2011. június 17., péntek

Délutáni sajtos


Vettem egy ostyasütő gépet. Régi álmom volt, mert amióta egyszer ettem a Váci utcában fagyit úgy, hogy frissen sütött tölcsérbe tették a gombócokat, azóta tudom, hogy a fagyit ÍGY kell enni… az „ipari” tölcsérek meg sem közelítik az igazit, a meleget, az illatosat, a frisset.

Eddig azonban nem jött velem szembe ostyasütő gép, és a net sem ontja magából a lehetőségeket, ámde tegnap a Corában elkanyarodtam a konyhai kisgépek felé, hogy hátha… és igen! Ott volt ő, az ostyasütő, és csak rám várt, úgyhogy azonnal magammal is vittem, azzal a biztos boldogsággal, hogy ezzel sokszor fogok gasztronómiai jellegű örömöket szerezni a családnak és a barátoknak...

Itthon úgy adódott, hogy Vele együtt 5 felnőtt srác nyüzsgött a teraszon, és éreztem, hogy a helyzet némi rágcsát igényel. Úgyhogy azonnal használatba vehettem a csodálatos vadonatúj gépemet, és sajtos ostyát sütöttem a fiúknak – és hát nem túlzok, ha azt mondom, kábé tizennyolc éves koromban kaptam ennyi bókot. :-)


De a legkedvesebb elismerés ez volt: „Hát ez egyszerűen… hát egyszerűen… de komolyan, ez… hát…” :-) Szóval szerintem érdemes beruházni egy ilyen ostyasütő gépbe, már csak a konyhai önbizalom tuningolása érdekében is. :-)


Sajtos tallér vagy ostya



Hozzávalók:


40 dkg liszt
20 dkg margarin
1 dl tejföl
2 lapos teáskanál sütőpor
2 egész tojás
2 lapos teáskanál só
15 dkg reszelt sajt


Elkészítés:


A tésztát összegyúrjuk, pár percig állni hagyjuk, majd kis golyókat formázunk belőle, és az ostyasütőben megsütjük. (Én négy pici golyót tettem bele, így négy db kb. 6-7 centis tallér sült ki egyszerre, de lehet nagyobb golyókat készíteni, úgy nagyobb ostyák lesznek, amelyeket egyenként süthetünk.)



3 megjegyzés:

  1. egy hosszabb bevezetest hagynek ki, miszerint most talalatam a blogot, tok jo stb. stb.
    az az erzesem, hogy a fozes hasonlo szerepet tolt be nalam is. nem vagyok kutyu manias, de a konyhai cuccokban -ha van, azonnal latom A lehetoseget. az ostyasuton mar egy ideje gondolkodom es ha a sarki kozertben (Aldi) lesz, veszek is!!!
    ps. olvaslak tovabb.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem érdemes venni tényleg... persze nem az a fajta gép, amit az ember mindennap használ, de sokszor kifejezetten hasznos. Remélem, lesz valamikor a sarki közértben :-)

    VálaszTörlés
  3. Szerinted mennyi az ily módon készített ostya eltarthatósága ? Persze olvasom, hogy nálatok azonnal elfogy, de most egy nagyobb mennyiséget sütnék sok-sok embernek, persze jóval előre kellene. Mit tanácsolsz, hogyan tároljam, celofán, papírzacsi ?
    Nagyon jó recept, köszönet érte ! Ditti

    VálaszTörlés