenni... harminc darab, ez olyan szép dolog! Nagyon jól teszed, hogy ragaszkodsz hozzá, biztos, hogy sok örömöt szerzel vele... Annyira más érzés képeslapot kapni, mint e-mailt!

    VálaszTörlés
  12. Ha megírod a címed, felveszlek a listámra :))
    (jarai.ildi@gmail.com)

    VálaszTörlés
  13. Egyébként meg amivel minden évben megszenvedek: mit írjak a lapokra? Merthogy közhelyeket nem szeretnék. De idénre már megtaláltam az idézetet :)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon jó az összes. Régen én is sok képeslapot készítettem, még egy könyvesboltban árulták is, de mostanában nem csináltam. Viszont jó ötletet adtál, az adventi vásárra (óvodának) csinálok is néhányat.

    VálaszTörlés
  15. Meg is írom, mailben, köszönöm :-) És kíváncsi vagyok az idézetre is :-)

    Móni, ez az adventi vásár még mindig nagyon tetszik, hangulatos lehet az oviban. Hm, nagyon érdekelne, milyen papírokból, milyen díszítéssel készítetted a lapokat...

    VálaszTörlés
  16. Szívemből szóltál. Ha tudnád milyen csalódott vagyok ha e cardot kapok karácsonyra igazi, postaládába dobott üdvözlőlap helyett! A barátaim, ismerősem, rokonaim a megmondói, hogy erre sosem sajnálom az időt. Ha kell, sorbaállok a postán , de az igazi képeslap élményétől nem akarom megfosztani a számomra fontos embereket. Sajnos én egyre kevesebb igazi képeslapot kapok..jut eszembe, úgyis tudod már a címemet, nem küldenél majd nekem is egyet?:-) Annyira gyönyörűséges mind, öröm lehet kapni! Az én verzióm is megvan már a fejemben.

    Ági

    VálaszTörlés
  17. Ági, teljesen meg tudlak érteni. És az olyan jó, hogy a három kislány mellett is kerítesz valahogy időt a képeslapok megírására, elküldésére... készíteni is szoktatok? Gondolom, Hanna például már simán gyönyörűeket tudna alkotni.
    Bár ezt meglepetésnek szántam, de mindenképpen küldök... :-)

    VálaszTörlés
  18. Nagyon szépek! A kedvencem a levendulás, meg a piros, meg az angyalos, meg a zöld... :)))
    Nem szoktam képeslapot készíteni, de szoktam küldeni ünnepek alkalmával. :)

    VálaszTörlés
  19. Csilla, nekem is ugyanez a sorrend :-) De jó, én azt hittem, kevesebben fogjátok írni, hogy küldtök képeslapot... úgy örülök,hogy mégsem halt ki annyira ez a szokás, mint hittem.

    VálaszTörlés
  20. Hajnalkának adott válaszodat akár én is írhattam volna.
    Mi is így vagyunk ezzel. A férjem ma fog nekem egy külön szekrényt csinálni a dolgozóba, hogy ott, RENDEZETTEN tudja tartani a kézműves dolgokat.
    :))

    VálaszTörlés
  21. Mónika, te nagyon rokon lélek vagy :-) Nálunk is a dolgozóban vannak a szekrényeim, miután már nálunk is elborítottak mindent az alapanyagok :-)

    VálaszTörlés