2011. augusztus 21., vasárnap

Játék a semmiből


Miután megpróbáltam egy kis rendet rakni a cd-k között, és az újabbakat már sehova sem tudtam bepasszírozni, körbenéztem a polcokon, nincs-e véletlenül néhány olyan, amit selejtezhetnék. Egészen meglepő eredmény született: kb. 20 db cd-t találtam, amiről tudtam, hogy soha, semmilyen körülmények között nem fogjuk meghallgatni... Ennek duplán örültem: egyrészt befértek az újak, másrészt keletkezett alapanyag a cd-újrahasznosítási kedvenc projektemhez.
Valahol a neten láttam egyszer egy ötletet, ami arról szólt, milyen jó kis pörgettyűket lehet készíteni a kidobásra ítélt cd-kből, és ez már akkor megragadott. Persze, már nem emlékeztem a részletekre, de pár perc alatt kigondoltam, én hogyan tudnám ezt az ötletet megvalósítani az otthon lévő dolgokból - és ez tényleg nagyon gyorsan meg is volt.
A gyerekek pedig egyszerűen imádták, és versenyt pörgettek egymással - meg persze velem :-)

A kivitelezéshez kellett:
  • 3 cd
  • alapozófesték (opcionális)
  • színes akrilfestékek
  • 3 pingponglabda
  • 3 műanyag kupak (nálunk tejesdoboz-kupakok voltak)
  • pillanatragasztó.

Először is fehér alapozófestékkel lefestettem a cd-ket. Ezt persze nem muszáj, de ezen sokkal jobban megtapad a festék, mint a cd felületén közvetlenül.
Ezután pillanatragasztóval körbefolyattam középen a lyukak széleit, és ebbe ragasztottam a pingponglabdákat.






Miután szépen odaragadtak a pingponglabdák, már könnyebb volt tartani a cd-ket (azaz nem festékeztem össze magam csuklóig :-) ), és kifestettem színes akrilfestékkel a felületüket.






És aztán csak pörgettünk, pörgettünk, pörgettünk, pörgettünk és pörgettünk... jó mulatság lett belőle :-)
 
















8 megjegyzés:

  1. Anyás, leültem eléd, Évi, és nem tudok betelni, 8 óra óta olvasgatlak, de már nem is tudom, mennyi ötletedet szeretném megvalósítani :) Majd lassan jegyzetelnem kell :)) És hát akkor köszönöm szépen! Valószínűsítem, hogy vissza foglak olvasni! Üdv! Móni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Móni, örülök, hogy idetaláltál, csak olvasgass nyugodtan, remélem, találsz sok-sok olyasmit, ami megtetszik :-)

      Törlés
  2. Régóta nézem a blogod, de nekem ez tetszik a legjobban!!!

    VálaszTörlés
  3. Szia! A suli Kreatív Műhelyében csináltunk pénteken cd-pörgettyűket. Ping-pong labdákat illetve fagolyókat tettünk alájuk, kupak volt a tetején, festettük őket, számos szép dolog sikerült. Köszönjük az ötletet! (csináltunk már levéllenyomatot, festett csigaházakból szélcsengőt, barackmagos madárkákat...) (mmcs)

    VálaszTörlés
  4. Szia! Nagyon hasznos és gyerekekkel megvalósítható ötleteket találok nálad! Gratulálok!
    az én blogom még egész picike, de várlak szeretettel! üdv: Tünde http://kooperativmuhelymunkak.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  5. Szia! Segíts kérlek, mit jelent az alapozófesték? Tudom hülye kérdésnek tűnik, de nem vagyok otthon a témában.
    Köszönöm szépen.
    Eszu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Szerintem nincs hülye kérdés :-) Az alapozófesték vastagabb, jobban fedő bevonatot ad, amit érdemes olyankor használni, ha mondjuk túl erős színű vagy mintás a lefestendő felület, és esélyes, hogy átütne, ha csak sima festékkel kennénk le. A cd esetében azért jó használni, mert erre a felületre egyrészt a sima akrilfesték nehezebben tapad meg, másrészt a csíkok még több rétegen is átütnének. Ha viszont lealapozod, akkor egy réteg színes festék is elég rá. Szerintem ha szoktál átfesteni dolgokat, akkor érdemes tartani egy kis adag akril alapozófestéket (az auchanos, saját márkás is nagyon jó, ha nem költenél rá sokat, de sokféle gyártmány létezik).

      Amit pedig azóta tanultam meg tapasztalatból, az az, hogy a cd-re nem jó ecsettel felvinni a festéket, mert csíkos lesz, sokkal inkább egy kis darabka mosogatószivacsra (a sima felére) érdemes tenni a festéket, és azzal bepacsmagolni a felületet.
      Remélem, tudtam egy kicsit segíteni :-)

      Törlés