2011. november 25., péntek

Hópelyhek


Valami egészen különleges szeretet fűz a hópelyhekhez. Nem kifejezetten magához a hóhoz, hanem a hópehelyformákhoz. A neten mindig csodálattal néztem a papírból, művészi részletességgel kivágott alakzatokat, és ha egy boltban téli dekorációként látok nagy méretű hópelyheket, az is mindig elvarázsol.
Gondoltam, otthon is szívesen alkalmaznám a hópelyheket dekorációnak - de valami igazán könnyed és légies, a hópehely lényegéhez illő megvalósítást szerettem volna. Aztán a múltkor a papírjaim közül előbukkantak az írásvetítős fóliáim, és gondoltam, ez kiváló alap lenne, mivel könnyű, átlátszó és vékony. Már csak az volt a kérdés, mivel kerüljenek rá a hópehelyminták... tavaly üvegmatrica-kontúrral festettem hópelyheket, de a minták nem lettek így elég könnyedek. És ekkor eszembe jutott a mostanában annyira imádott lakkfilcem - és rögtön tudtam, ez lesz a tökéletes megoldás. :-)

Valóban így lett: a lakkfilccel nagyon gyorsan meg lehet rajzolni a mintákat (kb. tíz perc alatt az összeset), és pár perc alatt meg is szárad. Az átlátszó fólia lehetővé teszi, hogy kinyomtatott mintát alátegyünk - de ha eléggé megbízunk magunkban, rajzolhatunk szabadon is. Én így tettem, és ha nem is lettek egészen tökéletesek a hópehely-mintázatok, fellógatva csodaszépek lettek. :-)


Három A/4 fólialapra rajzoltam a hópelyheket, összesen 12 darabot:






Ha esetleg szükségetek lenne a mintákra, akkor közelről (sajnos ezek mind fejből vannak, úgyhogy sablont nem tudok mellékelni):










A fóliákból kivágjuk a pelyheket, kör alakban, vagy még jobban igazodva a mintához:




Cérnából hosszú csíkokat vágunk, és egy pötty pillanatragasztóval rögzítjük a végüket a hópelyheken, és fellógatjuk őket bárhova :-)

Mivel átlátszóak, nem igazán tudtam róluk szép és realisztikus képet készíteni. A valóságban ennél sokkal-sokkal szebbek, gyönyörű hófehér a rajzolat, és olyan, mintha a minta a levegőben lebegne...











 

22 megjegyzés:

  1. Tényleg szépek lettek, nagyon ügyes vagy! Én magamtól biztosan nem tudnék ennyiféle hópelyhet rajzolni!

    VálaszTörlés
  2. Készítettem tegnap kenyérből betlehemet, erre a férjem megkérdezi: ezt is arról a blogról csináltad...? :))

    VálaszTörlés
  3. nah, ezt vártam! :) iszonyat jóóók! :)lakkfilc az sima fehér színűként volt a boltban? el kell mennem az itteni libro-ba (könyves/cd bolt sok irodai és krea cuccal) vadászni egyet fóliástul, mert nagyon klassz ötlet!
    Akartam kérdezni hogy a mikulás postaládájához is így készült a ráragasztott hópehely? vagy az kész vmi, amit vettél?

    VálaszTörlés
  4. még egy kérdés: adventi kalendárium készül? csak kíváncsi volnék Te mit készítesz idén? biztosan szoktál!! Én az idén készítek először s a gyufás skatulyákra esett a választásom, aminek így is millió variációja létezik, de még csak 4db színes papírba csomagolásán vagyok túl meg esetleg az alap amire felrakom őket az is 80%-os készültségben...sok idő nincs már rá, de prioritást kéne élveznie az adventi koszorúnak, amivel szintén csak az előkészületek vannak meg...pfff

    VálaszTörlés
  5. Csodálatosak!!!!!Ikeás csillárotok van gyertyával???????Nekünk is!:)

    VálaszTörlés
  6. Már minden nap olvaslak! Éppen készül a tejesdoboz kisváros a te ötleted alapján. Elkészült egy családnyi hóember hungarocell golyókból is. A műanyag pohár mikulás ötletéből kiindulva meg pici hóemberkét is gyártottam a nagyok mellé. Ezer köszi az ötleteket!!!!!

    VálaszTörlés
  7. Hankka, én is ezt hittem, de aztán ahogy leültem a fólia elé a tollal, alig tudtam abbahagyni a hópelyheket, legszívesebben még most is ezeket rajzolgatnám :-)

    Noracska, hát ezzel szereztél egy nagy-nagy mosolyt :-) Kenyérből betlehem? De jó ötlet! Meg szabad majd nézni valahol, milyen lett?

    Hajnalka, igen, sima fehér, a lényeg, hogy lakkfilc legyen... a hópelyheket a hópelyhes formalyukasztómmal csináltam.
    És igen, ha minden jól megy, akkor holnap írok majd szuper last minute adventi kalendáriumokról, pontosan háromról, az idei kettőről meg a tavalyiról :-)
    A gyufásskatulya-csomagolás elég hősies meló, nem irigyellek :-)

    Mammka, igen, ikeás gyertyacsillár, és imádom, azonnali, elsöprő, első látásra szerelem volt! :-)

    Latinka, köszi :-)

    Jehudit, örülök nagyon, és én köszönöm, hogy megírtad! Olyan jó, hogy ennyi mindent elkészítettetek, szívet melengető érzés! A pici hóemberek műanyag kávéspoharakból vannak? Ez nagyon-nagyon jó ötlet, mi is megcsináljuk :-)

    VálaszTörlés
  8. Még hogy nem tökéletesek! Gyönyörűek! S sablon nélkül!
    Újra és újra megcsodálom őket:-)Ha lenne itthon hozzávalóm, máris nekilátnék...bár nem tudnék ilyen szép szimmetrikus hópelyheket rajzolni. De megpróbálom:-)
    Köszi a sok szuper ötletet!!!

