2011. október 21., péntek

Állatkert dióból


Lett két nagy kosár diónk, úgyhogy aznap este mind a négyen letelepedtünk az ebédlőasztal köré, fejenként egy-egy deszkadarabbal meg egy-egy kalapáccsal, és két boldog órán keresztül diót törtünk. Van a diótörésben valami megnyugtató és felvidító dolog, nem gondoljátok? Még én is, aki folyton időhiánnyal küzd, órákra bele tudok feledkezni. És mivel már a kicsik is tudják, hogy a diótörés után záros határidőn belül alkotunk valamit a félben megmaradt dióhéjakból, kórusban  kántálták minden kalapácsütés után, hogy "ne apróraaaaaa...!"
Így aztán nem törtük apróra, és lett sok-sok csinos dióhéjfelünk, aminek már másnap nekiálltunk, hazaérve az oviból.


Készítettünk baglyokat, feketére és krémszínűre festve a dióhéjakat, narancssárga papírcsőrrel, zseníliadrót fülekkel, lábaknak pedig két tökmagot ragasztva:





Lettek fehérre festett nyuszik is, ragasztott papírfülekkel:





A Nagyobbik rendelt teknősbékákat is, ezekre egyszerűen papírból ragasztottuk a többi részt:





Lett egy vigyori polipunk, ami nyolc zseníliadrótból készült kart kapott:





Született két tökmaglábú béka is, az én kedvenceim :-)





Készítettünk két, papírvizet spricelő bálnát, színespapír-farokuszonnyal:





Nem maradhatott ki a sorból két méhecske sem, ezek is zseníliadrótot kaptak csápnak:





Csináltunk egy pár rákocskát is, papír alkatrészekkel:





Két fekete pókocskával is bővítettük az állatkertet:





A katicabogarak sosem maradhatnak ki a gyerekekkel történő alkotásból...





És végül két pici spárgafarkú egérke is született a dióhéjakból.





Nektek melyik tetszik a legjobban? :-)


24 megjegyzés:

  1. Szia! Mindegyik imádni való, nem lehet választani. Szerintem. Nagyon szeretem az oldalad, ügyesek vagytok!

    VálaszTörlés
  2. Épp tegnap akartalak kérni, adj nekem ötletet, mert az oviban terményhét lesz a jövő héten, és hétfőn a belépő terménybáb lesz. Köszi, köszi a szuper ötleteket, és remélem ér "más tollával ékeskedni"!

    VálaszTörlés
  3. MIND így együtt, a pókosat, katicásat muszáj lesz megcsinálni, már csak diót kell szereznünk! :)

    VálaszTörlés
  4. Zseniálisak!!! Mindet imádom. :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon aranyos ötlet, mi délután neki is állunk megcsinálni a saját állatkertünket! Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon cukik, nagyon cukik, nagyon cukik!:D

    Én is csinálok ilyet, csak nekem muszáj lesz lógatni őket, hogy a 11 hónaposom még ne érje el! Vagy beragasztom képkeretbe vagy nem tudom, hogy mit csinálok majd velük, de nekem is kellenek ilyenek (mondom én, az anyuka:P)
    Ügyes vagy!:)

    VálaszTörlés
  7. Én sem tudnék választani, talán mégis, a katicabogár :-) Mivel festetted őket ? Ügyes vagy !

    VálaszTörlés
  8. Szóhoz sem jutok, csudi darab lett valamennyi :)

    VálaszTörlés
  9. Nem tudok választani, annyira helyes mindenki! Ha mégis választani kell, akkor talán a bagoly, meg a katica, a teknősbéka, a méhecske, plusz a polip, a rákok, az egérkék, a bálnák, a nyuszik, a békák és a pókok! Mind-mind-mind!!!

    VálaszTörlés
  10. Annyira kedvesek vagytok, úgy örülök, hogy tetszik nektek!

    Névtelen, köszönjük :-)

    Fevi, szívesen, és abszolút ér, sőt, örülök neki!

