2011. október 12., szerda

Memóriajáték térben


Szeretjük a memóriajátékokat. Még mindig döbbenetes a számomra, hogy a Nagyobbik a maga hat, a Kisebbik pedig a maga négy évével mennyire ügyesen játssza ezeket. Ha nem figyelek eléggé, lazán megvernek :-)
A múltkor az jutott eszembe, hogy mivel a "sima" memóriajátékok már olyan jól mennek, kipróbálhatnánk, milyen, ha ezt a játékot térben játsszuk. Ehhez csak sok gyufásdobozra volt szükségünk, meg sok apró tárgyra - persze párban.

Mivel nálunk senki sem dohányzik és villanytűzhelyünk van, nagyon kevés üres gyufásdoboz keletkezik, úgyhogy kreatív boltban vettem egy adag fehér gyufásdobozt - szerencsére egyáltalán nem vészes az áruk, és így legalább nem kellett várnom a dobozkák összegyűlésére.






Összeragasztottam őket, 5x8-as szekrénykének.






Egy mintás papírral körberagasztottam a széleket.






Kihúzogattam a fiókokat, és beleragasztgattam a kis tárgyakat.
Ha szükségetek van ötletre, én a következőket használtam: mini ruhacsipeszek, söröskupakok, fanútok, kagylók, Milton-kapcsok, cérnaorsók, csipkebogyók, gombok, makkok, barackmagok, legókockák, gyöngyök, mágnesek, madzagok, levendula, függönycsipeszek, hajgumik, pénz, félbevágott parafadugók stb.





Jól összekeverve visszatettem a fiókokat, és színes papírból kis fogantyúkat ragasztottam rájuk.





Végül teszteltük a játékot: várakozáson felül lett érdekes és izgalmas. Másfajta gondolkodást igényel ez a térbeli memóriajáték, nehezebb, és nagyobb figyelmet követel, mint a hagyományos, örültem, hogy a kicsik fejét így is meg tudjuk mozgatni - bár az igazsághoz tartozik, hogy amíg mi próbáltunk akklimatizálódni az új rendszerű memóriajátékhoz, azalatt ők ronggyá vertek minket. :-) De lényeg a lényeg, mindenképpen tudom ajánlani az elkészítést, tényleg izgalmas játék lesz belőle!






4 megjegyzés:

  1. Ez mekkora ötlet! Azt hiszem, el is készítem a keresztlányomnak karácsonyra. Megkérdezhetem, miért ragasztottad bele a darabokat?

    VálaszTörlés
  2. Hát, ennek több oka is van :-)Az egyik, hogy a Kisebbik nálunk olyan elhordós típus, és ha nem lennének beragasztva, szép lassan mindegyik darabkát elvinné játszani, plusz ő az a vehemens típus, aki úgy húzza ki a fiókokat, hogy ragasztás híján szétrepülnének a tárgyak :-) A másik ok meg az, hogy ha nincsenek beragasztva, hátracsúszhatnak, akkor ki kell venni a fiókot, különben nem láthatja mindenki a kis tárgyat... nekem így egyszerűbbnek tűnt, mert így csak kihúzzuk, rögtön egyértelmű mindenkinek, hogy milyen tárgyacska van bent. De kipróbálhatjátok ragasztás nélkül, nagyobb gyerekeknél beválhat!
    És nagyon örülök, hogy tetszett az ötlet :-)

    VálaszTörlés