2011. október 2., vasárnap

Abbahagyhatatlan


Sikerült az elvonó ajtajáig juttatni az egész családot. Persze semmi tiltott szer, az egésznek egyszerűen csak egy keksz volt az oka - de ha azt mondom, "keksz", ez nem fejezi ki az élményt. Megsütöttem, és teljesen rákattantunk mind a négyen. A gyerekek síráshatáron voltak, amikor nem engedélyeztem a 8. darabot is (fejenként), Ő elgyötört tekintettel mondta másnap reggel, hogy ne hagyjam, hogy egyet is vegyen, mert nem tud utána megállni a lejtőn, én pedig arra gondoltam, itt az ideje, hogy a mérlegünket feladjam postán mondjuk Kubába, mert az holtbiztos, hogy ezek után nem állhatok rá többé.

Szóval, ez egy hihetetlenül jó keksz. Többet nem is írok róla, mert esetleg megint megsütöm, és akkor addig meg sem állok, amíg el nem tüntettem egy egész tepsinyit egyedül... ha valaki kipróbálná, szeretném kérni, hogy a kockázatokról és mellékhatásokról kérdezzen meg engem :-)


Ropogós diós-kókuszos keksz fehér csokoládéval


Hozzávalók:

12 dkg dió
10 dkg fehér csokoládé
8,5 dkg kókuszreszelék
18 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor
15 dkg margarin
13 dkg kristálycukor
1 tojás

Elkészítés:

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. Az összedarabolt dió és felkockázott csoki kivételével mindent keverjünk össze egynemű masszává. Ezután már belemehet a csoki és a dió. 

A két tenyerünk között gömbölyítsünk nagyobb féldiónyi félgömböket, majd ezeket tegyük sütőpapírral borított tepsire, és süssük kb. 12-14 percig (sütőfüggő), amíg szép aranyszínűek lesznek. Fontos: barnára még véletlenül se süssük, ha a szélei barnulnak, és a keksz szép sárgás, vegyük ki. 
A sütőből kivéve hagyjuk teljesen kihűlni, csak ezután kóstolgassuk.

Szerintem karácsonyi gasztroajándéknak is kiváló lehet, én biztos fogok ilyet készíteni... csak meg ne kóstoljam :-)









13 megjegyzés:

  1. Bár ritkán sütök kekszet, ezt biztosan ki fogom próbálni, fincsinek tűnik nemcsak a leírásod, de a kép alapján is!

    VálaszTörlés
  2. Kíváncsi vagyok majd a véleményedre, nálunk tényleg leírhatatlan sikere volt!

    VálaszTörlés
  3. FB-on ajánlotta Szepy az oldaladat, hála érte, mert függő lettem :-) Ájulok a kreatívságodtól!!!

    A sütit este megsütöttem, bűnösen finom!!!

    VálaszTörlés
  4. Szia, Viki, annyira örülök, hogy ezt írod, régóta figyelem a konyhai tevékenységedet a blogodon, szóval ez most nagyon mosolygós érzés nekem :-) Nagyon köszönöm a kedves hozzászólást, szeretettel látlak bármikor itt a Kiflin :-)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a receptet, megsütöttem, és tényleg abbahagyhatatlanul finom! Az egész család megszerette, közkívánatra máskor is fogok ilyen nagyon fincsi kekszet sütni! :-)

    VálaszTörlés
  6. Hankka, úgy örülök, hogy nálatok is sikere volt :-) Köszönöm, hogy megírtad!

    VálaszTörlés
  7. Azt kell, hogy mondjam, a név találó!!! :) Nekem viszont nem nőttek meg a sütőben és nem lettek ilyen szép simák...lehet, hogy a kókuszom volt túl "nagyszemű"?!? :S :) Minden esetre: nem nézni, enni! :)

    VálaszTörlés
  8. Igazad is van, mindegy, hogy néz ki, a lényeg, hogy olyan, de olyan, de olyan finom :-) :-)

    VálaszTörlés
  9. Én is nagyon köszönöm, tényleg isteni finom, és nagyon gyors is. Én dupla mennyiségben készítettem elsőre is, 4 tepsinyi lett belőle, tepsinként 29 db - mindenki nagyon dicsérte, azt hiszem, ez ilyen instant-sikerélmény recept. :)

    VálaszTörlés
  10. BaBe, olyan jó érzés, hogy így bejött nálatok is, köszönöm, hogy megírtad! Gyanítom, hogy még a dupla mennyiség sem fog sokáig tartani :-)

    VálaszTörlés
  11. Ebben a pillanatban készült el a sütim! Már alig várom, hogy kihűljön, persze azért így melegen is megkóstoltuk. Mennyei ízű, egyszerűen fenséges!

    Még annyi apróság, hogy nekem darált dióm volt, és így nem állt úgy össze a tészta, ezért 1 evőkanál olajat raktam bele.
    A másik baki,hogy a hugom "gombóckái" kicsit nagyobbak lettek a kelleténél, így össze-össze folytak.

    KÖSZÖNÖM a receptet, mától ez lesz a gyors és egyszerű sütik kategória legjobbja, még a nutellás-kókuszos muffint is megelőzve! :)

    VálaszTörlés
  12. Eszti, nagyon örülök, hogy ilyen finomságosra sikerült, és akkor most már azt is tudom, hogy darált dióval is ugyanolyan jó! :-) Nagyon-nagyon szívesen!

    VálaszTörlés
  13. Szia!
    Régóta olvasgatom a blogodat, és ezt a kekszet megint előkerestem. Már többször megcsináltam azzal a különbséggel, hogy én étcsokit tettem bele (nem szeretem a fehér csokit :) ) de így is abbahagyhatatlan...! :) Köszönöm!!

    VálaszTörlés