2011. október 10., hétfő

Levélkoszorú


A neten több helyen is találkoztam már egy végtelenül egyszerű, de annál látványosabb őszi levélkoszorú-dekorációval, ami annyira megtetszett, hogy gondoltam, készítek egyet magunknak. Igaz, drót éppen nem volt hozzá, de feláldoztam a cél érdekében egy drót vállfát, és ez tökéletes döntésnek bizonyult, mivel az akasztórészt meghagyva egyből készen van a rögzítés is.

Na de nagyon előreszaladtam, mert először is sok-sok-sok-sok szép őszi levelet kell begyűjteni: lehetőleg szépen száradóakat, mint amilyen pl. a borostyán, de igazából bármilyen levéllel jól mutat.






Aztán jöhet a drót, amiből kört kell hajlítani, a csatlakozáshoz pedig egy akasztót. Ennél viszont tényleg egyszerűbb a drót ruhafogas, teljesen büszke vagyok rá, hogy milyen jó ötlet :-)




Elkezdhetjük felhúzni a drótra a leveleket: óvatosan szakítsuk át a levél közepét a drót végével, és csúsztassuk le. Bár tényleg sok levél kell hozzá, a felfűzés nagyon gyorsan megy.




Addig fűzögessük fel a leveleket, amíg a drótkör teljesen meg nem telik a levelekkel - akkor tekerjük a drótvéget a kampó alá, és ezzel készen is van a levélkoszorú.
Akasszuk egy jól szellőző helyre, így hamarosan megszáradnak a levelek, és úgy is nagyon szép lesz a koszorúnk.
Próbáljátok ki, ha tetszik! Egy séta során, valamint egy ruhásszekrénybe nyúlással gyorsan begyűjthetőek az alapanyagok :-)





4 megjegyzés:

  1. Kedves Levendulalány!

    Fantasztikus! Mióta rád találtam, csak bámulom a jobbnál jobb ötleteidet. És milyen egyszerűek, bár nekem eszembe sem jutnának, de így általad már könnyen lekoppinthatom! Köszönöm a sok jó és szép ötletet, izgalommal várom a továbbiakat!
    üdvözlettel: zsuzsa

    VálaszTörlés
  2. Tényleg szuper ötlet a drót vállfa, ennél egyszerűbb dolgot már el sem lehet képzelni. Irány az erdő levelekért!

    VálaszTörlés
  3. Szia, Zsuzsa! Köszönöm szépen a kedves szavakat, csak koppintsál bátran, én annak örülök a legjobban, ha találsz olyasmit, amit szívesen megvalósítasz :-)

    Hankka, ugye? :-) És a vállfában az is jó, hogy nagyon könnyen szétbontható. Ahogy száradnak a levelek, egy kicsit összeesnek, de így nagyon könnyen lehet pótolni új levelekkel az előtűnő üres részeket.

    VálaszTörlés
  4. 2éve ősszel megcsináltam ezt én is, már nemtom hol olvastam az ötletet, de ott drótot ajánlottak, én meg annak híján hajlékony vesszőből (vmi bokorról) hajlítottam koszorút belőle, persze csakis mikor már felfűztem az összes gyönyörűséges levelet :)

    VálaszTörlés