    VálaszTörlés
  9. Drága Gerdi, köszönöm szépen... mindenképpen számolj be a próbálkozásról, mert én hiszek benned, szerintem menni fog :-) Nagyon-nagyon szívesen!

    VálaszTörlés
  10. na en ugy belelkesedtem, hogy szereztem is hozzavalokat (aldiban ep akcos a 2db-os lakk filc). megrajzoltam, kivagtam es kozoltek, hogy latszik a kor korulotte:-( azt nezem, hogy nalad meg a fotokon sem latszik semmi. egyelore nem vilagos, hogy ez baj-e, de ugy tunik nem nagy:-)

    VálaszTörlés
  11. Szia, Kicsoda! Szerintem ha egy icipicit látszik is, attól még gyönyörű... egy kicsit az én fotóimon is látszik, de teljesen attól függ, éppen honnan jön a fény. De tényleg nem hinném, hogy gond lenne a kör :-) Egyébként az Aldiban most valóban szuper áron van a lakkfilc, máshol egyet adnak ennyiért....

    VálaszTörlés
  12. huh, találtam lakkfilcet, de fóliát még nem, viszont a filcért 4eurót 1 db-ért most sokalltam, so nincs, de épp ezt találtam helyette: http://karacsonyidekoraciok.blogspot.com/2011/11/hopihe-sablonok.html
    so kis fehér papír, olló és türelmes vagdosással majd készítek pár hópihét így! :)

    VálaszTörlés
  13. Nekem ezek sosem szoktak sikerülni, de neked szurkolok nagyon :-)

    VálaszTörlés
  14. Ez a hóember közepes pohárból van. A hungarocell golyós hóemberek nagy golyókból vannak, így ez ugyi azoknál jelentősen kisebb. Ezért lett "kis hóember". A kis hungarocell golyót ami a feje lett én nem feleztem el, mint te a mikulásnál, hanem egészben tűztem bele a pohárba egy hurkapálcikával. A kalap egy pirosra festett üdítőskupak lett karima nélkül. Zöld krepp papír sálat kapott a nyakába.
    Mindenestre a kiinduló ötlet a te piros poharas mikulásaid voltak!!!! :)

    Elkészült ám a kisváros! Elé "korizó kismanó" -mintás kartont tettem, úgy, hogy a kismanókat körülvágtam, de a talpukat nem. Így szépen fel tudtam őket hajtani, mintha tényleg koriznának. Alá sötétkék kartont ragasztottam, hogy stabilan álljon és ne legyen zavaró a lyuk.

    Készítettem az ötleted alapján tegnap konzervdoboz gyertyatartót is! De én nem akasztottam fel, hanem csak odabiggyesztettem a polcra. Szépen megáll, mert a kis mécses súlya megtartja.

    És most szépen kipihenem magamat.... :D

    VálaszTörlés
  15. Jehudit, a kivárosod annyira édes lehet a korizó manókkal, úgy el tudom képzelni! És úgy örülök, hogy több dolgot is elkészítettél, nekem ez a legeslegjobb érzés :-) Pihenj nagyot, hogy újult erővel vághass bele majd legközelebb valami szépséges dolog alkotásába...

    VálaszTörlés
  16. Tejfölösdoboz tetőre is lehet rajzolni és a karimát igény szerint levágni vagy rajta hagyani.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hihetetlen, hogy mennyire terjednek az infok az éteri közös hullámhosszon!!!!
      Tegnap!!! raktam rendet a mosókonyhában a mélyhűtős műanyagdobozok között, és majdnem kidobtam az összegyűjtött tejfölösdoboz-tetőket, de aztán gondoltam, biztos jók lesznek még valamire, egyszercsak megjön az ötlet, hogy mire. Hát nem kellet sokáig várni.Nagyon örülök, hogy ideírtad!!!! Telefonálok is a férjemnek, aki ma ment a nagyon-nagy városba és egy csomó dolgot felírtam barkácsoláshoz; most még vehet lakkfilcet is.
      Szilvi

      Törlés
  17. Lakkfilc most is akciós az Aldiban, már be is szereztem egy csomagot tegnap:) Már csak fóliát kell vennem hozzá, de egyelőre azt csak 100 db-os kiszerelésben találtam... Ezen kívül a hűtőre való karácsonyi visszaszámláló már félig készen van, remélem nagyon fogja élvezni a ded. (még csak 2 és fél éves)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is vettem ma egyet, a vékonyhegyűeknek nem tudtam ellenállni :-) Én is remélem, hogy sikere lesz a visszaszámlálónak, majd beszámolsz róla?

      Törlés
  18. En qué idioma está escrita esta página,no puedo traducirla sin conocer el idioma, gracias a quien pueda ayudarme.


    Teresa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Este lenguaje es el húngaro.

      Törlés