    Hajnalka, csak biztatni tudlak, most nem is nehéz dióhoz jutni :-)

    VOKinga, köszönöm nagyon-nagyon :-)

    Mesi, igazán szívesen! Remélem, már készen is van a tiétek, és biztosan nagyon jó lett!

    Csupa, köszi :-) Szerintem fellógatva is tökéletes lesz! Simán lehet egy állatkert a levegőben is. Csak damil meg ragasztópisztoly kell hozzá, és könnyedén lekörözi a bolti forgókat :-)

    Szepek, köszönöm szépen :-) és akrilfestékkel, a szemeket-szájakat pedig alkoholos filctollal!

    Sviro, édes vagy... legalábbis egyéniségek lettek, azt érzem :-)

    Hankka, úgy örülök, tündér vagy :-) Köszönöm!!

    VálaszTörlés
  11. Miiiiiiiiiiiiiind!!!

    Egytől-egyig :-)))

    VálaszTörlés
  12. Ötször megnéztem és meghoztam a döntést. A polip. Vagyis inkább a kisegér. Nem is..a pók holtversenyben a katicával és a méhecskével....
    Erről ennyit. Mind szuper ötletes, aranyos, kedves.

    ui. Azt tudod, hogy napok óta éjfél után fekszem le, mert a te blogodat böngészem, gyűjtöm ki az ötleteket? Miattad karikás a szemem de mégsem haragszom rád, sőt....

    Virtuálisan ölellek

    Ágnes

    VálaszTörlés
  13. Köszi szépen, Viki :-)

    Ági, úgy örülök, hogy nem haragszol rám :-) De a leginkább annak, hogy találtál több olyan ötletet is, amit megvalósítanál te is. Köszönöm nagyon-nagyon a kedvességedet, olyan jólesős!!

    VálaszTörlés
  14. Kedves Levendulalány,
    elkészítettük a termésbábokat a Te ötleted alapján. Persze közel sem lettek olyan tökéletesek mint a Tieid, de mégis csak a mi munkánk. Holnap nagy nap lesz, viszi a Nádja az oviba. A blogomra bekukkantva megnézheted Őket. köszönöm nagy szeretettel!

    VálaszTörlés
  15. Mióta megtaláltalak egyfolytában készítem, most pl. uncsimnak karácsonyi bazárra...keresztlányomnak az oviba )Ő az ovonő)
    .
    Köszönöm az ötleteket...

    VálaszTörlés
  16. .....és már tudom is, hogy ezekre az állatkákra vágható mágneslapot ragasztok az aljára, és mehetnek a hűtőszekrényre!Köszi-köszi-köszi!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy szuper ötlet, én köszönöm! :-)

      Törlés
  17. Nagyon édesek! Egyébként hol tároljátok ezt a sok játékot? Mert ezek nem tartoznak abba a kategóriába amit összedobálunk egy nagy dobozba a nap végén, mert van köztük pár eléggé sérülékeny darab, meg sajnálnám is a kezem munkáját összenyalábolni és behajintani egy dobozba?

    VálaszTörlés
  18. Nagyon szep polip

    VálaszTörlés
  19. Csodàlatos alkotàsok,ma mi is kiprobrobàltuk de bajban voltam a zsenilia drottal nagyon nehezen tudtam csak odaragasztani pedig pillanatragasztóval probàltam.Segitenél te milyen ragasztót hasznàlsz ezekhez? Köszönöm.

    VálaszTörlés
  20. Csodàlatos alkotàsok,ma mi is kiprobrobàltuk de bajban voltam a zsenilia drottal nagyon nehezen tudtam csak odaragasztani pedig pillanatragasztóval probàltam.Segitenél te milyen ragasztót hasznàlsz ezekhez? Köszönöm.

    VálaszTörlés
  21. Mi tavaly ragaztópisztoly-jal ragasztottuk oda:) De lehet folyékony hobbiragasztóval is mg lehet csinálni.

    VálaszTörlés